Hej kære Aminoer Henkastede cigaretskodder har i årevis irriteret mig grænseløst, og de fleste vil vel give mig ret i, at det er noget svineri på fortove og gader, i folks haver eller på stranden osv. Nu har jeg så netop i Radioavisen her kl. 12 søndag 13.1.08 hørt, at man på Sønderborg Sygehus har et stort problem med forældre osv., der skodder deres cigaretter uden for sygehuset og vist i nærheden af, hvor børn kan finde på at lege og måske, når det drejer sig om små børn, finde på at samle skodderne op og tygge på dem - eller endda spise dem... For mange, mange år siden forærede jeg mine forældre nogle små og runde, transportable askebægre med automatisk lukkende låg, lige til at tage med i bukselommen eller i tasken. Jeg ved ikke, om man stadig kan købe dem, men - ville det ikke i disse "minus-røg-tider" være en supergod idé at sælge et sådant produkt til de rygere, der desværre endnu ikke har formået/ønsket at skodde den sidste smøg? Der må da være et marked for det i dag - for hvem bryder sig om at få hæftet "grisemikkel" eller det, der er værre, på sig... Idéen er hermed givet videre til initiativrige Aminoer. Jeg ser frem til at læse jeres kommentarer |
Nej.
Et skod lugter 50 x mere end en tændt smøg og hvem fanden gider rende rundt og lugte som et askebæger?