Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Global opvarmning... Hvad ved ud om det???

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du læst det der er skrevet?

CO2 er ikke problemet. Selv om vi udleder 3x så meget CO2 ville det ikke have den store betydning.

Har du ikker mere at byde på "Soft". Skriv hvad du mener! Er den globale opvarming mennskeskabt? Tror du på det Al Gore siger?

Hvor gammel er du? er du klimaforsker? lol

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:16

Har du nogle referencer til dine meninger ?

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 15:21

Nej jeg er slevstændig tænkende person. Jeg tager ikke andres ord for gode vare. Det er faktisk ret nemt at tænke selv! Så skal du ikke bruger "referencer" !

Ikke for noget men du bidrager ikke til debaten. Men du har måske ikke andre Referencer end dem der bliver offentligt støttet.

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:55

fnis

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 16:05

Remydk:

Nej jeg er slevstændig tænkende person. Jeg tager ikke andres ord for gode vare. Det er faktisk ret nemt at tænke selv! Så skal du ikke bruger "referencer" !

Og du 'tænker' dig så til at der ikke er noget problem???

Jeg vil gerne medgive at Al Gore's diasshow er meget farvet, men det ændrer da ikke på det faktum, at drivhusgasserne HAR øget gennemsnitstemperaturen OG at det er problematisk fordi vi nu er så mange mennesker og en masse af dem bor for tæt på vandet.

Og så er jeg ikke helt med på hvorfor du så frisk og frejdigt påstår at "CO2 ikke er problemet". Ok, du har selv 'tænkt' dig til det - men gider du lige klarlægge den geniale tankerække der har ført dig til denne form for universel og indiskutabel viden?

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 16:12

Remydk:
Da jeg har en ATPL uddannelse. Ved jeg lidt omkring vejret og den klimatologiske sammenhæng. 

ATPL= pilotuddannelse??

Gider du lige præcisere, hvordan i alverden den smule meteorologi du har lært skulle give dig en højere indsigt i klimatologiske sammenhænge? Bortset fra at begge handler om vejret er der altså ret stor forskel på de to videnskabsområder.

Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:23

Morten Ellegaard Larsen:

Jeg vil gerne medgive at Al Gore's diasshow er meget farvet, men det ændrer da ikke på det faktum, at drivhusgasserne HAR øget gennemsnitstemperaturen OG at det er problematisk fordi vi nu er så mange mennesker og en masse af dem bor for tæt på vandet.

Jeg vil lige påpege, at jeg har set bl.a. et program i tv og hørt flere eksperter udtale sig om det modsatte - dog uden at kunne huske navne eller referencer til dette.

Du gør jo nøjagtigt det samme som du beskylder den tidligere debatør for at gøre. Hvis du skal komme med sådan en påstand der, vil jeg gerne se noget dokumentation for den. Så kan vi jo derefter se, om ikke vi kan finde en ekspert der siger det modsatte.

Blog om markedsføring, uddannelse og diverse..

http://nhviid.blogspot.com/

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 16:38

Ok nu skal jeg forklare dig hvordan jeg ser det.

Hvilken drivhus gas er der mest af i atmosfæren? Vand! CO2 er kun ca. 0.045-0.049% af den samlet mængde gasser i atmosfæren, altså alt efter hvilke kilder du bruger, men tallet ligger der i mellem.

Hvad sker der når temperaturen stiger, luften kan indeholde mere vand. Altså mere drivhusgas. Så hypotesen omkring at drivhusgasserne får temperaturen til at stige er ikke særlig god.

Når vi se på Al Gore's video se vi at CO2 kurven hænger sammen med tempratur stigningen. Dette er der sådan set også en lille sandhed i. Men det er CO2 der følger temperaturen, og ikke omvendt. Dette er også senere bevist fra data fra de samme iskærnerne, som danner Al Gore hypotese.

Det hænger sådan sammen med at havet afgiver mere CO2 når temperaturen stiger. Derfor stiger CO2 nivuet i atmosfæren.

Desuden hvis vi går lidt længere tilbage i tiden, så har temperature været væsentlig højere end i dag. Ja man dyrkede enda vin i Nord England i 1200-1300 tallet. Der var temperaturen væsentlig højere end i dag, og ifølge min historie undervisning har der ikke været en istid i løbet af de sidste 700 år.

Det er sjovt når man se på det faktum at efter 2. verdenskrig, hvor den industrien virkelig tog fat, der faldt temperaturen faktisk. Ja faktisk helt frem til 70'-80'erne. Her troede nogle forsker også at i var på vej mod en istid... lol

Nej det er helt normalt at temperaturen regulere sig selv. Sådan har det altid været og det ved alle forskere også.´

Jeg beklager at måtte skuffe jer at Jorden ikke går under. Samt at vi om 100 år. stadig vil have det samme landareal tilrådighed. 

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 16:41

Kalder du Al Gore expert?

Det her handler ikke om at længden på ens uddannelse. Det handler om at man ser ting i det rigtige perspektiv. Desuden bygger Al Gore's video ikke på videnskab. Den bygger på forkerte data fra iskerne forskningen, intet andet.

Men hensyn til om du kan finde en forsker der siger det modsatte, ja det kan man altid finde. Jeg kan også finde nogle der mener det som jeg mener. Men det betyder ikke det er rigtigt. Igen Tænk selv!

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 18:02

Jeg ved ikke hvad jeg skal tro på eller ikke i denne sammenhæng. Jeg synes mere det ligner et påfund fra olie-og gasselskaberne der rigtig uhæmmet kan jonglere med priserne efter behag.

Hvis det virkelig er så katastrofalt kunne man jo starte med at slukke for alle 1000W-projektørerne på alle landets kirker, rådhuse og oplyste grimme betonlagerbygninger. Og julebelysningen skulle da så også forbydes. Et stearinlys i vindueskarmen må da være rigeligt.

Gad vide hvor meget energi mere dette juletamtam koster. For hvis der virkelig skal spares på energi så må disse "unødvendige" ting da forsvinde først inden man gør transporten så dyr, at det ikke kan svare sig at im- og exportere varer længere.

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)