Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til PostDK

Side 8 ud af 11 (103 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu bliver det her til usaglig mudder kastning. Hold jer nu til tråden og kom med konstruktiv kritik, forslag og ordentlige spørgsmål eller undlad at deltage i debatten. Det andet er under værdigt niveau. God debat :)
Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:37

Jeg skal love for at der kan skabes debat omkring det her emne - udmærket, men nu har jeg altså fået nok! :-)

Der er så utrolig meget snak om hvor dyre postdanmark er, og jeg spørger bare.. i forhold til hvad? Hvis der er et alternativ, så brug da det og lad være med at klage eller kør selv dine pakker danmark rundt og spar 50-60 kroner stykket. Det er vel lidt det bsFragt har tænkt, og jeg synes da ikke det er forkert at man spørger ind til hvordan han har tænkt sig at løfte opgaven. Personligt er jeg da også ligeglad om bsFragt får en kæmpe økonomisk overraskelse over det de roder sig ud i, men jeg kunne da aldrig i livet drømme om at bede dem fragte mine varer hvis ikke man føler de har et setup der matcher ambitionerne. Indtil videre synes jeg at enhver kunne spille bsFragts rolle og lade som om man vil starte noget som er bedre end det der findes. I min verden kunne de ligeså godt have sagt at de var hamrende trætte af at det er så dyrt at få programmeret en hjemmeside, så nu starter de et firma til marts som fra dag 1 vil kunne løse alle tænkelige programmeringsopgaver i hele danmark til en lavere pris - endda med kort leveringstid... det var måske mere realistisk og troværdigt at starte et firma og klart melde ud at man starter 3-4 programmører og tager alle de opgaver man kan, samt har en strategi om kraftig vækst, så man i løbet af 12 måneder er 20 ansatte.

Jeg tager da hatten af for når folk har ambitioner der vil noget, for ind imellem så lykkes det jo. Alle virksomheder, uanset om de hedder Microsoft eller Maersk, så er de jo startet med 1 mand og en ide. Men at slå så stort brød op og samtidigt tage det på en negativ måde når folk spørger intereserede til hvordan man dog kan opnå det - det forstår jeg ikke.

Jeg synes der er meget godt og konstruktivt her og jeg håber da det lykkes bsFragt at blive den der fjerner monopolet fra postdk, men se nu det setup som fx GLS eller postdk har... det er IKKE realistisk at nå indenfor en kort årrække med mindre man ejer Yahoo og vælger at sælge snart.

Så tag da "kritikken" konstruktivt og lad os få nogle flere facts på bordet. Hvis ikke der kommer det, så ser jeg nok ligesom mange andre det bare som en lille virksomhed der i hvert fald i starten får rigeligt at se til med bare at betjene den ene der omtaler 14000 pakker om året.

Så facts i stedet for alt det ævl og kævl... ellers starter jeg snart en ny tråd om det fantastiske firma jeg snart starter; Et flyselskab der fra dag 1 flyver til alle destinationer til en pris der er 20 % lavere end eksisterende selskaber". Vi starter i marts og jeg har nogle kammerater som har nogle fly og dem ansætter jeg bare efterhånden som kunderne melder sig ind. Det kan da godt være at jeg i starten skal flyve med 1 passager til New York og 2 passagerer til Bangkok i starten, men det skal I ikke bekymre Jer om. Jeg har setuppet på plads, så bestil bare via min hjemmeside... GAB.

/JJ 

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:48

GeekedHej snitter

Takker for at du gjorde mig opmærksom på, at der er en side der vises forkert.

Den er nu rettet til..

mvh  

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 17:48

mr.jensen:
(...)
Så facts i stedet for alt det ævl og kævl... ellers starter jeg snart en ny tråd om det fantastiske firma jeg snart starter; Et flyselskab der fra dag 1 flyver til alle destinationer til en pris der er 20 % lavere end eksisterende selskaber". Vi starter i marts og jeg har nogle kammerater som har nogle fly og dem ansætter jeg bare efterhånden som kunderne melder sig ind. Det kan da godt være at jeg i starten skal flyve med 1 passager til New York og 2 passagerer til Bangkok i starten, men det skal I ikke bekymre Jer om. Jeg har setuppet på plads, så bestil bare via min hjemmeside... GAB.

Du glemte linket til din hjemmeside *LOL*

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:56

Rart at der endelig dukker personer op, der kan regne den ud, for li´som med et fiktivt flyselskabets hjemmeside ville jeg da være bekymret for, om jeg overhovedet kom afsted med familien til en destination for en billig penge og endda forudbetalt..

Næ, jeg undersøger altid hvem jeg flyver med og vælger altid de store veletablerede firmaer der koster mere, men er så også sikker på at kunne komme af sted på ferie til tiden.

mvh   Geeked

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 18:05

Henrik R:

Du glemte linket til din hjemmeside *LOL*

Jeg har allerede fortalt rigeligt om min ide, så jeg venter lige lidt med at afsløre min hjemmeside, for ellers er der bare nogen der stjæler konceptet og udkonkurrerer mig på pris (fly og mandskab, samt dertilhørende økonomi er jo bare en formel sag som alle kan stable på benene)

/JJ

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 18:10

Jeg skal ikke skyde bsFragts ide i sænk, men jeg opfordrer til at få facts eller en realistisk udmelding på bordet i stedet for at jeg bliver spammet med alt det ævl om at være landsdækkende fra dag 1 til 30 kroner pr. pakke. Så skal man godt nok have nogle millioner i baghånden hvis ikke man skal skuffe kunderne. Måske bsFragt i virkeligheden er en service der kører på posthuset for kunderne?

Helt alvorligt, få fortalt hvad planen er og hvordan du vil klare det, så er jeg sikker på at mange herinde gerne vil hjælpe dig igang ved at bruge dig til udbringning af pakker (forudsat at du gør det godt).

/JJ

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:57

Keld Lanther:

Rart at der endelig dukker personer op, der kan regne den ud, for li´som med et fiktivt flyselskabets hjemmeside ville jeg da være bekymret for, om jeg overhovedet kom afsted med familien til en destination for en billig penge og endda forudbetalt..

Næ, jeg undersøger altid hvem jeg flyver med og vælger altid de store veletablerede firmaer der koster mere, men er så også sikker på at kunne komme af sted på ferie til tiden.

mvh   Geeked

Hvis alle altid valgte de store veletablerede virksomheder, ville der ikke være ret mange herinde der kunne få smør på brødet :-)

Det kan da godt være, det er urealistisk at få alle pakker ud i hele landet fra dag til dag med det samme.. Selvfølgelig vil der være nogle smuttere ind i mellem - Men det er der også mange andre steder og hvis service/priser tilgengæld er bedre, går det jo nok..
Han skal jo starte et eller andet sted og hvis det viser sig ikke at kunne hænge sammen, så må han jo regulere priserne hen af vejen..

Jeg kan altså bare ikke forstå, hvorfor du er så opsat på, at bevise at han ikke kan.. Hvad er det der provokere dig sådan? At du føler, at vi ikke tager dit arbejde seriøst - at du føler at den kritik vi kommer med til posten og andre fragtmænd rammer dig, fordi du også er fragtmand??

Der er jo ingen her der kan være i tvivl om, at du i hvertfald ikke bliver kunde hos BS.. Så hvorfor gider du bruge tid på det her?

Han startede denne tråd for at gøre opmærksom på sit nye firma - Han startede ikke tråden for at få kritik, men for at finde nye kunder.

Hvad om du starter en ny tråd med diskution om fragt og fragtpriser og så lad os andre smutte med der over.. så den stakkels mand kan få lidt fred :-)

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 19:48

Til vigtige opgaver vælger man, hvis man er fornuftig, en leverandør man ved kan løfte opgaven! Sådan er det jo bare. Hvis det er en mindre vigtig opgave, så kan man da godt eksperimentere lidt mere for at spare nogle penge eller få en bedre service. Idag skal man da vist ud på landet for at finde en holdning som:

Jakodan:
Selvfølgelig vil der være nogle smuttere ind i mellem - Men det er der også mange andre steder og hvis service/priser tilgengæld er bedre, går det jo nok..

Når mange bare melder sig ind og siger "Ej hvor lyder det bare godt!", så er det da væsentligt at der er nogle der på et tidspunkt stiller spørgsmålstegn inden der er en masse stakler der får sig en leverandør som ikke magter opgaven.

Det eneste jeg tror der efterlyses er noget information om hvordan bsFragt i praksis vil leve op til det de lover. Jeg går jo med en forventning om at de har adskillige millioner i baglommen og hvis de ikke selv lige kan nå at skaffe transport til at få pakkerne ud næste dag, jamen så må de bide i det sure æble og smide pakkerne med en konkurrerende kurer. Hvis man har lovet en kunde noget, så overholder man det uanset hvad efter min mening og løber man i problemer, så ringer man måske til kunden og aftaler dette, eller også betaler man sig fra at andre løser det man ikke selv kan uanset om man så taber penge på det.

Men man kan jo også bare være ligeglad og "prøve sit bedste", og det er jo hvad vi efterlyser.... hvordan håndteres situationen? Ender pakkerne med at komme ud 4 dage senere, eller har han kassen til at få det op at køre?

Det kan da godt være man involverer sig for meget i hans forretning, men hvis han blot offentliggjorde virksomhedens start, så var det jo heller ikke endt i så megen skepsis (men sikkert heller ikke så meget opmærksomhed).

Lad os afvente og se hvad der sker, og dyb respekt hvis det lykkes!

/JJ

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:08

Det jeg mener er, at jeg kan godt leve med at en pakke en gang imellem kommer en dag for sent ud - det er et spørsmål om at skrive 1-2 dages leveringstid i stedet for 1 dags leveringstid.. Hvis alt det andet så er i orden. Fx oplever jeg da jævnligt at pakker ikke kommer ud til tiden med postdanmark, og der er ikke mange reklamationer, men når der er nogen har posten meget lange svar tider.
Der er nogle ting som gøres bedre i et lille firma end et stort og det kan være sådan noget som kundeservice, som jeg vægter højt!

Vi brugte tidligere et lille firma som vi desværre ikke kan bruge mere og jeg savner tit den personlige kontakt og fleksibilitet et lille firma kan give frem for et stort!

Lad mig give et eksempel på noget af den "stort-firma"-service jeg har oplevet..
Vi sendte engang mange pakker med et stort fragtfirma.. Hver gang vi sendte til kunder med netshop som havde virksomhed i deres privat bolig, fik vi 45 kr gebyr for levering hos privat kunde. Hver gang måtte vi ringe og sige, at det var et firma på adressen og oplyse kundens cvrnr, før vi kunne få en kreditnota. Der kunne også komme gebyr for ventetid ved kunder og for at pakken skulle bæres op på 2. sal. Der ud over var der dieseltillæg, fakturagebyr og al verdens andre gebyrer.. samt enormt mange pakker som forsvandt og når de forsvandt fik vi ikke besked om det, før kunderne ringede og brokkede sig. Hvis en pakke var ødelagt/væk var svartiden på reklametioner simpelthen så lang som at vi næsten ikke gad reklamere. Kontordamerne var ligeglade bare de fik deres frokostpause og kunne ikke forstå vores frustrationer, når fx en pakke blev væk.
Og det er et stort anerkendt firma, det var bare så stort og med så mange forskellige vognmænd involveret, som alle gjorde tingene på hver deres måde, at det slet ikke fungerede. Så bare fordi man er stor behøver man ikke være den bedste

Side 8 ud af 11 (103 indlæg)