Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af Google Adwords konto

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 105
Fra  ClickTeam ApS Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

Jeg har et mindre web bureau og har brug for nogle tips til optimering af en Google Adwords konto. Alternativt et tilbud fra et firma som kan opsætte/tilrette vores Adwords konto, så vi fremover selv kan vedligeholde den.

Kontoen er oprettet med 1 kampagne. Under kampagnen er der oprettet 2 annoncer med dertilhørende søgeord (ca. 25-30 søgeord) Søgeordene spreder sig en del, da vi også tilbyder grafisk design og webhosting.  

Spørgsmålet er så hvormange søgeord og annoncer vil det være hensigtsmæssig at bruge til 1 kampagne? Vil det være hensigtsmæssigt at oprette 1 kampagne til hvert produkt, altså f.eks. 1 kampagne for "webdesign" og 1 for "grafisk design"?

Tips er velkomne :-)

ClickTeam l Web og online marketing virksomhed i WordPress hjemmesider l Webshop udvikling l SEO l PPC marketing l E-mail marketing

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 16:10

Hej,

Du er velkommen til at kontakte mig. Det laver vi tit for vores kunder, og vi har en pakke løsning, der sætter dig igang, og derefter kan du selv overtage.

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels,

Vi er parate til at hjælpe,

Den anden vej, vil jeg høre hvilket webbureau du har?

Tak

Stefan Avivson

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:29

Det jeg har lært indtil videre - uden at være ekspert er, at oprette så mange kampagner, annoncer og søgeord som overhovedet muligt.

Lav en kampagne for hver produkttype og sæt gerne 1000 søgeord ind for hver kampagne. Alle afskygninger af stavemåder, variationer og fejlsøgninger du kan komme på.

Den anden ting jeg har lært er, at du ikke kan sætte den op og så er det det - du skal følge den uge for uge - ændre beløb, søgeord, annoncer osv osv - jeg bruger mindst halvdelen af min tid med administration på Google.

Så er du advaret :-)

Men hvis du ikke synes det er kedeligt, så kan der gå sport i at fifle med adwords - jeg hygger mig med det, når min mand ser film i sengen sidder jeg med den bærbare og optimerer - virkelig nørdet :-)

Men jeg ligger nr. 1 på de søgeord jeg synes er vigtige - og det er jo det der tæller!

Brug også endelig googles værktøjer og optimeringsmuligheder - de er bestemt anvendelige!

Held og lykke

Mette

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 105
Fra  ClickTeam ApS Skrevet kl. 18:47

Tak for svar.  Det er vel bare at dykke ned i suppen og komme igang :-)

Niels

ClickTeam l Web og online marketing virksomhed i WordPress hjemmesider l Webshop udvikling l SEO l PPC marketing l E-mail marketing

Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:50

Hej Niels

Jeg kan kun give Mette ret på alle områder.

En anden ting har jeg lært:

- Sæt dit daglige budget højt. Eks. Ønsker du at bruge 50 kr/dag så sæt den til f.eks 100.

- Sæt max. klikpris lavt. Og sænk den til du når dit daglige budget omkring 50.

- Find konstant nye søgerord med relevans for produktet. Gerne over 1000 pr. annoncegruppe og fyld på hele tiden. Du får mange inaktive men de resterende er til en lav pris.

- Vælg placering af annnoncen mellem 3 og 7. Den ses uden skroll og bliver billigere.

kids-domain.dk

Jørgen Christensen

jfc
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 06:17

Hov, der skal jeg vist lære noget nyt - placering af annoncen? Det synes jeg ikke jeg har set - er det på fanen med annoncer man kan sætte det?

Mette

Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 08:22

MetteSkagen:

Hov, der skal jeg vist lære noget nyt - placering af annoncen? Det synes jeg ikke jeg har set - er det på fanen med annoncer man kan sætte det?

Mette

MetteSkagen:

Mette

Hej Mette

Du går ind og klikker på 'Rediger kampagneindstillinger' og så ned under  

Aktiver indstillinger for foretrukket placering

Herfra kan du gå direkte ind og sætte dine foretrukne placeringer. Enten enkeltvis pr. søgeord eller for hele kampagnen

Du får også åbnet et klikfelt ' Rediger søgeordsindstillinger' hvor du senere kan redigere indstillinger.

kids-domain.dk

Jørgen Christensen 

jfc
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:20

Superfin funktion - tak fordi du lige lærte mig den :-)

Mette

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19

MetteSkagen:

Det jeg har lært indtil videre - uden at være ekspert er, at oprette så mange kampagner, annoncer og søgeord som overhovedet muligt.

Lav en kampagne for hver produkttype og sæt gerne 1000 søgeord ind for hver kampagne. Alle afskygninger af stavemåder, variationer og fejlsøgninger du kan komme på.

Den anden ting jeg har lært er, at du ikke kan sætte den op og så er det det - du skal følge den uge for uge - ændre beløb, søgeord, annoncer osv osv - jeg bruger mindst halvdelen af min tid med administration på Google.

Så er du advaret :-)

Men hvis du ikke synes det er kedeligt, så kan der gå sport i at fifle med adwords - jeg hygger mig med det, når min mand ser film i sengen sidder jeg med den bærbare og optimerer - virkelig nørdet :-)

Men jeg ligger nr. 1 på de søgeord jeg synes er vigtige - og det er jo det der tæller!

Brug også endelig googles værktøjer og optimeringsmuligheder - de er bestemt anvendelige!

Held og lykke

Mette

Phu ha, er der ikke bare f.eks. 5 punkter som er vigtigt at man kan gøre på AdWords?

Jeg var til en konference i tirsdags med søgeoptimering, AdWords mv. Synes det virker helt uoverskueligt med alle de muligheder der er, og bare det at få en chance "for at blive set".

Mette ved du noget om hvad det ca. koster at få et firma til at "sætte effektiv gang i Adwords"?

Tænker også på om det økonomisk og tidsmæssigt er gunstigt kontra udbyttet???? -måske også meget afhængig af branche......Smile

Hyg og hej

Sanne

Torsdagshilsener

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)