Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan stopper vi annoncehajer?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisbeth Toft Jensen:
Desuden når vi er ved det. Når jeg så endelig kommer hjem, så begynder aviser, forsikringsselskaber osv. at ringe der, og der er jeg lige så kontant, men jeg kan altså egentlig ikke se, hvorfor de skal have en særstatus. De kan vel også markedsføre sig på normal vis?

HØRT!

Det er så FUC"¤&%#irriterende at blive ringet op i privaten også..  Aviser, blade, foreninger mv. ringer HVER aften til mig, og det er efter en dag med utallige opkald på mit (faste) arbejde.

Jeg har virkelig brug for at kunne sige NEJ TAK til telefonsalg på forhånd. Det kan man når det er mail og post, og desuden er det jo heller ikke tilladt som sælger at gå fra dør til dør. Hvorfor så ikke også forbyde telefonsalg helt? Jeg fatter ikke at nogen synes det er ok at gå så tæt på folk, og gøre dem så SKIDE sure...

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 14:53

Til Jesper

Jeg tror ikke helt, du har forstået, hvor irriterende det er at blive ringet op, og selv om det du sælger, er seriøst, så skal du markedsføre dit produkt traditionelt over for mig, hvis du vil have en chance for at gøre mig interesseret. Telefonsalg virker bare ikke, og ja, det er fordi, der ringer alt for mange useriøse, og det er jo ikke hver dag, man har lyst til at lege "vi bruger ikke"

- og lige nu er jeg (så noglenlunde) beskyttet privat. Du må heller ikke misbruge min fax eller min harddisk (spam), men min tid gør ikke noget?

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:54

jesperFG:

Vi ved jo godt hvem der er annoncehajer - men kan den nøjagtige definition skrives ned i en lov?

Vi kunne jo starte med sammen at brainstorme os frem til en lang liste med karakteristikken på en annoncehaj ud fra devicen: Hvis den lugter som en l... og den ser ud som en l... - ja, så er det sikkert en l...

F.eks.:

1. Ringer folk op pr. telefon.

2. Ringer adskillige gange på samme dag.

3. Giver ikke den potentielle kunde mulighed for at undersøge hvem de er.

4. Presser den potentielle kunde til at svare, skrive, skrive under samme dag.

5. Kommmer med urigtige påstande.

6. Svindler med tal/dokumentation.

7. Tager urimeligt mange penge for at dokumentere at det er annoncehajen, der har ret / for at finde dokumentation frem.

8. Truer med alverdens forskellige ting.

... Listen kunne sikkert blive rigtig lang.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:01

Effektiv Markedsføring:

Vi kunne jo starte med sammen at brainstorme os frem til en lang liste med karakteristikken på en annoncehaj ud fra devicen: Hvis den lugter som en l... og den ser ud som en l... - ja, så er det sikkert en l...

F.eks.:

1. Ringer folk op pr. telefon.

2. Ringer adskillige gange på samme dag.

3. Giver ikke den potentielle kunde mulighed for at undersøge hvem de er.

4. Presser den potentielle kunde til at svare, skrive, skrive under samme dag.

5. Kommmer med urigtige påstande.

6. Svindler med tal/dokumentation.

7. Tager urimeligt mange penge for at dokumentere at det er annoncehajen, der har ret / for at finde dokumentation frem.

8. Truer med alverdens forskellige ting.

... Listen kunne sikkert blive rigtig lang.

Vi skal jo ikke glemme at det ikke kun er pr. telefon der bliver snøret ofre ind. Min gamle far havde nær hoppet i med begge ben da han fik den der fake Dansk Internet-registrerings ting med posten. Han er jo fra den gamle skole og dermed ganske autoritetstro, og ikke "stærk" i internettet og dets formalia. Men heldigvis viste han den til mig først. 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 15:19

Nu tænkte jeg jo mere håndgribelige sætninger :)

Set ud fra de reele telemarketingfirmaers synspunkt så er der et par punkter som passer på alle både de "gode" og "rådne".

Vi ringer folk op pr. telefon,
Vi kan ringe flere gange på samme dag, men kun hvis vi har behov for fx uddybende info
Vi kan bede kunden om at bekræfte vores ordre samme dag hvis vi har nået deadline (skal jo trykke til tiden)

så lidt sammefald er der. De punkter hvor der ikke er sammefald er jo så desværre dem hvor det er sværere at finde beviser for fx svindel osv.

Til Lisbeth: Nej, jeg kan nok ikke 100% sætte mig i dit sted, hvor meget jeg end prøver. Jeg er selv blevet ringet op af telesælgere mange gange i mit liv som selvstændig og affærdiger dem typisk hurtigt (med mindre jeg keder mig - så kan jeg godt drille dem lidt (alså hajerne)). De afbryder også mig i mit daglige job og det kan da være irriterende men jeg accepterer at de forsøger at sælge mig en vare, og bare passer deres job. (ikke hajerne). Nu skal jeg ikke vaske hænder før jeg tager telefonen, så irritationsmomentet er kortere for mig. Herudover er jeg ikke detailhandler som jeg klart har opfattelse af bliver ringet oftere op end os andre. Det er til gengæld vel også typisk hajerne der ringer til dig og ikke seriøse sælgere. (Bare et skud). Så kan vi stoppe hajerne kunne det være du kunne være mere positiv overfor henvendelser til din forretning (igen et skud).

Som nævnt tidligere er mit firmas fordel jo at vi typisk handler med professionelle, dvs. enten mediebureauer eller virksomheder af en størrelse så de har en markedsføringsafdeling man kan kontakte. Dvs. vi taler typisk med folk som også har brug for os :) så vi får sjældent sure miner når vi ringer.

Og så en lille note til at blive ringet op privat af avissælger osv.  ... nu bor jeg i Sverige og der er man faktisk endnu værre stillet, jeg er blevet ringet op af internetfirmaer og folk der sælger sokker og boxershorts. Men der er en blackliste som man kan tilmelde sig - hvad der svarer til Robisonlisten i DK - så kan man da i det mindste få fred i privaten :)

Gallup derimod måtte godt ringe da jeg boede i Danmark, dem snakker jeg altid gerne med :)

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 15:23

ja, jeg har også hørt eksempler på danskere der fik renovationsregning fra deres sommerhus i sverige. Problemet var at det ikke var renovationsfirmaet der havde sendt dem. Jeg tror der var en del der fik betalt den regning inden snakken gik. Og så var der dem der lavede falske røde kors girokort og lagde ud på posthusene (for mange år siden). For ikke at tale om phishing og jobannoncer på jobindex som viser sig at være pengevask...  det er en "dejlig" verden vi lever i.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)