Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af Google Adwords konto

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sanne

Jeg tror at der er MANGE coaches som bruger google adwords (prøv at søge på coach og coaching), så jeg gætter på at det vil koste kassen.

Men jeg er ikke SEO ekspert og derfor er jeg ikke den rigtige til at rådgive dig.

Jeg kan fortælle dig at det ene af mine firmaer er sat til 500 kroner om måneden, det andet 1000 og det tredje bliver sandsynligvis mere.

Er det pengene værd? HVER en krone.

Mine 5 bedste råd: (og så må eksperterne byde ind med deres)

- Skriv så mange søgeord ind du overhovedet kan komme i tanker om, også kowtjing og andre sjove stavemåder - det koster dig kun noget for dem folk søger på og bliver du fundet på dem, ja så er pengene jo givet godt ud. (Jeg bliver f.eks. tit fundet på alternative stavemåder af karaoke).

- Sæt prisen på de 10 vigtigste søgeord højt og se over en måneds tid hvor de bliver placeret og om der bliver klikket på dem.

- Lav et væld af annoncer på google adwords med alle mulige kombinationer af tekst

- Hold øje med hvilke ord folk oftest søger på af dem du har valgt, se hvor din placering er og sæt prisen derefter. Søger de for eksempel på rådgivning meget og din annonce bliver vist som nummer 15, så sæt klikprisen op på det ord og se hvad der sker.

- Sørg for at din hjemmeside er SEO optimeret. Det er jo ikke et adwords råd, men et råd som nok kan svare sig at lytte til :-)

Held og lykke

Mette

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55

Taaaak for input MetteSmile

Jeg skal nok bare til at indstille mig på at jeg må bruge en del mere tid end jeg gøre nuTongue Tied -synes ikke det er særlig interessantStick out tongue

hej hej

Sannne

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:02

Hej,

Vi vælger nu at gøre det på en anden måde.

Godt at have en "test"-kampagne med flere tusinde ord - det kræver dog bare generelt et højt budget i forhold til at gå ind meget specifikt på kampagneniveau.

For mig at se, er den primære opgave at finde ud af, hvad man tjener penge på, og ikke hvor mange søgeord man kan finde. Det er ikke trafik - det er resultater der tæller

Jo mere specifik din adwords-reklame er, og des mere relevant den er - både i forhold til søgeordet, men også "landing page", des billigere bliver den, og dets bedre konverterer den (generelt - ikke altid dog).

Det VIGTIGSTE er, at du kan måle alt - og GØR det. Derfor: husk at implementere et statistiksystem - vi anbefaler Google Analytics, da det både er gratis og letanvendeligt og fuldt integrérbart med Adwords!

Vi har i øvrigt - hvis du ikke selv gider og sætte tingene op selv, lavet et simpelt produkt, der sørger for at Adwords og Analytics bliver sat op rigtigt, samt hjælper vi dig også med den første Adwords-kampagne og går ind og optimerer kampagnen, så du kan - med dine egne øjne - se hvordan man sørger for at optimere dit ROI (return on Investment) - dit afkast.

læs mere om ROI Optimizer på http://oban.dk/roi-optimizer.htm

Du kan også læse mere om vores holdninger til dette marked her:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=33390

OG HELD OG LYKKE MED JERES RESULTATERSmile

Stefan Avivson

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06

Hej Stefan

-også tak til dig -for tippet, det vil jeg kikke påSmile

Kh

Sanne

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 12:44

jfc:

MetteSkagen:

Hov, der skal jeg vist lære noget nyt - placering af annoncen? Det synes jeg ikke jeg har set - er det på fanen med annoncer man kan sætte det?

Mette

MetteSkagen:

Hov, der skal jeg vist lære noget nyt - placering af annoncen? Det synes jeg ikke jeg har set - er det på fanen med annoncer man kan sætte det?

Mette

Hej Mette

Du går ind og klikker på 'Rediger kampagneindstillinger' og så ned under  

Aktiver indstillinger for foretrukket placering

Herfra kan du gå direkte ind og sætte dine foretrukne placeringer. Enten enkeltvis pr. søgeord eller for hele kampagnen

Du får også åbnet et klikfelt ' Rediger søgeordsindstillinger' hvor du senere kan redigere indstillinger.

kids-domain.dk

Jørgen Christensen 

Her skal du huske på at Google AdWords har et udemærket værktøj, der hedder "Optimér kampagne".

Værktøjet foreslår automatisk forbedringer med hensyn til din geografiske målretning, forslag til nye søgeord og forslag til din CPC.
Alt sammen ting der er/kan være med til at forbedre din kampagnes kvalitet.

Dette værktøj kan du altså ikke bruge, hvis du anvender indstillingen "foretrukket placering".

Hvis jeg vil have en god placering til mine søgeord, så sørger jeg bare for at give mine søgeord og annoncer en god kvalitet, blandt andet ved at anvende så specifikke søgeord som overhovedet muligt. Jeg sørger for at søgeordene stemmer overens med hvad der står i annoncen, således at flest muligt klikker på annoncen og derved får jeg en høj CTR (Click Throught Rate), som er afgørende ift. annoncens kvalitet.

Kort sagt, mit forslag er at du dropper "foretrukket placering" og istedet anvender værktøjet "Optimér kampagne", som jeg tror i sidste ende kan give dig en bedre placering end "foretrukket placering" kan.

Jeg har brugt både "foretrukket placering" og "Optimér kampagne". "Foretrukket placering" har jeg indtil videre ikke gode erfaringer med, men "Optimér kampagne" synes jeg er et fantastisk værktøj, der blot gør et stort stykke arbejde for dig på få sekunder Big Smile

Håber det var brugbart og hvis du har andre spørgsmål siger du bare til :-)

Mvh Joel 

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Skrevet kl. 12:54

Til Sanne

Hvis du har brug for hjælp med AdWords eller Analytics, så du kan måle præcis hvad du får ud af annonceringen, så vil jeg med glæde hjælpe dig igang, uden at tage betaling for det.

Jeg vil dog lige gøre dig opmærksom på at coaching er et meget konkurrencepræget område og at det højest sandsynligt kræver intenst arbejde med kampagnen, for at få et udbytte ud af det. Desuden er de meget konkurrenceprægede områder oftest meget dyre at købe sig op på, så du skal selvfølgelig gøre op med dig selv om du vil finde de søgeord der ikke er så populære (smalle/specifikke) eller om du vil betale hvad det koster til Google, for at komme igang på de populære søgeord (brede/ikke specifikke).

Du skriver bare hvis du vil have lidt gratis rådgivning eller hjælp Smile

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 00:11

En anden måde at holde klik prisen nede på er ved at sikre sig landingssidens "quality score" dvs. at der skal være relevans mellem den tekst der skrives i annoncen, og den tekst der findes på landingssiden.

Er der ikke det....så koster det !!!

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:29

-Tommy-:

En anden måde at holde klik prisen nede på er ved at sikre sig landingssidens "quality score" dvs. at der skal være relevans mellem den tekst der skrives i annoncen, og den tekst der findes på landingssiden.

Er der ikke det....så koster det !!!

Kan du gå lidt mere i detaljer med det?

Tak

Mette

Fra København
Tilmeldt 6. Dec 07
Skrevet kl. 12:23

Hej Mette 

Det kan jeg godt hjælpe med. Først vil jeg lige rette Tommy da han er lidt galt på den, sorry Tommy Wink.

Du skal nemlig vide at hvad der er på hjemmesiden ingen indflydelse har på din klikpris eller din annonces kvalitet.

Det som Tommy nok mener, er at det gælder om for dig at have en så relevant annoncetekst som overhovedet muligt ift. til dine søgeord.

Det siger lidt sig selv, at hvis du søger på cykel og der kommer 2 annoncer frem. Den ene står der noget om værksted i og den anden står der noget om cykler i. Hvilken vælger du så? Smile og selv om du vælger den der står noget om cykel i, så kunne den anden hjemmeside sagtens være mere relevant for dig. Blot et lille hint om hvorfor hjemmesidens indhold ikke har noget med noget som helst at gøre. Bortset fra at hvis du ikke har det på din hjemmeside, som du skriver i din annonce. Ja, så får du jo ikke rigtigt noget ud af det.

Men nu mere relevant dine søgeord er ift. din annoncetekst, nu flere klikker sig ind på din annonce. Det er ensbetydende med at din annonce får en bedre kvalitet og en af de faktorer der afgør om du får en bedre klikpris Yes 

Din annonces kvalitet afgøres nemlig blandt andet af din CTR. (Click Through Rate). Tag udgangspunkt i at der er 2 annoncer og de begge har fået 100 visninger. Den ene annonce har fået 1 klik og den anden har fået 10 klik. Den der har fået 1 klik har en CTR på 1% og den der har fået 10 klik har en CTR på 10%. Nu højere din CTR er, nu bedre kvalitet har din annonce.

Hvis du synes jeg er en uduelig lærer kan du via dette link læse Googles egen forklaring Smile

Vh Joel - og endelig bar skriv hvis du har andre spørgsmål. Deler med glæde ud af min viden. 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:30

Tak Joel, så var jeg ikke helt i hampen - jeg spærrede godt nok øjnene op da jeg så den post, men det er så opklaret - mange tak for forklaringen! :-)

Mette

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)