Ja det firma jeg arbejder ved tjener fedt på folks tro på at de er årsagen til den globale opvarmning. Jeg synes det er helt fint fordi så får vi også fjernet noget af den miljøforurening.Men jeg tænker tit på om folk er så "dumme" at de virkelig tro at den lille smule CO2 vi mennesker lukker ud kan opvarme Jorden?Også om de latterlige påstande at det vil føre til en istid?
Det plejer at være go' latin at drage sig selv med når der skal irettesettes. I stedet for at sige "de" sige "vi" "...er dumme". For i følge en tv-avis fornylig er det tilsyneladende folks generelle opfattelse at vi er gode her i dk mht. co2 udledning, hvilket slet ikke er rigtigt. Vi er faktisk ret dårlige i følge samme kilde.
Jeg ville bare høre hvad den gennemsnitlige dansker ved omkring dette emne. Jeg tror de er meget farvede af "Al Gore". Det var et oplæg til en diskussion, og min kommentar omkring at folk er idioter var måske lidt forkert!Hvad jeg selv ved omkring emnet.. Ja den viden kommer forskellige steder fra.Da jeg har en ATPL uddannelse. Ved jeg lidt omkring vejret og den klimatologiske sammenhæng. Derudover har jeg forsket lidt i dette, da jeg selv er af en noget anden opfattelse en "Al Gore".Så er der så den sunde fornuft, man behøves ikke være forsker for at finde ud af hvorfor at den klima debat er netop nu!
NU er det jo bare at CO2 ikke har noget at gøre med den temperatur stigning vi se lige nu! Den er ikke menneskeskabt. Det er fuldstændig forkert at antage at den lille ubetydlige drivhusgas skulle have noget med det at gøre.