Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan DF blive DK's 3. største parti?

Side 8 ud af 9 (90 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

30ernes Konservativ Ungdom m. uniform inspireret fra Hitler Jugend og tæskehold i gaderne) som modargument til, at stort set al politisk vold efter 2. verdenskrig stammer fra venstrefløjen?

Det er vist galt med historieundervisningen her også... 2. verdenskrig sluttede i 1945...

Sangen var meget populær i 80erne, da jeg i min røde anorak gik på gymnasiet sammen med hvide skjorter og tynde læderslips.

At 80'ernes KUere og 90ernes nynazister har nogle voldssager på bagen ændrer dog ikke på at venstrefløjen vist nok fører på politisk vold i perioden 1945 til nu.

mvh Hans

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:22

Thomas: DF kunne jo være satan selv uden det ville foranledige dig til at overveje om din stemme var sat rigtigt når nu den indirekte betyder at DF får magt og indflydelse. Meget af det du tilkendegiver er sjovt nok også baseret på de samme frygtbilleder.

Hitler blev demokratisk valgt ved at opbygge en valgkamp med temaer baseret på "dem" og "os" - han satte altså modsætningsbilleder op i befolkningen og gjorde en vis del af befolkningen utrygge og angste.

Selvfølgelig har DF ikke de samme voldige grupper der rendte rundt i gaderne (som også KU herhjemme i deres facisistiske perioder har ladet sig inspirere af) men den metode at argumentere og propagandere på laveste fællesnævner og frygten i mennesker er der ikke den store forskel på.

Jeg tvivler stærkt på at det er gavnligt for landet og jeg tvivler endnu mere på at der er kroner og øre på bundlinien i den slags holdninger - Men når angsten træder ind så træder logikken ud. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:44

Ronnik mener du seriøst at alle burde stemme et sted mellem enhedslisten og de radikale for at holde DF ude af indflydelse. Det er muligt at din verden er sort/hvid, og at det eneste væsentlige politiske emne er flygtninge/indvandrerpolitik.

Jeg synes der er mange andre mindst lige så vigtige politiske emner som arbejdsløshed, nationaløkonomi, efterløn, pension, skolepolitik, miljø osv. osv. Skal man bare blæse på disse områder?

Hvis du ligger inde med oplysninger om at DF er satan selv, synes jeg du skal komme frem med dem, for han er næppe demokrat, og så må der selvfølgelig gøres noget ved sagen.

Mvh Jesper 

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:08

Ronnikc:

Hitler blev demokratisk valgt ved at opbygge en valgkamp med temaer baseret på "dem" og "os" - han satte altså modsætningsbilleder op i befolkningen og gjorde en vis del af befolkningen utrygge og angste.

Hitler blev valgt på baggrund af NSDAP´s "25-Punkte-Programm". Tyskland havde over 6 millioner arbejdsløse først i 30 ´erne og han fik dermed overbevist den største del af befolkningen, at der var for mange mennesker i landet. Han indførte begrebet "Volksgenosse" istedetfor "Staatsbürger". Volksgenosse kunne man kun blive, hvis man var af ren tysk afstamning - alle andre fik fremmedarbejderstatus. Dvs. at hvis det ikke var muligt at "ernære" befolkningen f.eks. pgr. af for mange arbejdsløse skulle die fremmede bortvises fra landet. Dette var der nok mennesker der hoppede på, da de blev nødt til at tænke på deres egne familiers fremtid og NSDAP blev valgt med stort flertal i 1933.

Sammenlignelig scenario i nutidens Danmark er utænkeligt, da Tysklands historie altid vil være i baghovedet på danskere og resten af verden. Det er derfor absolut absurd at sammenligne DF´s politik med den i Hitler-tiden.

Klaus   

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:16

Der var vist en klog mand engang, der sagde, at man skal vælge sine kampe med omhu.

Det vil jeg gøre her, for jeg vil ikke være med til en direkte sammenligning mellem demokratisk valgte partier med 25 mandater og så Hitler og Fanden selv. Det er nærmest kvalmende.

Jeg er altid frisk på en debat, men heldigvis er jeg også frisk på at sige, når den bliver for meget. Og det gør den her.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:17

Jeg har ikke sagt man skal stemme fra radikale og imod venstre, jeg vil selvfølgelig ikke sige det er en dum idé ;) Men havde alle de borgerligere som klager over DFs indflydelse nu valgt at stemme lidt mere på NA så havde tingene jo set noget anderledes ud, men det gjorde de ikke og konsekvensen er altså at Pia K. fortsat sidder ved rorpinden.

Lad os lige gennemgå dine andre emner: 

Arbejdsløshed - Jeg kan ikke se nogen unikke foreslag på det her område fra DF, tværtimod.

Nationaløkonomi - Jeg kan slet ikke se hvor DF passer ind her de har nogle overordnede erklæringer om at vi selv skal styre det uden om EU, men derudover så er det så som så med mærkersager på emnet.

Efterløn - DF vil fastholde efterlønnen, men er det noget som iværksættere / borgerlige er enige i?

Pension - Udover ældrechekken så kan jeg ikke finde de store ambitioner eller holdninger hos DF til pension. Er det en specielt borgerlig tanke med en ældrecheck?

Skolepolitik - DFs skolepolitik er forbavsende indholdsløs og er faktisk ikke engang et selvstændigt punkt men er puttet ind under den store paraply "børn og unge" - De har en hensigtserklæring om at 95% skal have en uddannelse men ikke en linie om hvordan det så skal ske.

Miljø - DF er danmarks mindst ambitiøse parti når det gælder miljø og klima udfordringen.

Altså kan jeg ikke rigtigt se hvad det er du vil når du nævner de emner, DF bidrager ihvertfald ikke med nogle gode forslag der gavner samfundsøkonomien. 

Også lad mig lige slå fast - der er jo ingen der har kaldt DF for nazister, men man kan godt sammenligne de metoder partierne bruger til at blive valgt på i historien og finde mange paralleler. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:19

Er er én ting man kan lære af historien så er det, at vi - mennesker, IKKE lærer af historien. De samme fejltagelser begås igen og igen ... Så jeg tro ikke et sekund på, at vi blot kan læne os tilbage og tro at bestemte uhyrligheder ikke sker blot fordi det er sket før. Havde vi faktisk lært af historien ville der f.eks. ikke være krige i verden mere - men det er der. Mange!

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:19

Vrøvl - undskyld jeg siger det, men hvis der var stor arbejdsløshed skal du ikke prøve at bilde mig ind at etniske danskere ville være ligestilledet med alle andre i jobsøgningen!

Det tror jeg simpelthen ikke på.

Mette

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:38

Ronnikc: Du skriver tidligere mere eller mindre direkte at en stemme på højrefløjen er en støtte til DF og noget man bør genoverveje (vistnok fordi fanden er medlem af DF og man derfo rogså støtter ham).

Sum modsvar nævner du så DF's politik på de områder jeg har listet. DF's holdning til dette er i den sammenhæng fuldstændig ligegyldig. Det der er det væsentlige er at over halvdelen af vælgerne mener at højrefløjen (samlet) er bedre i stand til at varetage hele denne pakke af politiske aspekter. Men det lød som om du ville have dem til at stemme på venstrefløjen pga. eet enkelt af de politiske emner. Den holder bare ikke.

DF har støttet regeringen i 6 år nu. Hvad er det helt konkret for lovgivning DF har trumfet igennem som du mener er fuldstændigt uanstændigt for et land som Danmark?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:53

Hvis man tager borgerlige briller på, så er DFs indflydelse jo problematisk i forhold til en række punkter.

Helt konkret betyder tonen i den politiske debat og det "label" vi får i udlandet at en del af den højt uddannede arbejdskraft vi skal hente til landet ikke er interesseret. Derudover betyder de restriktive regler at det også er svært at få arbejdskraften hertil og såvel VK som DF står i vejen for en skattereform af frygt for de vælgermæssige konsekvenser, hvilket er utroligt ødelæggende for evnen til at hente arbejdskraft hertil.

Et andet punkt er pensioner og efterløn - Er tiden ikke kommet til at man fratager retten til efterløn hos dem der har en god indtægt? Efterlønnen var jo tiltænkt folk med et hvert der gjorde at de blev nedslidt før tid, f.eks. som slagteriarbejde eller offentligt ansatte plejere - Så længe DF sidder ved magten tror jeg roligt man kan glemme alt om at pille ved den universielle velfærdsmodel, og det tror jeg ikke nødvendigvis vi som samfund har råd til at undlade. 

Derudover så synes jeg da at det er uanstændigt at man behandler folk i asylcentrene som man gør, der er der så en opblødning på vej, men det skyldes da også kun at der kom et valg.

Som selvstændig må man vel også stille sig kritisk over for den bureaukratisering der er sket gennem de seneste 6 år, det kan vel ikke være meningen at langt størstedelen af tilgangen af midler til det offentlige skal misbruges på den måde - Så ser jeg da hellere at pengene brugers til vækstfremme eller andre konstruktive tiltag hvor vi faktisk får noget for de skattekroner vi betaler.

Min pointe med at alle de borgerlige som er utilfredse med DFs indfyldelse burde have stemt anderledes er at det blot bliver til en hyklerisk brok, hvis ikke man er villig til at sætte handling bag ordene, og det kunne man jo have gjort ved at stemme på Ny Alliance så havde det set noget anderledes ud for den kommende regeringsperiode. Dog så tror jeg nok at K og V har erkendt at det ikke er i deres interesse at begrænse sig til DF i endnu en periode, V betaler ihvertfald prisen ganske konkret hver gang og det er vel snart et spørgsmål om hvor mange mandater V efterhånden har råd til at betale for at sidde på magten.

Side 8 ud af 9 (90 indlæg)