Sangen var meget populær i 80erne, da jeg i min røde anorak gik på gymnasiet sammen med hvide skjorter og tynde læderslips. At 80'ernes KUere og 90ernes nynazister har nogle voldssager på bagen ændrer dog ikke på at venstrefløjen vist nok fører på politisk vold i perioden 1945 til nu. mvh Hans |
Thomas: DF kunne jo være satan selv uden det ville foranledige dig til at overveje om din stemme var sat rigtigt når nu den indirekte betyder at DF får magt og indflydelse. Meget af det du tilkendegiver er sjovt nok også baseret på de samme frygtbilleder.
Hitler blev demokratisk valgt ved at opbygge en valgkamp med temaer baseret på "dem" og "os" - han satte altså modsætningsbilleder op i befolkningen og gjorde en vis del af befolkningen utrygge og angste.
Selvfølgelig har DF ikke de samme voldige grupper der rendte rundt i gaderne (som også KU herhjemme i deres facisistiske perioder har ladet sig inspirere af) men den metode at argumentere og propagandere på laveste fællesnævner og frygten i mennesker er der ikke den store forskel på.
Jeg tvivler stærkt på at det er gavnligt for landet og jeg tvivler endnu mere på at der er kroner og øre på bundlinien i den slags holdninger - Men når angsten træder ind så træder logikken ud.
Bliv gratis medlem