> hvor skal man så springe hen, når man har "udtømt" Amino? Det er nok der vi er lidt uenige, for jeg tror kun at det er nogle der tænker på den måde - og vil videre når de synes Amino er udtømt. For andre bliver en motivationen for debat helt anderledes, og for dem bliver Amino aldrig udtømt. Og som alle kan se er der jo faktisk også mange, meget erfarne folk, der holder ved Amino og bliver ved med at debattere. Jeg tror det er den målgruppe, Amino skal satse på, ikke dem der mere ser Amino som en kilde, der kan bruges op. Men det er jo bare min mening, bygget på de erfaringer jeg har fra mange andre lignende professionelle online communities. Man kan altid lave søgning og navigationsredskaber bedre - i det uendelige, og det arbejdes der jo også løbende på. Men jeg tror at et sted som Amino dør, hvis ting der tidligere har været diskuteret, ikke er god tone at bringe op igen. Det er lidt ligesom med en ungdomsklub - den dag de nye generationer af unge, ikke må stille de samme "dumme" spørgsmål som generationerne før dem, dør klubben. Så bliver det en voksenklub. |
Nu har jeg selvfølgelig ikke været med helt fra starten, - men jeg har svært ved at se hvordan Amino skulle kunne udtømmes? Jeg mener derimod, at Amino netop har mulighed for "at blive voksen" sammen med medlemmerne.
Det kan godt være at man ikke har behov for at debatere de samme emner, når man har været selvstændig i en årerække (de 5 - 7 spørgsmål, du nævnte Peter). Men så opstår der vel nye emner? Og så er det vel kun op til os selv, om vi stadig vil bruge dette forum, til debatten.
Så, hvad er det, der kan afholde de mere garvede fra at blive på Amino? Er det hvis alle andre er "mere nystartet" end en selv,- så vi ikke kan få sparring på vore egne spørgsmål? Hvis det er her problemet ligger, er det vel bare op til os selv, at blive ved med at debatere, også efter det 3. eller 5. år som selvstændig. På den måde vil der fortsat være garvede iværksættere, der har noget at byde på.
Jeg tror på, at dem jeg kan lære mest af, er de personer der er meget forskellige fra mig selv. Det er som regel disse personer, der giver mig de største udfordringer.
/skou