Ok nu skal jeg forklare dig hvordan jeg ser det.
Hvilken drivhus gas er der mest af i atmosfæren? Vand! CO2 er kun ca. 0.045-0.049% af den samlet mængde gasser i atmosfæren, altså alt efter hvilke kilder du bruger, men tallet ligger der i mellem.
Hvad sker der når temperaturen stiger, luften kan indeholde mere vand. Altså mere drivhusgas. Så hypotesen omkring at drivhusgasserne får temperaturen til at stige er ikke særlig god.
Når vi se på Al Gore's video se vi at CO2 kurven hænger sammen med tempratur stigningen. Dette er der sådan set også en lille sandhed i. Men det er CO2 der følger temperaturen, og ikke omvendt. Dette er også senere bevist fra data fra de samme iskærnerne, som danner Al Gore hypotese.
Det hænger sådan sammen med at havet afgiver mere CO2 når temperaturen stiger. Derfor stiger CO2 nivuet i atmosfæren.
Desuden hvis vi går lidt længere tilbage i tiden, så har temperature været væsentlig højere end i dag. Ja man dyrkede enda vin i Nord England i 1200-1300 tallet. Der var temperaturen væsentlig højere end i dag, og ifølge min historie undervisning har der ikke været en istid i løbet af de sidste 700 år.
Det er sjovt når man se på det faktum at efter 2. verdenskrig, hvor den industrien virkelig tog fat, der faldt temperaturen faktisk. Ja faktisk helt frem til 70'-80'erne. Her troede nogle forsker også at i var på vej mod en istid... lol
Nej det er helt normalt at temperaturen regulere sig selv. Sådan har det altid været og det ved alle forskere også.´
Jeg beklager at måtte skuffe jer at Jorden ikke går under. Samt at vi om 100 år. stadig vil have det samme landareal tilrådighed.