Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Global opvarmning... Hvad ved ud om det???

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må da være muligt at finde ud af om der er noget om snakken eller om det bare er en reklamestunt fra den vestlige verdens energiforsørgere. Jeg tror lige så lidt på Al Gore som på Remy og hans selviske optræden herinde.

Den højteknologiske tidsalder vi lever i må og burde ikke have til følge, at vi ødelægger verden og vores arvingers fremtid.   

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:46

Hej

Det (du) Remy fremfører er punkt for punkt referater fra "The Great Warming Swindle":

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Global_Warming_Swindle#Reception_and_criticism

Udsendelsen er bestemt seværdig, og den påpeger at der ikke er nogen sort hvid sandhed omkring global opvarmning og at forskerne IKKE er enige på området.

Men det er direkte useriøst når Remy skriver "Den globale opvarmning skyldes sol-udbrud, og det ved alle der har forstand på klimatologi. ". Det du skriver her er at SAMTLIGE forskere der mener at Co2 er årsag til opvarmningen IKKE har forstand på klimatologi. Hvordan kan du som amatør kaste sådan en dom over et helt fagområde?

Bemærk at de  garfer der nebyttes i The Great Warming Swindle, som viser sammenhængen med soludbrud meget bekvemt stopper ved de årstal hvor de ville have vist at der  ikke længere var en sammenhæng. Jeg mener man skal være meget kritisk i sin vurdering af udtalelser fra folk der mener de har det endegyldige svar omkring global opvarmning. Og dette uanset om det er Al Gore eller Remydk.

/Jesper

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 00:06

Da jeg lærte meteorologi i forbindelse PPL og CPL som det hed den gang var det mindst interessante nok CO2 indholdet i atmosfæren..  Og den uddannelse giver næppe baggrund nok til at komme med velfunderede udtalelser.

Fakta er vel at temperaturen stiger. En del skyldes en cyklus som tidligere har resulteret i istider og varmeperioder - en anden del skyldes vores udledning af CO2 - en endnu noget andet er skyld i resten... Men ingen kender sandheden.

Og her slutter enigheden vel... 

P.t. er alle gået i CO2 panik og vi vil se det ene tåbelige tiltag efter det andet, der skal bremse udledninge. Der tales om at danske familier skal spare et par hundrede kilo CO2 om året... Mens et uheld på et norsk gasanlæg udledte 1 million tons CO2 på to måneder og kineserne åbner et nyt kulkraftværk hver anden uge... 

Kast 100 milliarder efter de kloge hoveder og give dem et par år til at finde hoved og hale i myter og fakta.

Ingen kender fakta - og det er "vi" nød til før vi skal lade politikerne gå i selvsving... 

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 23:52
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo men den beskriver jo bare det man ville gøre, hvis der var en krise. Nu er der jo ingen ting der truer os. Jeg kender godt DMI's side, men de er også farvede af at det er menneske skabt global opvarming. Det er det ikke. Igennem tiderne har CO2 indholdet ligget 10 gange det vi ser idag.

Sjovt nok får man den føgelse at man er den eneste der ser på historiske data... Geeked

Og til Martin Glob hvis du har haft meteologi ved du også bedre. Desuden taler du om en cyklus! Hvad er det for noget vrøvl... Hmm

De varmeperioder der har været i gennemtiden kan du ikke lægge nogen cyklus på. Der er bare endnu et eksemple af en person der fatter minus.Yes

og til Jesper Jørgensen så er det sådan at The Great Warming Swindle er et udemærket eksemple på min holdning. Jeg er tildeles enig med dem. Men det er nu ikke denne film der danne grundlag for min holdning. Der skal nok lidt mere end en film til, selv om det tilsynelanden er nok for visse andre personer. Jeg mener dog også at du tager fejl omkring soludbrud, bare se på data fra NASA. Jeg kender godt det modagument.

Med hensyn til at SAMTLIGE forskere der mener at CO2 er årsagen, mener jeg det jeg sagde. Jeg er giver dig dog ret i en ting, nemlig at man skal være krittisk. Som sagt er der jo meget stor uenighed blandt "de kloge" forskere. Det kan jeg godt forstå, da det i en del tilfælde, er formodninger der ligger tilgrund. Min begrænset viden bygger jo også på formodninger osv. det var jo sådan set derfor jeg startede denne debat.

Super indlæg fra alle, mange tak for det.Big Smile

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:10

Jeg er helt sikker på, at Remydk har langt mere tjek på tingene end FNs Klimapanel.
De klodrianner der har givet FNs Klimapanel Nobels fredspris, må fuldstændig have overset Remydk - eller også er de bare en del af en konspiration imod hans klokkerene og evigt sande tankekraft.
Jeg er også sikker på, at Remy er klogere end den ellers så forkætrede og udskældte Bjørn Lomborg, der nu faktisk også erkender, at global opvarmning skyldes menneskeskabt CO2 - læs f.eks. følgende citat fra FAQ på hans hjemmeside:

Q: Does he believe we should do anything about global warming?

A: Yes. As Bjorn Lomborg argues in 'Cool It', we should focus on the smartest solutions to the problems that the world faces, whether we're dealing with climate change, communicable diseases, malnutrition, agricultural subsidies, or anything else. Lomborg concludes that the smartest approach to global warming is a CO 2 tax comparable with the central or high estimates of CO2 damages.  That means an estimate in the range of $2-14 per ton of CO 2, but not the unjustifiably high taxes of $20-40 implicit in Kyoto or the even higher ones ($85) suggested by the Stern report or Gore ($140). He also suggests a ten-fold increase in R&D in non-CO2 -emitting energy technologies like solar, wind, carbon capture, fusion, fission, energy conservation etc..    

I det hele taget synes jeg, vi skulle gøre noget mere ud af at hylde hjerner som Remydk. De kan se ting, som vi andre overser. Det er da værd at tage hatten af for.

Fordelen ved at eje sandheden om verdensaltet er jo, at man blot behøver at henvise til den. Så behøver man ikke at argumentere med noget så ligegyldigt som fakta - hvilket de ovenfor nævnte desværre er nødsaget til at nøjes med.

Så kære Remydk.

Vil du ikke også lige løse følgende problemer:

Verdens krige
Ungdomskriminalitet
Overophedning i landets økonomi
og
Hvor lang tid skal et æg koge for at være perfekt

- og for en sikkerhed skyld: Jo - jeg er i dette indlæg gennemsarkastisk. Det er jeg fordi, jeg ikke kan respektere, at man argumenterer uden at fremvise faktuelt belæg for sine påstande.

mvh Hans

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:24

Vil du ikke også lige løse følgende problemer:

Verdens krige
Ungdomskriminalitet
Overophedning i landets økonomi
og
Hvor lang tid skal et æg koge for at være perfekt

??

Det er jo småting - jeg forventer, at han fortæller, hvordan man gør Universet perfekt. Det er vel det mindste man kan forvente, når man endelig har fundet et individ, som er på størrelse med Gud eller Napoleon III.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:31

Det er godt nok synd for alle de forskere at de brugte 10 år på universitetet, i stedet for at flyve lidt propelfly, det havde været noget hurtigere, sjovere og billigere ;-)

Dbh  Martin

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:41
Jesper Jørgensen:
og at forskerne IKKE er enige på området.

Det er faktsik allerede her kæden hopper af: Langt størstedelen af alle forskere på området er enige i, at den globale opvarmning skyldes CO2 (og andre drivhusgasser). Det er en del af de meget få skeptikeres strategi, at give udtryk for at verdens forskere er uenige. Det er de ikke.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:19

Og her er lidt data der bakker mit ovenstående udsagn op:

- Stort set samtlige verdens forsningsorganisationer bakker officielt op om, at den globale opvarming skyldes mennesket. Ikke en eneste organisation afviser det. Til sammen har alle disse organisationer flere hundrede tusinder forskere tilknyttet.

- Den nyeste (som jeg har kedskab til) undersøgelse af videskabelige artikler om global opvarming skrevet af Oreskes (2004), har undersøgt næsten 1000 artikeler om global opvarming. Ikke en tager afstandt til at det skyldes mennesket.

Selvfølgelig findes der nogle få forskere der er enten skeptiske eller endda afvisende, men det er forsvindende få: En liste kan fx. findes her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scientists_opposing_the_mainstream_scientific_assessment_of_global_warming

Fordelingsmæssigt er det vel omkring 99.99% der bakker op, mens de resterende 0.01% er skeptiske. Det siger selvfølgelig ikke hvad sandheden er, men det viser at stort set alle er enige.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)