Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det ideelle MLM selskab - dit bud!

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/24/2006 10:58:01 AM Forfatter: Forever Prentow

Undskyld.... Men jeg er bare nødt til og smide en kommentar her.... Også selv om det ikke var det du bad om.Men hvis det er folks indtryk at 'aloe vera pushere' har størst fokus på forretningsgangen, og ikke på produktet, så vil jeg være ærlig og sige, at så er der da virkelig nogen her der har mødt den forkerte distributør.

Prentow,

Det er bestemt ikke mit indtryk - som det så tydeligt fremgår i alle de indlæg, hvor jeg refere til Forever Living og Aloe Vera - så er jeg meget imponeret af det marked I har skabt. Samtidig er jeg fuldstændig tilhænger af den måde I både afsætter jeres produkter - og skaber mer-salg. Bibeholdelse af omsætning og fremadrettet evne til at være markedsledende er imponerende i sig selv, men skyldes i allerhøjeste grad produkter af høj kvalitet - ellers vil kunder ikke købe dem igen og igen!

Derudover kender jeg personligt rigtig mange Forever Living distributører, bl.a. flere af de ledende distributører.

Forever Living efterlever alle de grundprincipper som det godt og reelt selskab skal stræbe efter.

Men som du også ved - så er vi jo en branche, som bliver mere og mere anerkendt - men før vi rammer fuldstændig forståelse og respekt, så er der anti-MLM folk som synes det er noget værre noget, sådan at tilbyde gode, reelle wellness produkter.

Indtil vi når det punkt, så må vi lægge ører til en masse delte meninger.

Når jeg omtaler Aloe Vera distributører som "pushere" er det såmænd ment i en humoristisk og positiv forbindelse. Jeg er jo også "pusher", jeg pusher blot et andet produkt ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:15

Som jeg startede med og sige..... UNDSKYLD.

Jeg forstod godt den med pusheren. Og jeg er klart selv pusher...
Jeg er klart enig med dig laaaaangt hen af vejen i de fleste af de indslag du har lagt herinde. og mit indslag var heller ikke direkte henvendt til det du skrev.
Jeg bliver bare lidt ærgerlig når man hører nogen misforstå et godt koncept.

Jeg blander mig lidt uden om debatten et stykke tid endnu.... Ok????

Prentow

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 11:47

Dato: 2/24/2006 9:32:10 AM Forfatter: netMedia.dk Muligvis - men nu fokuserede du jo også udelukkende på det skeptiske i mit indlæg. Har mødt flere plastik- og Aloevera pushere, og ryster på hovedet stort set hver gang. Alt lige fra demonstration af grøn tanspasta, til at gøre vand med jod, rent med aloe vera. Min pointe var at tilgå det fra en b2b vinkel, istedet for b2c. Som sagt kender jeg ikke alverden til hele MLM verdenen, og derfor skal der mere end plante-pushere til for at overbevise mig. Hvis det virkelig er så genialt som der bliver sagt, kunne jeg godt tænke mig at se det i en større sammenhæng med fokus på produkterne, hvor det kræver en indsigt af sælgeren, og hvor det ikke kun er plastikbøtter og planteudtræk til tarmskylning der bliver langet over disken. I teorien burde alle produkter/serviceydelser jo kunne sælges gennem MLM ikke? Så det ikke kun er salgsmetoderne, men produkterne ikke? *hint hint, wink wink, nodge nodge*

Som jeg ser det (men det kan godt være jeg bare ikke forstår hvad du mener), så er B2B ikke en vinkel der er forenelig med MLM. Meningen med MLM er netop at det holdes simpelt og for alle (læs: typer mennesker). Begynder man først at blande salg til virksomheder ind i ligningen, så (mener jeg) er det pludselig ikke "simpelt" længere.

Men som sagt kan jeg have misforstået hvad du mente

Omkring det at se "den store sammenhæng", så vil det nok desværre kræve at der bruges noget tid (og et åbent sind på det). Selvom jeg lige har skrevet at tingene skal være "simple", så er de fleste marketing planer alt andet end simple og ligeledes er produkterne ofte også "komplicerede" hvis man skal gå ned i de små detaljer.

Hvis I er uenige i min anskuelse, så sig endelig til

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:07
Dato: 2/24/2006 11:15:28 AM Forfatter: Forever Prentow
Jeg bliver bare lidt ærgerlig når man hører nogen misforstå et godt koncept.
Jeg blander mig lidt uden om debatten et stykke tid endnu.... Ok????
Prentow

Nej da, Prentow - deltag endelig - men du kan ligeså godt lære, at der hele tiden er folk der IKKE VIL FORSTÅ - og derfor ser ellers gode koncepter som det rene galskab ;-)

Men der må vi også se "indad" i branchen: Der er selskaber, som gør det svært for os andre at slå på alle fordelene og de gode ting ved netværks-markedsføring. Der er selskaber der simpelthen skaber for meget "støj på linien".

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 14:33
Tilbage til tådens titel.

hvad ville det bedste nevtvork marketing selskab for mig være?

For det første skal produkterne jo være af god kvalitet, det skal være produkter som bliver brugt op så der er mulighed for at genbestille. For mig ville det være en fordel at produktviften er så bred som muligt og dækker mine daglig indkøb.

Jeg er selvfølgelig glad for LR''s produkter(reklame, men jeg kunne godt savne flere daglidagsprodukter. Det er selvfølgelig svært at levere fødevarer igennem et MLM koncept, for der stilles sikkert helt andre krav, og postdanmark skulle til at køre med kølevogn . Men jeg synes at tanken er god nok, for jeg kender godt nok mange mennesker der spiser mad .....hver dag .

Det samme med toiletpapir, jeg kender rigtig mange som skider jænligt, men problemet er nok bare at som MLM firma skal man helst ha udviklet et produkt som er mærkbart bedre end det man kan købe i almindelig detail. Så hvis man kunne udvikle et toiletpapir som aldrig stoppede i wc''et

Det kan måske godt lyde lidt useriøst, og det skal da også læses med et glimt i øjet, men jeg mener virkelig at flere daglivarer på hylderne i MLM vil gøre det nemmere.

Hvorfor så lige daglivarer?
Jo som flere herinde er ved at forstå, så gælder det i MLM ikke om at skal ud og sælge produkter, hele fidusen er jo at man kun sælger folk et indkøbs nummer så de selv kan haldle direkte med MLM virksomheden til engrospriser. Andre kalder disse for forhandlere/sælgere, og det er nok derfor at det kan være svært for folk udenfor MLM branchen at forstå hvad man skal med alle de sælgere til så få kunder. Men det man er nødt til at forstå er at forhandlere/sælgere er =kunder.

Så da det er almindelige kunder med et almindeligt forbrug man har med at gøre og MLM fungere bedst når det holdes simpelt, så mener jeg at almindelig dagligvarer vil kunne sætte nye højder indenfor MLM.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:57
Dato: 2/24/2006 11:46:37 AM
Forfatter: wubi.dk
Som jeg ser det (men det kan godt være jeg bare ikke forstår hvad du mener), så er B2B ikke en vinkel der er forenelig med MLM. Meningen med MLM er netop at det holdes simpelt og for alle (læs: typer mennesker). Begynder man først at blande salg til virksomheder ind i ligningen, så (mener jeg) er det pludselig ikke ''simpelt'' længere.

Til dels fangede du min mening. Det var lidt ment som ledende spørgsmål med et gran af provokation.

Lige ud af posen: Kan MLM kun bruges til grøn tandpasta, og plastikkasser? Eller til er MLM også et alternativ i b2b sammenhænge (videresalg af ehvervsprodukter, serviceydelser etc)?

Har endnu ikke set eksempler, men vil da gerne høre hvis der er nogen der har nogen erfaring på området.
Og hvis det virkelig er som du siger at det er for kompliceret til b2b - hvorfor er det så liiige at ''alm'' mennesker godt kan finde ud af det? Syntes ikke din analogi giver mening.

...jagten på det gode argument fortsætter
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 15:03

Dato: 2/24/2006 2:56:41 PM Forfatter: netMedia.dk Til dels fangede du min mening. Det var lidt ment som ledende spørgsmål med et gran af provokation. Lige ud af posen: Kan MLM kun bruges til grøn tandpasta, og plastikkasser? Eller til er MLM også et alternativ i b2b sammenhænge (videresalg af ehvervsprodukter, serviceydelser etc)? Har endnu ikke set eksempler, men vil da gerne høre hvis der er nogen der har nogen erfaring på området. Og hvis det virkelig er som du siger at det er for kompliceret til b2b - hvorfor er det så liiige at ''alm'' mennesker godt kan finde ud af det? Syntes ikke din analogi giver mening. ...jagten på det gode argument fortsætter

Nej her tror jeg så at du misforstod mig. Det jeg prøvede at sige er, at MLM kræver "almindelige" mennesker for at fungere. Dvs. at det der skal udføres må ikke være besværligt og kræve lange uddannelser.

Netop FORDI det er almindelige mennesker, vil konceptet ikke kunne virke med virksomheder som kunder, da det vil kræve mere "professionelle" mennesker.

Håber det giver mening?

Men du taler måske om at lave MLM koncept med professionelle sælgere? I så fald er det vil bare en form for provisionsaflønning og det eksisterer jo allerede...

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:24
Dato: 2/24/2006 3:02:58 PM Forfatter: wubi.dk

Dato: 2/24/2006 2:56:41 PM Forfatter: netMedia.dk Til dels fangede du min mening. Det var lidt ment som ledende spørgsmål med et gran af provokation. Lige ud af posen: Kan MLM kun bruges til grøn tandpasta, og plastikkasser? Eller til er MLM også et alternativ i b2b sammenhænge (videresalg af ehvervsprodukter, serviceydelser etc)? Har endnu ikke set eksempler, men vil da gerne høre hvis der er nogen der har nogen erfaring på området. Og hvis det virkelig er som du siger at det er for kompliceret til b2b - hvorfor er det så liiige at ''alm'' mennesker godt kan finde ud af det? Syntes ikke din analogi giver mening. ...jagten på det gode argument fortsætter

Nej her tror jeg så at du misforstod mig. Det jeg prøvede at sige er, at MLM kræver ''almindelige'' mennesker for at fungere. Dvs. at det der skal udføres må ikke være besværligt og kræve lange uddannelser.
Netop FORDI det er almindelige mennesker, vil konceptet ikke kunne virke med virksomheder som kunder, da det vil kræve mere ''professionelle'' mennesker.
Håber det giver mening?
Men du taler måske om at lave MLM koncept med professionelle sælgere? I så fald er det vil bare en form for provisionsaflønning og det eksisterer jo allerede...

Det var hedengangne Hamburg-Mannheimer vist i øvrigt et rigtigt godt eksempel på. Her rådgav den lokale smed glad og gerne om pensionsopsparing og den slags. Det gik vist ikke så fantastisk godt

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:01

Dato: 2/24/2006 3:24:28 PM Forfatter: Jacob Høedt ----

Det var hedengangne Hamburg-Mannheimer vist i øvrigt et rigtigt godt eksempel på. Her rådgav den lokale smed glad og gerne om pensionsopsparing og den slags. Det gik vist ikke så fantastisk godt

Høedt,

Den lokale smed er vel så meget sagt - det var nu fortrinsvis forsikringsfolk fra andre selskaber, en hel del "sidegadevekslere" - og forskellige typer sælgere der tegnede sig for størstedelen af salgsstyrken.

Det var som sådan ikke "den lokale smed" der tog livet af Hamburg-Mannheimer - det var istedet gedigen grådighed: Idet der var tænkt netværkstanker i deres aflønningssystem, gav det naturligvis blod på tanden for en række folk, som engagerede ganske mange repræsentanter - det tog overhånd i sådan en grad, at Hamburg-Mannheimer ikke havde tjek på hvem der blev lukket ind i folden - og det gav sig udtryk i en hel masse banditter, som ganske givet vidste en masse om forsikringer, men så sandelig tænkte i profit fra andre konsulenter.

Uddannelsen af nye Hamburg-Mannheimer forsikringskonsulenter var faktisk ganske god - jeg var nemlig blandt teamet af konsulenter. Min baggrund forud for Hamburg-Mannheimer lå faktisk i forsikringsbranchen - nærmere bestemt Kgl. Brand (som jo idag hedder IF) - den basis uddannelse vi fik dengang var langt, langt under Hamburg-Mannheimer standard.

Det tror jeg iøvrigt de - altså IF - har ændret siden hen. I den periode jeg var i det regi, var både vi - men også de forskellige forsikringscentre nok nærmeste prøveklude for det koncept de har idag.

Ganske kort tid efter jeg havde gennemgået de nødvendige trin i Hamburg-sammenhæng, opdagede jeg hurtigt, at der var en del konsulenter med nogle værre forretningsmetoder. Det gav sig blandt udslag i at en konsulent i samme område som mig, faktisk tog sin mand med ind i præsentations- og salgsfasen - nu var det bare sådan, at han aldrig havde været på de kurser, som var absolut minimumskrav for at afsætte HM´s produkter.... men nu var de tog til at malke penge ud af HM... i hendes navn!

Så selvom Hamburg-Mannheimer er et reelt selskab, der kunne have gjort det fremragende i Danmark - især baseret i mange af deres forsikringsprodukter (som faktisk var en tand bedre end de tilsvarende danske), ja så knækkede filmen for dem, idet hele salgsstrukturen var styret af grådige folk, totalt blottet for langsigtet tankegang og moral iøvrigt.

Men for dælen - der var fantastisk gode penge at tjene, alene på salg af forsikringsløsningerne, især pensionsordningerne - RIGTIG gode penge, men desværre gik der sport i at malke meste muligt ud på kortest mulige tid. Sørgeligt.

Lasse Burholt

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:12

Dato: 2/24/2006 2:56:41 PM Forfatter: netMedia.dk ---  Lige ud af posen: Kan MLM kun bruges til grøn tandpasta, og plastikkasser? Eller til er MLM også et alternativ i b2b sammenhænge (videresalg af ehvervsprodukter, serviceydelser etc)?

Foged, i et par andre kommentarer er Hamburg-Mannheimer bl.a. nævnt - ganske vidst var udgangspunkten for dem at kapre privatkunder i Danmark - men der var også et element af forsikringsløsninger til virksomheder.

Mannheimers salgsstruktur - og aflønningssystem - var ikke MLM som sådan - men alligevel opbygget efter samme principper; betaling af bonus i flere led. Dermed var der åbnet for at forsikringskonsulenter kunne hverve andre kolleger til at skabe salg under dem.

Du har ret i at der faktisk ikke findes B2B MLM selskaber - ihvertfald ikke synlige selskaber - men henover årene har flere telefoni-udbydere, som koncentrede sig udelukkende om erhvervskunder - faktisk haft MLM lignende salgsstrukturer, ikke i så mange niveauer som vi oftest kender det, men alligevel i både 2, 3 og 4 niveauer.

Lige nu husker jeg selvfølgelig ikke navnene på de få selskaber - og tror iøvrigt heller ikke de er aktive i markedet længere.

Rejse-portalen, Go To Scandinavia (www.gotoscandinavia.com) havde det lille element af B2B MLM (Bemærk... siten har fået nye ejere og er opbygget i andet regi idag). Det var ikke MLM i flere niveau, men der alligevel nogle muligheder for en indtjening på den eller de sælgere man måtte have anbefalet at blive en del af GoToScandinavia. Dog kom det aldrig fra land... hele deres produkt-setup var simpelthen for tyndt (jeg var i kontakt med dem - og deltog i informationsmøde om mulighederne).

Men som jeg har nævnt tidligere, så er det tættest vi kommer B2B MLM, det element som Qbic7 har i deres telefoni-løsninger til selvstændige erhvervsdrivende, herunder også deres rådgivningsløsninger. Omend jeg tror der bliver tænkt så absolut mest i B2C.

Lasse Burholt

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)