Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Claus Riskær, Iværksætter eller fusker?

Side 8 ud af 9 (89 indlæg)
Fra Rømø
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Proev at laese min tekst igen og saa se om det du siger, jeg svarer og som Thorborg skriver som jeg svarer paa er det samme, baaaaaat negative! Saa drop din smartass attitude.

Sjovt  som ivaerksaettere kan vaere tilhaengere af janteloven og ikke se skoven for bare traeer, det troede jeg ikke jeg skulle opleve herinde, men saadan laerer man jo noget nyt hver dag.

Og det var saa min sidste kommentar paa den her traad fordi mage til samling af forudindtagede folk skal man da lede laengere efter, proev at debattere de ting som netop ikke er sort/hvid i den her sag(er) og saa er der nok mange der vil se anderledes pa Hr Riskaer (Uden J tak).

Beklager AE, AA etc men er til Cebit og sidder med et tysk tastatur -.-, men maatte partout afslutte min sidste comment.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9743
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:29
> Sjovt  som ivaerksaettere kan vaere tilhaengere af janteloven

Det har ikke en skid med janetelov at gøre. Det er jo helt til grin. Når mange af os ikke bryder os om Riskær er det fordi vi ikke kan lide bedragere, der er fuldstændig ligeglade med hvem de træder på for at nå deres mål om personlig vinding. Det har intet med jantelov at gøre! Det har med almindelig anstændighed at gøre, og det har med medmenneskelighed at gøre og det at gøre med at vi er mange der mener man bør overholde loven når man driver forretning.

At falde på røven for storsvindlere er dumt. At kæmpe mod dem er sundt!
Fra Rømø
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:32
Du cementerede blot indholdet og rigtigheden i mit indslag, tak for det :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:46
Så tror jeg du skal forlange dine skolepenge igen. På den anden side forklarer din manglende evne til at læse og forstår hvorfor du er så facineret af en vaneforbryder som Riskær.

At du har sympatier for en man der i den grad har røvrendt andre mennesker, siger alt om dig. At vi andre iværksættere er ved at brække os over den slags, kan da ikke undre. Og hvis du så synes vi er nogle forfærdelige nogle så må du jo selv om det. Jeg tror ikke jeg er den eneste der er ret ligeglad med det :)

Hvis du var ude efter medynk og sympati for den forbryder, tror jeg du skal gøre som du "truer" med i dit forrrige indlæg og finde andre græsgange. Amino er desværre fyldt med folk der godt kan tænke selv, og gennemskue hvilket skidt menneske Klaus Riskær er.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:31
Det er fint du har den holdning med at det skal gave samfundet, men det har intet specifikt at gøre med om man er iværksætter eller ej. Man er iværksætter uanset hvad, nogen med et mere ideologisk grundlag og holdninger end andre, fred være med det.

Så kan vi jo indstille narkobaronerne i Colombia, de der tjener millioner på at udsende spam og annoncehajerne til årets iværsætterpris. For de lever jo både op til kravet om initiativ, at tage skeen i egen hånd og en pæn del succes!!!

Det jeg mener man som iværksætter bør fokusere og vil have størst succes med i længden er hvorledes man kan skabe værdi for andre. Dvs. Win / win situationer hvor både du og kunden er tilfredse EFTER at ydelsen er leveret / aftalen udløbet. Det er ihvertfald det eneste det giver respekt i mine øjne. Man kan sagtens lave sig en levevej som plattenslager på den rigtige side af loven. Kald det iværksætteri eller ej, men respekt påkalder det sig altså ikke. Hvis din forretningsidé er bygget op omkring win - win situationer kan det ikke undgås at det har en samfundsgavnlig effekt (måske lige med undtagelse af sort arbejde).

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 14:01
Ja og nu er han sluppet ud af varetægtsfængsling,

Men hvad tror I ?? 

vælger han samme løsning som Amdi Petersen og de fleste af hans

medtiltalte, og fordufter, eller bliver han og går linen ud??

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:55
Jeg tror lige du skal hjem og læse lidt på lektien igen, Hans. Amdi og de andre i den sidste sag mod Tvind VANDT de jo netop - manden er frikendt! Riskær er dømt. Han er oven i købet dømt flere gange for samme type forbrydelse. Tvind er omvendt hver gang der har været rejs sager blevet frikendt. Selv da folketinget valgte at lovgive mod Tvind vandt Tvind den efterfølgende højestrretssag mod loven (for første gang i Dansk retshistorie, iøvrigt). Jeg håber du kan se forskellen.

Når man er frikendt, altså ikke dømt for en forbrydelse, så er man en fri mand, og så behøver man altså ikke at oplyse hverken pressen eller nogen som helst andre om hvor man er. Anklagemyndigheden har så valgt at anke denne dom, og da der ligger en fuldmagt hos forsvarsadvokaterne, kan de modtage forkyndelsen på vegne af deres klienter. Det er 100% lige efter reglerne.

Amdi har aldrig nægtet at møde op og modtage en dom. Da han ikke ville hjem til Danmark forud for den sidste sag, var det fordi at anklagemyndigheden ikke ville fremlægge et anklageskrift - de ville ikke fortælle hvad han var anklaget for. Og det skal de. Det var da også derfor, at de Amerikanske myndigheder ikke ville udlevere ham til Danmark - de vil nemlig også gerne vide hvad anklagen er, inden de udlevere folk. Sådan er reglerne. Bagmandspolitiet og anklagemyndigheden troede bare de kunne komme udenom dette. Det kunne de ikke. Og det er godt. For reglerne i en retsstat skal følges af alle parter :)

Sagen (eller rettere sagt, sagerne) mod Tvind har alle det til fælles at Tvind er gået fri, og således er de meget lig flere af de andre politiske sager som Bagmandspulitiet gennem tiden har rodet sig ud i - og tabt. Af andre pinlige sager kan nævnes Bøje Nielsen og Jydekompaniet. Forskellen på de sidste to og Tvind-sagerne er, at folkene i Tvind har formået at holde sammen og "overleve" sagerne - de to sidste eksempler fik bagmandspolitiet helt uden grund smadret.

Sorry for denne afsporing af debatten. jeg bliver bare lidt irreteret når man blander ting sammen, der intet har med hinanden at gøre :)

Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 08:26

Jeg ser ham som en iværksætter med lodden moral og en generel "går den så går den"- indstilling.

- He has given in to his Dark Side a long time ago........

Fra Århus
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 00:28

så skriver vi snart 2008

Hvad er er sket med ham siden ?

Hvorfor drømme hvis man kan realisere

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30

Martin Thorborg:
7 år i spjældet taler vist sit tydelige sprog..

Riskær dømt igen i LRS nu med 6 år. Hans "stråmand" advokaten Flemming Edsberg også dømt. Han var bosat på Cypern i 7 år. Skal nu bo i Vestre (el) i to år. Deres offshore holding konstruktioner holdt tilsyneladende ikke.

Jeg har læst alle dine bemærkninger om Riskær og taget dem ad notam.  

MVH fra Ejler Ottesen 

Side 8 ud af 9 (89 indlæg)