Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til PostDK

Side 7 ud af 11 (103 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, en kold usund joke..

tak..

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 14:05

Kære BS Fragt

Først vil jeg sige, at det er et rigtigt godt initiativ, du kommer med, og jeg håber ikke, du lader dig gå på af, at der er modstand. Klø bare på, og brug de lidt negative indlæg til at kontrollere, om du også har husket at tage hensyn til det hele.

Jeg tror på, at det kan lade sig gøre, men at det bliver nemt at starte op, er der vel ingen, der har lovet dig.

Set fra mit synspunkt, er det rigtigt at starte op i hele landet. Der findes allerede masser af "lokale" pakketransportører, og det, der har manglet, er at få dem knyttet sammen, for når man sælger til hele landet, er det alt for besværligt at sortere efter dækningsområder. Du må også gerne, efter min opfattelse, tage lidt højere priser (tænk sig, man siger det til en mulig leverandør Surprise), bare du kan garantere alle pakker ude dagen efter i dagtimerne.

Jeg håber meget, der er nogen af dem, der har mange pakker, der vil prøve dig af (så vidt, jeg lige husker, så var der en, der talte om 14.000 pakker) Hvis han, og nogle andre store, prøvede dig af med f.eks. en femtedel af deres pakker, så du kunne komme igang, så må vi andre "små" jo følge efter. Som jeg ser det, får du ikke nogen forretning ud af, at du kun får volumenpakkerne. Du skal have enten det hele, eller en del af det hele, og ikke bare de besværlige.

Vi kører selv vores eButik på lavt blus rent markedsføringsmæssigt lige nu, pga. det umulige fragtmarked, men hvis du får bevist, at du kan det her, så er vi også en meget interesseret kunde, og så vil vi klø på med markedsføringen, så vi får nogle flere ordrer, og dermed kan vi jo også blive interessante for dig. Der står i øvrigt på alle vores pakker, at de skal stilles, hvis modtageren ikke er hjemme, så det er da nemt at styre for jer, for lige det med at køre ud igen en ekstra gang, er jeg så lidt bange for, bliver for dyrt for dig.

Der har været flere gamle tråde her på Amino omkring fragt. Prøv at søge lidt på det, og prøv at lave et svar i disse tråde, da jeg dermed tror, du har mulighed for at få fat i endnu flere mulige kunder. Jeg har fandt ikke lige denne tråd med det samme, måske også fordi jeg kikker i emnet fragt.

Af nysgerrighed: Overvejer du at levere ud lørdag formiddag? Det ved jeg, mange private kunder, er interesserede i.

Så held og lykke med det hele. Jeg følger i hvert tilfælde med på sidelinjen Smile

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:40

Hej Lisbeth

Rigtig at nuværende aktører på transportmarkedet som Post Danmark er blevet meget dyr at benytte, men at være landsdækkende koster rigtig, rigtig mange penge.

Prøv bare at tænke dig, hvor mange områder Danmark bør deles op i, og hvor mange biler skal der køre i hvert område, hvor mange ansatte der skal til for at sortere de mange pakker og hvor mange pakker der skal flyttes om natten mellem landsdelene..

PostDanmark har som den eneste monopol på de allerfleste pakker og kan selv bestemme prisen, mens GLS og DPD slås om resten af markedet med masser af kroner puttet i rø... fra store postvæsener som det engelske og svenske post og det er ikke altid nemt at begå sig som PostDanmark, men GLS er dog kommet et stykke hen ad vejen ved at etablere masser af ind og ud leveringssteder for private, som er en vigtig faktor for mange netshops.

Jeg ved specielt her på Samsø hvor jeg bor, er der alene hos PostDanmark 1 stor lastbil og 10 små kassevogne til at servicere bare min lille Ø, og øen er endda ret lille set på landsplan.

Derfor efterlyser jeg svar på, hvorledes han overhovedet kan og tør gå ud med at være landsdækkende!

mvh   Geeked

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 15:09

Jeg er ikke bange for at prøve det af. Skulle det gå i vasken kommer der ihvertfald ikke noget "I told you so" fra min side. Vi oplyser kunderne om at vi afprøver en ny leverandør, og det er min erfaring, at folk giver lidt længere snor hvis de er oplyst. Falder det sammen, er jeg klar til at undskylde overfor evt. sure kunder.

Man skal jo også huske på, at bsfragt ikke behøver 10 kassevogne og 1 stor lastbil til Samsø. Han får jo ikke hele Danmark som kunde på en gang, og de fleste vil i første omgang nok være netbutikker, der sender mange pakker. Bsfragt skal køre længere mellem stoppene med hver enkelt bil, men kortere og kortere jo flere kunder der kommer, og med flere biler.

Jeg spekulerer lige så meget på, at vi er i en tid hvor det er meget svært at få gode chauffører og endnu være at skaffe dem indenfor kort tid. Det bliver spændende og lyder svært, men jeg glæder mig til at få det prøvet af i marts.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:34

Hej langvang

Det er ikke fordi jeg ikke under BS Fragt at komme med et modspil, men alle ods viser ham vejen imod at oprette landsdækkende og han vil åbentbart ikke forsvare min kritik og det er ikke seriøs.

Kan han forklare sig her så vi kan indse, at han er på rette spor, så hatten af, men indtil da, tvivler jeg på han overhovedet kan klare opgaven.

Du skriver, at han får jo ikke hele Danmark som kunde på en gang, nej men hvis han får lidt pakker i Skagen, lidt i Haderslev og lidt i Vordingborg og lidt i Nordsjælland, så kræver det rigtig meget køretid og mange biler for at kunne afhente over middag og levere næste dag.

Husk på, at afhentningsteder og leveringssteder kan være tidkrævende og især lange ture i meget trafik sinker utroligt meget.

Længere mellem stoppene med hvert enkelt bil er en skidt forretning for en vognmand, for han vil hellere læsse 100 pakker af i samme gade end 100 pakker på mange gader og det er da logisk, at skal han køre mindst 2 km. for hver pakke, giver det straks underskud i driften.

mvh   Geeked

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:58

Keld Lanther:

Det er fint nok at du er kritisk overfor projektet og har din tvivl på om det kan lykkes til disse priser, men derfor behøver du vel ikke svine amino'erne til og fremstille os som naive og dumme, som du nu har gjort adskillige gange i denne tråd.

Du har dine kriterier at bedømme dine samarbejdspartner på og andre har deres. Acceptér det.

Personligt er jeg fløjtende ligeglad med hvor mange biler han har og hvor mange ansatte han har, for jeg kan alligevel ikke bruge svaret til noget da jeg ikke ved noget som helst om fragtbranchen. DERFOR stiller jeg ikke de spørgsmål. Hvis manden siger at de har tænkt det her projekt godt igennem, at han har mandskabet, logistikken og bilerne til at magte opgaven, så er det umiddelbart godt nok til at jeg ville prøve dem af. Bliver det en skuffelse, ja, så vil jeg stoppe med at bruge ham. Sværere er det ikke.

Det ville også hjælpe en hel del hvis du læste tråden, du så flittigt tager del i. Du har flere gange spurgt hvad de ville gøre hvis kunden ikke er hjemme og det HAR bsfragt svaret på. De ville lægge en besked og bede kunden om at ringe tilbage og aftale en ny tid, hvor varen ville blive leveret. Hvis muligheden er der ville de endda ringe kunden på før levering og aftale en tid.

Det er fint du er kritisk og jeg kan sagtens forstå at dine spørgsmål interesserer DIG, men lad venligst være at kommentere og bedømme vores andres bevæggrunde og kriterier.

Tak

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 16:03
Nu er jeg træt af at høre på Keld Lanther.

Han forsøger hele tiden at udfritte og provokere BSfragt til at røbe hemmeligheden bag et formentlig nyskabende, men sårbart koncept.

Jeg håber virkelig, at BSfragt vender det døve øre til.

mvh. Bo Jensen

Butik Go'aften

Besøg vores specialbutik med alt til erotiske rollespil: www.iscenesat6.dk

Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 16:12

Hej

Den største forhindring for os at afsende de 14000 pakker årligt, er at vi skal til at veje alle pakker, og det har vi ganske enkelt ikke ressourcer til, men ellers er vi da med på en prøve med alle pakker fra dag 1 af.

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:13

Hej mmolsen

Der er ikke nogen der sviner nogen til, men saglig kritik bør også efterfølges af saglig svar og ikke kun, " at det har jeg styr på "

Tænk hvis jeg sagde sådan til mine kunder, når de spørger, hvordan jeg kan gøre det så billigt!!

Men selvfølgelig kan jeg da være fløjtende ligeglad med om han kan eller ej og om i synes det er godt eller skidt eller ej, men saglighed kommer i første række her.

Det er altså ikke for at udfritte om hans hemmeligheder, men simple og basale oplysninger brugerne har brug for..

Danske fragtmænd skriver bland andet sådan...

1. september 2007 kunne Danske Fragtmænd tilføje endnu et kapitel i sin lange historie. Fra denne dato er Danske Fragtmænd A/S en realitet, og alle kompetencer samles i én slagkraftig organisation. Danske Fragtmænd tæller 1.050 medarbejdere, men tilsammen med de 118 fragtmandsforretninger, udgør Danske Fragtmænd som helhed ca. 4.000 medarbejdere.

GLS skriver blandt andet...

• 14 depoter
  • 1 hub
  • 9.200 kunder
  • 1 logistikhotel
  • 65 linehaul trailere
  • 510 distributionsbiler
  • Jo, det kræver noget at være landsdækkende...

Geeked

Tilmeldt 18. Dec 05
    Indlæg ialt: 69
    Skrevet kl. 17:27

Keld Lanther:

Der er ikke nogen der sviner nogen til, men saglig kritik bør også efterfølges af saglig svar og ikke kun, " at det har jeg styr på "

Tænk hvis jeg sagde sådan til mine kunder, når de spørger, hvordan jeg kan gøre det så billigt!!

Hej Keld

Jeg Synes du køre i det samme spor , prøv at forstå at bs ikke har lyst til at fortælle her hvormange folk / biler han har og har du ikke lyst til at bruge han så lad vær.

du skulde evt. bruge lidt mere tid på Billigfoder.dk der stå at den åbner i uge 4 er det 2009  Det synes jeg er dårlig kunde pleje.

mvh snitter 

Side 7 ud af 11 (103 indlæg)