Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bærbare askebægre - nyt produkt?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

> Så kan de selv betale for oprydning efter deres klamme vane.

Det er 100 gange dyrere at fjerne at fasttrådt tyggegumi fra fortovet. Og som andre har nævnt sviner både biler, og fly langt mere.

Jeg tror du ville være gladere for at bo i Saudi Arabien, Singapore eller et andet dikatur hvor den slags regler trives.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:42

Så må man jo opstille nogle askebægere i en eller anden form - man kan og bør vel ikke regne med at folk render rundt med et askebæger i lommen.

Jeg er fuldstændig overbevist om at idéen er en dødssejler - bare det at der endnu ikke er en eneste ryger der rent faktisk har skrevet at vedkommende synes det er en god idé burde sige noget.

Fra Østjylland
Tilmeldt 9. Aug 06
Indlæg ialt: 89
Fra  Sprog og Kontor Skrevet kl. 13:50

Mikkel deMib Svendsen:

>Jeg tror du ville være gladere for at bo i Saudi Arabien, Singapore eller et andet dikatur hvor den slags regler trives.

Dvs. at kriteriet for ikke at leve i et diktatur skulle være, at så har man "ret" til at smide om sig med affald?

Og til Ronnikc: Nej, rygerne ser det jo ikke som et problem, at de smider om sig med cigaretskod, for det er jo det samme som at erkende, at de selv udgør et problem, og det er jo ikke så rart...Devil

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:18

Problemet er vel lige så meget at den løsning man finder på skal være realistisk og brugbar - Det dur ikke at frelste ikke-rygere pådutter en løsning på folk som ikke vil være attraktiv at bruge - Så opnår man intet andet end at spilde en masse penge.

Derfor må løsningen være at finde en løsning der når målgruppen - og målgruppen er altså rygere og dermed ikke de frelste ikke-rygere.

Så prøv nu at vaske det frelste af brillen - så vil du skue virkeligheden og i den skal de praktisk anvendelige løsninger søges - ikke den ideologiske fanatiske fordømmelse!

Fra Østjylland
Tilmeldt 9. Aug 06
Fra  Sprog og Kontor Skrevet kl. 14:45

Okay, Ronnikc, men kan vi så ikke blive enige om at droppe udtrykket "frelst"? Med dette udtryk lægger rygerne afstand til alle de påviselige fakta omkring rygningens virkninger og påvirkninger af omgivelserne. Og det er ikke rimeligt hele tiden at bruge dette som en form for skældsord om ikkerygere. Til info: Jeg har aldrig røget, men jeg bliver syg af andres tobaksrøg. Og jeg har set rigeligt til rygningens skadelige virkninger i min nærmeste familie og hos venner af familien. Tro mig, det er ikke sjovt at være vidne til ens forældres KOL igennem mange år... det er en langsom død, og den belaster hele familien.

Så tilbage til udgangspunktet - hvordan undgår vi/man, at cigaretskod smides på gader, veje og i folks haver?

Jeg er ikke hverken tekniker, ingeniør eller indkøber/forhandler og har ikke tid til også at "dyrke" dette emne mere, end jeg allerede har gjort nu. Den ting, jeg vist beskrev eller i hvert fald omtalte indledningsvis, var en lille rund dåse med et "snap-låg", eller hvad man kan kalde det. De fleste af jer er sikkert for unge til at huske de "stationære" askebægre, der fandtes i min barndom: runde metalbeholdere med en vistnok drejelig lukkemekanisme og en kort pind, som man trykkede på, for at asken skulle falde ned i beholderen - og så blev den vel "slynget" af under processen. Det lille transportable askebæger var nok en slags pendant til den stationære.

Jeg tænker, at det stationære askebæger forsvandt med kvindefrigørelsen - kvinderne kom ud på arbejdsmarkedet og begyndte at ryge i stor stil, og så gjorde det ikke så meget, at der kom til at lugte af røg i stuerne derhjemme...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:43

> De fleste af jer er sikkert for unge til at huske de "stationære" askebægre, der fandtes i min barndom: runde metalbeholdere

Jeg kan godt huske dem, og jeg tror også godt jeg ved hvorfor de forsvandt - for det var edersparkemig noget lort! LOL
Det var iøvrigt dengang hvor man også havde de store gulvaskebægre. De har trods alt lidt charme, men er sgu heller ikke fede i længden.

Fra Østjylland
Tilmeldt 9. Aug 06
Fra  Sprog og Kontor Skrevet kl. 15:50

Mener du, at de ikke fungerede ordentligt, altså ikke tjente deres formål (ikke var tætte nok eller lignende)?

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:41

Ideen er faktisk god nok - jo, jeg er ryger og samtidig mor til to børn under 5 så jeg kan virkelig se begge sider af sagen :o)

Problemet er nok produktets tilgængelighed, jeg er fx. ikke stødt på det nogen steder og de gange jeg har tænkt tanken, at det ville være rart at have et sted at gøre af mit skod, har jeg altså ikke lige været smart nok til at webshoppet nogen inden.

Samtidig er sagen jo den at hensyn kan afløse produktet helt, det er jo faktisk lige så let at have staniol i lommen, slukke smøgen på jorden, pakke skoddet ind i staniol og kaste det i nærmeste skraldespand - har man ikke staniol kan man bruge servietter, indpakningen fra en chokoladebar, ungernes madpapir eller stort set alt hvad man ellers har liggede og flyde i en dametaske eller bil.

Så på bundlinjen er der ikke brug for produktet, men der er brug for noget der får folks øjne op for at deres skod er lige så ulækkert som en hundelort og det kunne det mobile askebæger måske være?!?

Mvh

Sanne

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)