Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til PostDK

Side 9 ud af 11 (103 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan, du tror vel ikke i ramme alvor at BS Fragt kan løfte opgaven til ingen penge uden at forklare hvordan han vil løfte den opgave!

Du handler i blinde og sætter dig ikke ind i den virkelige verden, som vi andre kender..

Men, OK det er så dit problem at være forsøgsfirma og det bliver spændende at se hvor længe BS Fragt kan overleve for ingenting, fordi du vil spare få kroner.

BS Fragt vil nok få mere støtte fra mange andre kundegrupper der undersøger markedet først, for at se om en nybegynder transportør har værdi til at fragte til tider kostbare pakker og det laver man ikke forsøg med på BS Fragts egne ord.

mvh   Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 09:26

Jakodan:

Lad mig give et eksempel på noget af den "stort-firma"-service jeg har oplevet..
Vi sendte engang mange pakker med et stort fragtfirma.. Hver gang vi sendte til kunder med netshop som havde virksomhed i deres privat bolig, fik vi 45 kr gebyr for levering hos privat kunde. Hver gang måtte vi ringe og sige, at det var et firma på adressen og oplyse kundens cvrnr, før vi kunne få en kreditnota. Der kunne også komme gebyr for ventetid ved kunder og for at pakken skulle bæres op på 2. sal. Der ud over var der dieseltillæg, fakturagebyr og al verdens andre gebyrer.. samt enormt mange pakker som forsvandt og når de forsvandt fik vi ikke besked om det, før kunderne ringede og brokkede sig. Hvis en pakke var ødelagt/væk var svartiden på reklametioner simpelthen så lang som at vi næsten ikke gad reklamere. Kontordamerne var ligeglade bare de fik deres frokostpause og kunne ikke forstå vores frustrationer, når fx en pakke blev væk.
Og det er et stort anerkendt firma, det var bare så stort og med så mange forskellige vognmænd involveret, som alle gjorde tingene på hver deres måde, at det slet ikke fungerede. Så bare fordi man er stor behøver man ikke være den bedste

Jakodan, hvornår tror du BS Fragt selv gør det samme, det gør han når skoen trykker nok...

mvh  Geeked

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 12:32

Keld Lanther:

Jakodan, du tror vel ikke i ramme alvor at BS Fragt kan løfte opgaven til ingen penge uden at forklare hvordan han vil løfte den opgave!

Du handler i blinde og sætter dig ikke ind i den virkelige verden, som vi andre kender..

Men, OK det er så dit problem at være forsøgsfirma og det bliver spændende at se hvor længe BS Fragt kan overleve for ingenting, fordi du vil spare få kroner.

BS Fragt vil nok få mere støtte fra mange andre kundegrupper der undersøger markedet først, for at se om en nybegynder transportør har værdi til at fragte til tider kostbare pakker og det laver man ikke forsøg med på BS Fragts egne ord.

mvh   Geeked

Kan vi blive enige om 1 ting - Hverken du eller jeg har nogen anelse om, om han har penge nok til det og hvem hans samarbejdspartnere er..
Derfor kan hverken du eller jeg vurdere om han kan klare opgaven..
og det er derfor et spørgsmål om, om man vælger at tro på ham eller ej, da ingen af os ved alle facts om firmaet..

og jeg gentager.. Når du nu er fragtmand hvorfor i alverden skulle han så give dig alle disse interne oplysninger??
Hvis en af mine konkurrenter spørger mig om hvor jeg får mine varer, hvad mit budget er, hvor mange kunder jeg har, osv. osv. så vil jeg for søren da heller ikke fortælle ham det!! Det er da logik!

Og lige for god ordens skyld, jeg har ikke tilmeldt mig hans service og jeg har ikke besluttet, om jeg vil gøre det - jeg skriver blot fordi, jeg synes det er synd for BS Fragt, at du hagler ham sådan ned, især fordi du er en konkurrent og ikke en potentiel kunde.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 12:44

Hej Jakodan

Jeg er ikke fragtmand og er ingen konkurrent til ham overhovedet.

At man lægger ud med at starte op som landsdækkende pakkedistributør til billige penge, burde det da være på sin plads at svare ordentlig på spørgsmål der vedrører alle kommende kunder han måtte ønske.

Hvis jeg sætter en splinterny Mercedes til salg for 100.000 kr ville du da omgående tro, "det er da løgn " og måske ikke tænke oiver, at det måske var en legebil jeg sælger, og du ville nok gerne have flere svar, før du kaster penge efter mig.

Der er intet forkert i, at oplyse om, hvor mange biler han kan trække på og personale eller terminaler, for det vil absolut være miniumskrav for at få fæste i det danske landskab..

Det handler om at tilbyde noget troværdigt og seriøsitet og det kommen man ikke langt med ved at drømme og undlade fakta.

Selvfølgelig er det godt, hvis BS Fragt kan løfte opgaven, men så må han komme på banen og oplyse os alle om hans ideér så vi evt. kan hjælpe ham på vej.

mvh   Geeked

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 13:41

Der står i din profil, at du driver en vognmandsforretning.. Derfor gik jeg ud fra, du var fragtmand af en art..
Og derfor synes jeg, det var lidt påfaldende, at du var så interesseret i at vide alt om hans virksomhed.

De indlæg du tidligere har skrevet, har ikke lige frem lagt op til, at han skulle føle, at han ville få hjælp, hvis han kom med sine ideer.
Men hvis det er det, der er bagtanken, så skulle du prøve at spørge ham på en lidt pænere måde Smile som du nu har gjort.

Der kan vist ikke koges mere suppe på den høne, så jeg tror, jeg holder her!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:02

Hej Jakodan

Ganske rigtig, men kun på Samsø og derfor har jeg en del viden om, hvordan transportbranchen fungerer generelt.

Jeg ville godt nok ikke bruge en masse krudt og energi på at konkurrere med de store aktører, for det er pengespild, for de har masser af dækning bag sig, hvis de kører med underskud år efter år.

Citymail med masser af store breve har ikke engang råd til at være landsdækkende og nøjes med enkelte storbyer med kæmpe underskud til følge, så svært er det idag.

GLS er det bedste oplagte tilbud der kan konkurrere med PD og dem bør vi bakke op om, og måske sætte en ny dagsorden til deres ledelse om ønsker til endnu bedre forbedringer.

Derimod tror jeg ikke på, at nogen overhovedet kan løfte opgaven som landsdækkende pakkedistributør på ganske kort tid, når andre har været år om at udbygge meget langsom i takt med at de "måske" tjente flere penge.

mvh   Geeked

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 16:29

Har fulgt med i denne debat et stykke tid. Og finder det da også selv utroligt med den service og priser osv. Men fint nok, kan jo være der er budgeteret med underskud de første år eller 4.

I mine øjne hvis man skal være landsdækkende, så er det noget med at sige hvilke postnumre dækkes hvad dag. Og så kommer man kun en gang om ugen i hvert postnr. På den vis er årstiderne.com jo faktisk blevet bygget op, og de startede også som ganske få. Er faktisk ganske imponeret over den virksomhed. Og så meget de har bygget op på forholdsvis få år. På følgende link: http://www.aarstiderne.com/Samtalerne/Levering kan man se hvilke postnumre de dækker hvornår. Og der kan man se at der skal være rigtig mange biler til. Men det er bygget langsomt op og udvidet. Men har man råd til et par år med underskud, og så bygge op, ja så kan det måske lade sig gøre. Men dag til dag i hele landet, fra dag 1. Ja, så skal man godt nok have lyst til at kaste penge ud af vinduet.

Fair nok at man skal lade manden være og ikke spørge til hvordan han vil gøre det. Men hvis man bare kan regne en lille smule selv, og har en lille smule afstandsfornemmelse, så kan man hurtigt se hvor det bærer hen. Men en gang om ugen hvert sted. Det ville måske være mere muligt at starte op. Men det er næppe det webshoppene efterlyser, slet ikke hvis det så ikke kan afleveres, og der skal ventes en uge mere...

Men nu må vi se hvad tiden bringer :)

MVH
Hans Pedersen

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 16:32

Og med hensyn til citymail og kæmpe underskud sååå har det jo ligesom også været budgetteret fra start af. Der skal gå nogle år før det nærmer os et overskud, og planen er da også at udvide stille og roligt med tiden. Og det sjove er at kunderne vælter ind. Problemet er at skaffe personale...

MVH
Hans Pedersen

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:45

Hej Hans

Problemer fra dag 1 får BS Fragt, men måske ved han det bare ikke..

Han er meget tavs for tiden, men måske er det nok fordi han har fået fyldt tanken på bilen op og skal arbejde på at planlægge ruterne til de første kunder og lange køreture om 14 dage..

Vi må ønske ham god vind og sol og tid...

Geeked

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 00:50

- bsfragt, begyndte sit indlæg således :

Hejsa alle....

Og tak for enorm meget nyttig og god information, på denne side, som I alle bidrager til  ;0)

- Og derfra, gik det ellers stødt nedad med niveauet, i denne tråd. - Mange følte sig åbenbart berettigede til at  "kyse" den mand (bsfragt) helt ud af tråden. - Hvorfor måtte han ikke, ytre sig om sit projekt, uden at han skulle have den ene, overhaling efter den anden, eller for den sags skyld, skulle bevise ditten eller datten. - Skulle det nu gå sådan, at nogle fik lyst/behov for at gøre brug af  - bsfragt - så kunne det selvfølgelig være på sin plads, at man fik nærmere besked om firmaet. - Men denne her 4 siders tråd er for mig et synlig bevis på at - bsfragt - blev udsat for, i mine øjne: En meget grov behandling, i et offentlig forum, hvor stemningen til tider blev lidt rabbiat. - Jeg mener at et offentlig forum, bliver til mere skade end gavn, når der tillades, at vi mennesker ikke holder den indre  "svinehund" i kort snor. - Jeg er selvfølgelig gået ind i dette forum frivilligt, men jeg havde håbet/troet at  stemningen her var mere human, specielt hvis man ikke er helt enige, for der er det, at niveauet skal stå sin prøve.

Mange hilsner Helle

- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)

Side 9 ud af 11 (103 indlæg)