Ja lad os gå tilbage til stenalderen. Nej vi skal ikke slukke lyset,. Vi skal nyde livet. Ja vi skal investere i alternativ energi, men ikke pga. CO2'en, men pga. at vi får et bedre milijø. Desuden skal vi frigøre os fra Olien. Så vi ikke er afhænig af det mere. Jeg kan godrt forstå de folk der støtter dette cirkus, da man ikke får mennesker til at gøre noget før man sætter pistolen til deres hoved. Det har jo vist sig gang på gang igennem historien. |
Nej, det er såmænd heller ikke risikoen for en ny istid, der gør mig bekymret. Det er meget tættere på og umiddelbart mere bekymrende at naturen omkring os forandrer sig så drastisk. Den øgede temperatur giver ændrede vækstbetingelser for mange dyr og planter og vi har de senere år oplevet en stigende invasion af invasive arter - altså arter, der udkonkurrerer de eksisterene.
Mht til gasserne, så drejer det sig ikke kun om CO2, men også CH4 (metan) og N2O (lattergas) http://www.dmi.dk/dmi/aarsager_til_den_globale_opvarmning
Men egentlig gider jeg ikke diskutere det her emne. Jeg kan se noget fornuftigt i at spare på energien uanset årsag. Produktionssamfundet er løbet løbsk og vores spildprodukterne ødelægger alt omkring os - uanset om det nu er CO2, cadmium, asbest eller alt det andet.
Et lille tip: Hvis du gern vil diskutere klima, så tag et smut forbi klimadebat.dk, der kan du få kam til dit hår - og der er masser af eksperter og indviklede grafer.