|
Når man sammenligner DFs metodik i historien så er de steder hvor der er ensartethed ikke sjove. Man kan sagtens sammenligne deres metoder med f.eks. nazismens uden at det gør DF til nazister. Jeg vil dele deres vælgere op i 3 dele og også gerne sætte ord på motiverne i vælgertilslutningen. 1) Pensionister (økonomi / angst) 2) Lavindkomst (økonomi / angst) 3) Restgruppe (angst) Hvis man delvist køber sig til aflad i gruppe 1 og 2 (f.eks. løfte om 10.000 kr mere i ældrechecken under valgkampen) når man ind imellem har forringet deres vilkår via forlig om skattelettelser så er det økonomien der skrues på, men oftest er det jo på angsten der skrues, f.eks.: Fare for at miste job til øst-arbejdere Altså bruger DF konsekvent nogle billeder af "dem" og "os" i medierne og det er specielt på deres modsætningsforhold at de vinder mandaterne. Problemet er så nok, at for de borgerlige stemmer, der er DF den største hæmsko der er i folketinget for at importere arbejdskraft, at få de fremmede der er i landet ind på arbejdsmarkedet og få en øget europæisk integration. Men så længe magten er vigtigere end formålet (politikken) så er Pia vel god nok... |
Mikkel deMib Svendsen:If it walks like a duck and it talks like a duck ...
Nøj, hvor jeg ærgrer mig over mit alt for lange indlæg, når det kan siges så præcist, Mikkel.
mvh Hans
Bliv gratis medlem