1. Selskabet skal have et godt produkt til en konkurrence dygtig pris. 2. Det skal være muligt at tjene fornuftige penge uden krav om et for højt personligt månedligt køb. 3. Selskabet skal satse mere på produktudvikling end på det at rekrutere nye "sælgere". Rekruteringen skal foregå på en sober måde. Punkt 1 synes jeg er det vigtigste. Desværre har jeg aldrig set det opfyldt - i hvert fald ikke hvis man kigger på produkternes vejledende pris for ikke medlemmer. |
Jeg har endnu ikke læst tråden igennem og vil bare svare på trådstarterens opfordring. :)
I det ideelle MLM firma ville jeg fokusere på; produkt, system og håndterlighed.
Produktet i mine øjne kan sagtens være flere ting.
Produktet kunne f.eks. være en komplet indkøbsportal, som vi ser i mange andre firmaer. - Men dertil kunne det være en spændende ide, at tilføje noget online aktion via et MLM firma. - Dvs. et MLM firma der via internettets fordele har en portal til fysiske produkter og services. - Dertil ville det være optimalt, hvis selve opstartsomkostningerne var skudt i bund, så der mere var tale om at oprette brugere - brugere som dertil har mulighed for at tilegne sig ekstra indkomst ved at formidle portalens muligheder til andre.
Jeg ville dertil droppe alt hvad der hedder præsentationsmøder og lignende og køre dette via internettet. - Dvs. have et slags bibliotek på siden, hvor folk kunne finde info om de mange forskellige muligheder og aspekter i forbindelse med deres MLM forretning. - Dertil kunne man have online præsentationer, conference calls osv. via selv samme side.
En anden produktgruppe kunne være muligheden for at tjene penge på selve produktet.
Et veletableret investeringsfirma ville kunne lave et meget interessant MLM firma, hvor samtlige repræsentanter uanset status eller position i firmaet ville kunne skabe sig en god indtjening via selve produktet selv og naturligvis via den organisation de bygger.
Omsætningen kunne være folks investeringer og man kunne lade en lille del af profitten blive fordelt til organisationen sammen med et evt. abonnement.
En 3. ide kunne være at lave en fadderskabsorganisation via et MLM firma.
Produktet ville være fadderskabet og man kunne øge omsætningen ved, at man kunne købe gaver/mad til dine fadderskabsbørn. - Igen kunne en procentdel af abonnementet fordeles til organisationen, sammen med en procentdel af omsætningen.
Man kunne ved et samarbejde imellem flere skabe en komplet hjælpeorganisation og udnytte de fordele der ligger i MLM til at forbedre livskvaliteten for tusinder og atter tusinder af børn i den 3. verden.
Man kunne ved et samarbejde imellem flere skabe en komplet hjælpeorganisation og udnytte de fordele der ligger i MLM til at forbedre livskvaliteten for tusinder og atter tusinder af børn i den 3. verden.
Mer'' omsætningen kunne yderligere ligge i køb/salg af div. kort, tøj, billeder og lignende. Man kunne samarbejde med folk i reseaurationsbranchen i de forskellige lande og have middage, kro- og ferieophold på tapetet også (måske noget a'' la Club Lorry).
Omkring selve systemet ville jeg sige binært. - Jeg ville lade det være "nemt", at aktivere sig selv og tage del i omsætningen - dvs. jeg ville stryge de skyhøje krav og fokusere mere på; At få mange til at yde lidt - fremfor at lade få yde meget.
Jeg ville f.eks. lade folk aktivere ligeså snart de har 2 under sig i hvert ben (selvom de ikke har fundet dem selv), dertil ville jeg motivere folk til selv at finde to ved f.eks. at lade dette resultat give dem en højere procentdel af omsætningen i deres organisation.
Jeg ville bygge systemet op omkring et månedligt abonnement og naturligvis via en dertil hørende omsætning. - Måneds abonnementet kunne evt. være køb af et eller få obligatoriske produkter der ville blive autoshippet. - Eller en kombination af begge dele.
Det hele skulle helst være let at håndtere og det skulle helst være onlinebaseret.
Folk skal kunne forholde sig til det og MLM delen skulle være et sekundært aspekt; som en slags benefit.
Noget i den retning vil jeg mene. :)
Mvh.
James