Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Claus Riskær, Iværksætter eller fusker?

Side 2 ud af 9 (89 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9743
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

> men det betyder ikke at Riskjær ikke er iværksætter.

Enig, Jønke er også motercyklist, familiefar (mener jeg) og alt muligt andet agtværdigt, men det ændrer bare ikke på at både Jønkes og Riskjærs virker bærer alt for meget præg af kriminel virksomhed.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:28

Klaus Riskær som rent faktisk staves Klaus Riskær uden J... det kan jo være der sidder en Claus Riskjær og Googler sig selv - og dermed bliver noget misfornøjet hvis han ser sit navn i sætning og indlæg med betegnelsen FUSKER ;-)

Klaus Riskær var faktisk mit idol dengang jeg var en "stor knægt"; det er muligt han har lavet narrestreger henad vejen, men han er og var iværksætter. Dengang han var helt fremme i skoene synes jeg han vækkede den indre iværksætter i sig - han var jo lidt i modstrid med janteloven når vi så ham stige ombord i sin egen flyver.

Alex Brask Thomsen er ikke så pokkers glad for Klaus - det kunne være lidt skægt at få netop hans (Alex) indspark i debatten om Klaus - og hvorvidt han er det ene eller andet. Du husker måske Alex, der bød København Kommune 250 millioner, hvis de ville ændre en gade til "Alex Brask Thomsen Gade/vej".... ;-)   --- de afslog ;-)

Men Alex er jo heller ikke helt ren i kanten, uden iøvrigt at komme for tæt på problemer med injurie-lovgivningen.

Kære venner, regler og vice versa, må til tider gradbøjes for at køre de helt store mande-penge ind: Spejderdrenge kommer ingen vegne!

MVH
Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9743
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:32

Du må meet undskylde, men når man dømmes for SÅ alvorlige forbrydelser giver det overhovedet ingen mening at snakke om "spejderdrenge" og "Janetelov" - det har sgu da intet med sagen at gøre. Manden er en gangster der skider på loven og alle andre. I mine øjne er han ikke et hak bedre end alle mulige andre forbrydere. Mener du så også at Al Capone bare var en dygtig forretningsmadn som var underlagt "Janteloven". Nej, den må du sgu længere ud på landet med.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:36
Dato: 3/6/2006 3:27:55 PM Forfatter: Lasse Burholt
Alex Brask Thomsen er ikke så pokkers glad for Klaus - det kunne være lidt skægt at få netop hans (Alex) indspark i debatten om Klaus

Nu er Alex drengen jo så desværre død, så det bliver måske lidt svært at få en kommentar ;-)

Dbh Martin
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:42
Dato: 3/6/2006 3:32:22 PM Forfatter: Mikkel deMib

Du må meet undskylde, men når man dømmes for SÅ alvorlige forbrydelser giver det overhovedet ingen mening at snakke om 'spejderdrenge' og 'Janetelov' - det har sgu da intet med sagen at gøre. Manden er en gangster der skider på loven og alle andre. I mine øjne er han ikke et hak bedre end alle mulige andre forbrydere. Mener du så også at Al Capone bare var en dygtig forretningsmadn som var underlagt 'Janteloven'. Nej, den må du sgu længere ud på landet med.

Ha ha! - det er ved at længe siden jeg har været i debat-klinch med dig, deMib, så lad os bare fortsætte:

Al Capone var faktisk på sin tid en rigtig dygtig forretningsmand (en igangsætter af format, må jeg da tilføje!), når vi ser bort fra hans brug af Murder Inc., boldtræ, håndlangere m.m.

Nu er det dermed ikke MIN blåstempling af forbrydelser - men han var i en klasse for sig.

Nu ser jeg bestemt heller IKKE igennem fingre med at Riskær er dømt efter loven for diverse overtrædelser; hvis du læser min kommentar, vil du se linket mellem janteloven og Riskær; Da JEG var en stor knægt - hvor han endnu ikke var taget med fingrene i kagedåsen - fremstod han for MIG som et "idol" udi iværksætteri.

Med spejderdreng linket mener jeg blot at INTET stort dansk selskabm INGEN stor dansk iværksætter kan se sig fri for en eller anden form for "gråzone" virksomhed; måske ikke fordi de gør det af egen grådighed; men fordi spillet på den store boldbane kræver at man eks. betaler bestikkelse eller man eks. må have midler der flyder uden om skattemonstret (jeg mindes jo en tråd hvor du selv fortæller om visse midler du gerne så flyde off shore....!).

Og så er der jo visse smuthuller som tidligere har virket - men som bliver lukket - dermed får nogle af "spillerne" fingrene i maskinen for noget som måske var lovligt ifølge reglerne, men måske lidt fusk-agtigt, igår, men hvor reglerne er ændret idag.

MVH

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:43

Spændende læsning.

Det er nu ikke min overbevisning at, hverken Riskær, Thorsen, Brask Thomsen mfl. har foretaget deres handlinger for at skade andre, men udelukkende af økonomiske årsager- for egen økonomisk vinding - og når de er dømt, så er de også kriminelle.
Så kan man tage diskussionen om "skadesvirkningen".
De har alle knækket nakken et par gange på projekter, men er kommet ovenpå igen - eller er igang med forsøget(pånær Brask Thomsen som er afgået ved døden) - er det ikke en rigtig iværksætter???
Jeg tror ikke at de oprigtigt har en plan, ej heller ønsker om at skade andre.
Men økonomisk kriminalitet er jo strafbart, men de er vel også blevet straffet for deres handlinger?

Bedste hilsner

Peter
Danmarkshop.com

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:44
Dato: 3/6/2006 3:27:55 PM Forfatter: Lasse Burholt
Kære venner, regler og vice versa, må til tider gradbøjes for at køre de helt store mande-penge ind: Spejderdrenge kommer ingen vegne!
MVH Lasse Burholt

Den her kan jeg heller ikke undlade at kommentere på. Lasse for he.... du kender tilsyneladende ikke manden. Jeg tror ikke Riskær nogensinde har lavet en forretning uden at han er blevet anklaget og/eller dømt for ufatteligt grov kriminalitet. Riskær hører til katergorien der stjæler slik fra børn, selvom han ikke gider at æde det. Jeg har arbejdet i samme branche som ham i mange år og han er ganske simpelt ikke noget rart menneske.
Om i vil kalde ham iværksætter er jeg sgu ligeglad med, men mere eller mindre alt han har bygget, står på et fundament der er tilranet fra andre på en eller anden måde.
Jeg vil ikke skrive mere, for jeg har ikke tid til at ende i en injuriesag. Men hvis jeg kunne skrive alt hvad jeg vidste, tror jeg de sidste tåbelige Riskær tilhængere ville overgive sig og melde sig ud af "klubben".

Dbh Martin

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:48
Dato: 3/6/2006 3:43:35 PM Forfatter: Martin Thorborg
Dato: 3/6/2006 3:27:55 PM Forfatter: Lasse Burholt Kære venner, regler og vice versa, må til tider gradbøjes for at køre de helt store mande-penge ind: Spejderdrenge kommer ingen vegne!
MVH Lasse Burholt
Thorborg skriver:
Den her kan jeg heller ikke undlade at kommentere på. Lasse for he.... du kender tilsyneladende ikke manden.

Martin, din kommentar krydsede vist lige min seneste kommentar...

Jeg kender ikke Riskær (men han vist købt juice af mig engang...) - og min kommentar var udelukkende i relation til mit billede af ham da jeg en stor knægt på bare 14-16-18 år.

Spejderdrenge kommentaren er forklaret "lidt anderledes" i min forrige kommentar.

Lasse

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:54
Dato: 3/6/2006 3:43:35 PM Forfatter: Martin Thorborg
Dato: 3/6/2006 3:27:55 PM Forfatter: Lasse Burholt Kære venner, regler og vice versa, må til tider gradbøjes for at køre de helt store mande-penge ind: Spejderdrenge kommer ingen vegne!
MVH Lasse Burholt

'' Jeg vil ikke skrive mere, for jeg har ikke tid til at ende i en injuriesag. Men hvis jeg kunne skrive alt hvad jeg vidste, tror jeg de sidste tåbelige Riskær tilhængere ville overgive sig og melde sig ud af ''klubben''. Dbh Martin

Hvis besøgstallet for Amino stagnere i en periode ---men hvordan kan den det, jeg omtaler jo Amino overalt ;-)
Men hvis nu tallet stagnerede eller gik ned..

Så giv den fuld gas med dine røverhistorier om Mr. Ricedear, bare du husker at dine journalist kontakter linker dig med Amino ;-)

Lasse

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:02

Side 2 ud af 9 (89 indlæg)