Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan stopper vi annoncehajer?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter Kontant på DR i går kom jeg endnu engang til at tænke på, hvordan vi (som samfund) kan få stoppet annoncehajerne. Der er jo ingen anstændige mennesker der mener de har nogen som helst berettigelse. Vi har ligeså lidt brug for dem som pædofile, voldtægtsmænd og bankrøvere. Der er ingen undskylding for deres ugerninger og der er ingen possitive sideeffekter.

Der har været rigtig meget fokus på annoncehajer i de seneste år - både her på Amino, masser af andre debatter og blogs, på nationalt TV (flere gange) og senest med dommen over Lasse Schou på 4 års fængsel. Man skulle tro at 4 år bag træmmer ville afholde en del fra at fortsætte annoncehajvirksomhederne. 4 år med rockerpik i røven er trods alt væsentligt værre end en bøde eller to. Men nej, de bliver ved ....

På trods af lovgivning, domme og masser af offntlig opmærksomhed fortsætter disse annoncehajer med at franare virksomheder deres penge. Hvad er næste skridt? Hvad skal vi gøre for at stoppe det?

Skal der endnu strammere lovgivning til?
Jeg tvivler på det hjælper. Når annoncehajerne i dag er villige til at fortsætte på trods af udsigten til 4 år bag træmmer, så tror jeg ikke hårdere straffe ville hjælpe.

Skal der mere oplysning til?
Jeg har svært ved at se, at der kan komme meget mere oplysning end der har været de seneste år.

Men hvad så? Hvis oplysning, lovgivning og domme ikke kan stoppe dem, hvad er der så tilbage? Man kunne naturligvis organisere nogle tæskehold og simpelthen klippe tungen og fingrene af idioterne. Men det er bare heller ikke en rigtig god løsning. Selvtægt er en glidebane.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad alle de kreative Aminoer kunne finde på. Hvad er dit forslag? Hvad skal vi gøre ved annoncehajerne?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:39

Hej Mikkel.
Hyggeligt at se dig i TV i går Smile

Ja, nu findes www.unfairpris.dk jo allerede - forøvrigt var det mig, der fandt på navnet, uden at jeg ellers har med driften at gøre.

Hvad gør vi?

Een mulighed er, at vi alle, fra vores hjemmesider, blogs mm. skriver om www.unfairpris.dk og på den måde hjælper alle.

Alternativet er at een eller anden starter en anden hjælpeside. Men vi har jo allerede Håndværksrådet, som har besluttet at gå ind og hjælpe.

Eller hvad med at få SKAT til at vedlægge en rød seddel med en krafig advarsel om at man nu er udset til hajføde og henvisning til nogle gode side på håndværksrådets hjemmeside og unfairpris når man opretter sit CVR nr?

Og når vi er i gang kunne vi måske få DK-Hostmaster med på vognen?

Hvis folk så, lige efter at have været gjort kraftigt opmærksom på annoncehajernes salgsteknikker alligevel falder i vandet, så tror jeg ikke, at der er meget mere vi kan gøre for at advare.

Venlig hilsen, Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:47

Jeg tror desværre ikke det er nok med mere af det samme. Information er naturligvis altid godt - for dem der opsøger den, og det skal vi bestemt ikke slække på, men det hjælper øjensynligt ikke nok.

Det er lidt samme problem som med det stigende narkomisbrug. Der er ikke kommet nogle nye bud på hvad vi gør ved det i 30 år - vi fortsætter bare med mere af det samme, og det hjælper ikke. Misbruget stiger.

Så det jeg er ude efter, om muligt, er helt nye kreative ideer til hvordan vi kommer annoncehajerne til livs. Noget vi ikke har prøvet før, og som måske kunne være mere effektivt - uden at det skader uskyldige

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:01

Mikkel deMib Svendsen:

Noget vi ikke har prøvet før, og som måske kunne være mere effektivt - uden at det skader uskyldige

Ved at sende information til nystartede, så kommer vi jo lige annoncehajerne i forkøbet - så herved er de nystartede 100% opmærksommme på, at det er nu og det næste år, de bare skal sige konsekvent NEJ til ALLE, der henvender sig for at sælge dem noget.

De skal i stedet lære selv at opsøge den hjælp de har brug for - NÅR de har brug for den. Som f.eks. ved at kikke forbi Amino Smile

Venlig hilsen, Christian

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 11:39

Mikkel deMib Svendsen:
Skal der mere oplysning til?
Jeg har svært ved at se, at der kan komme meget mere oplysning end der har været de seneste år.

Det kan jeg så ikke forstå at du har svært ved at se... Eller så kan jeg.. Du er jo dagligt sovset ind i det, og undrer dig derfor over at folk ikke konstant hører om den slags.

Jeg kendte sq heller ikke begrebet før jeg selv stod med en fup faktura, men heldigvis fangede jeg den i tide. Jeg svinede ham til på nettet. Han sendte en advokat efter mig. Jeg sendte en advokat efter ham. Hans advokat dropper sagen. Jeg melder ham til politiet. Politiet gider ikke gøre noget ved sagen.... Så har jeg brugt vel godt et halvt års tid på det, og det eneste jeg fik ud af det, var at jeg i første omgang ikke betalte hans fupfaktura.. Bonus..

Man må jo sige at alle de stakler der bliver kørt rundt i manegen af de skruppelløse nedrige orme, jo typisk aldrig har hørt om annoncehajer. Jeg ville gerne se en statistik over hvem det egentlig er der typisk bliver snydt, og derefter fokuseret lave oplysningskampagne på denne gruppe. Jeg har en idé om at det er de små selvstændige der bliver hårdest ramt, og kunne man ikke via virk.dk eller cvr.dk lave en meget mere tydelig advarsel mod annoncehajer? Eller når de første gang laver eller får lavet deres hjemmesider?

Jeg vil gerne være med til at hyre en flok rockere med hobbybrændere til at "tale" med annoncehajerne. De er sikkert mere effektive end både advokater og politiet... Men det går jo nu nok ikke desværre. 

Jacob

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:03

Jeg tror som sagt ikke på mere information vil hjælpe. Og jeg synes faktisk heller ikke, at det er rimeligt at samfundet - altså vi skatteydere, skal bruge endnu flere penge på at advare folk mod disse kriminelle virksomheder. For uanset information, så viser praksis jo, at annoncehajerne er virkelig dygtige til deres svineri - de snyder selv de folk, som HAR hørt om annoncehajer. Folk boller også uden kondom, selvom de har hørt om kønssygdomme og uønsket graviditeter.

En mulighed jeg har overvejet er, at vi kræver at lovgivningen bliver ændret, så den beskyttelse private har mod telefonsælgere udvides til at dække erhvervsdrivende også. Det må simpelthen gøres ulovligt at ringe uopfordret til folk for at sælge noget.

Jeg indrømmer at telesalg mod erhvervsdrivende godt kan gøres anstændigt, og det er da ærgeligt for dem der i dag gør det ordenligt, men jeg synes bare at skadevirkningerne ved at det er lovligt er for store. Det gør det simpelt hen for let for annoncehajerne at arbejde

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:11

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg tror som sagt ikke på mere information vil hjælpe. Og jeg synes faktisk heller ikke, at det er rimeligt at samfundet - altså vi skatteydere, skal bruge endnu flere penge på at advare folk mod disse kriminelle virksomheder. For uanset information, så viser praksis jo, at annoncehajerne er virkelig dygtige til deres svineri - de snyder selv de folk, som HAR hørt om annoncehajer. Folk boller også uden kondom, selvom de har hørt om kønssygdomme og uønsket graviditeter.

En mulighed jeg har overvejet er, at vi kræver at lovgivningen bliver ændret, så den beskyttelse private har mod telefonsælgere udvides til at dække erhvervsdrivende også. Det må simpelthen gøres ulovligt at ringe uopfordret til folk for at sælge noget.

Jeg indrømmer at telesalg mod erhvervsdrivende godt kan gøres anstændigt, og det er da ærgeligt for dem der i dag gør det ordenligt, men jeg synes bare at skadevirkningerne ved at det er lovligt er for store. Det gør det simpelt hen for let for annoncehajerne at arbejde

HA HA Big Smile

Hvorfor ikke helt forbyde telefoner!?

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:13

Mikkel deMib Svendsen:

Det må simpelthen gøres ulovligt at ringe uopfordret til folk for at sælge noget.

Så skulle man måske have en licens til at drive telefonsalg? - en positivliste hvor alle kan slå en virksomhed op på Nettet og hvor virksomhederne kan vurderes på deres redelighed.... a.la. en smiley-ordning.

Ringer man så virksomheder op uden licens, så er der bøde på. Det vil blive en mere indbringende forretning for staten en P-plukkeriet i Københavns Kommune Zip it! Og det helt uden at hæve skatterne Big Smile

Mvh, Christian

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:18

En Robinson liste for telefoner ligesom man har med brevpost måske? Det er vel ikke så fjernliggende ihvertfald.

Mvh Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:25

Ja, jeg tror godt at man kunne afhjælpe meget gennem en mere restriktiv lovgivning - uanset hvilket format den så lige skal have. Målet må i alle fald være at ramme annoncehajerne så præcist som muligt, uden at det giver for mange negative sideeffekter for alle os andre.

Men jeg synes som sagt ikke vi skal begrænse os til at tænke indenfor rammerne af det vi hele tiden har gjort - strammet lovginingen og lavet mere oplysning. Vi er så skide kreative her på Amino - vi MÅ da kunne komme op med nogle endnu bedre ideer. Helt originale ideer, som supplement til alt det andet der gøres. Noget der ikke inkluderer vold og ekstrem selvtægt - for det er i sidste ende nok ikke den bedste løsning, omen man virkelig godt kunne få lyst til at give de idioter nogle bøllebank en gang imellem.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)