|
Efter Kontant på DR i går kom jeg endnu engang til at tænke på, hvordan vi (som samfund) kan få stoppet annoncehajerne. Der er jo ingen anstændige mennesker der mener de har nogen som helst berettigelse. Vi har ligeså lidt brug for dem som pædofile, voldtægtsmænd og bankrøvere. Der er ingen undskylding for deres ugerninger og der er ingen possitive sideeffekter. Der har været rigtig meget fokus på annoncehajer i de seneste år - både her på Amino, masser af andre debatter og blogs, på nationalt TV (flere gange) og senest med dommen over Lasse Schou på 4 års fængsel. Man skulle tro at 4 år bag træmmer ville afholde en del fra at fortsætte annoncehajvirksomhederne. 4 år med rockerpik i røven er trods alt væsentligt værre end en bøde eller to. Men nej, de bliver ved .... På trods af lovgivning, domme og masser af offntlig opmærksomhed fortsætter disse annoncehajer med at franare virksomheder deres penge. Hvad er næste skridt? Hvad skal vi gøre for at stoppe det? Skal der endnu strammere lovgivning til? Skal der mere oplysning til? Men hvad så? Hvis oplysning, lovgivning og domme ikke kan stoppe dem, hvad er der så tilbage? Man kunne naturligvis organisere nogle tæskehold og simpelthen klippe tungen og fingrene af idioterne. Men det er bare heller ikke en rigtig god løsning. Selvtægt er en glidebane. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad alle de kreative Aminoer kunne finde på. Hvad er dit forslag? Hvad skal vi gøre ved annoncehajerne? |
Hej Mikkel.
Hyggeligt at se dig i TV i går ![]()
Ja, nu findes www.unfairpris.dk jo allerede - forøvrigt var det mig, der fandt på navnet, uden at jeg ellers har med driften at gøre.
Hvad gør vi?
Een mulighed er, at vi alle, fra vores hjemmesider, blogs mm. skriver om www.unfairpris.dk og på den måde hjælper alle.
Alternativet er at een eller anden starter en anden hjælpeside. Men vi har jo allerede Håndværksrådet, som har besluttet at gå ind og hjælpe.
Eller hvad med at få SKAT til at vedlægge en rød seddel med en krafig advarsel om at man nu er udset til hajføde og henvisning til nogle gode side på håndværksrådets hjemmeside og unfairpris når man opretter sit CVR nr?
Og når vi er i gang kunne vi måske få DK-Hostmaster med på vognen?
Hvis folk så, lige efter at have været gjort kraftigt opmærksom på annoncehajernes salgsteknikker alligevel falder i vandet, så tror jeg ikke, at der er meget mere vi kan gøre for at advare.
Venlig hilsen, Christian
Bliv gratis medlem