Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Refocus - Konkurs?

Side 6 ud af 12 (115 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Refocus, cloacking-systems / whatever - det er vist ligegyldigt hvor de herrer betræder jorden så er det ikke et firma jeg kunne finde på at bruge.

Men ok jeg deler jo også den "nyreligøse" fortolkning af hvad man bør og ikke bør - forretningsmoral bør ikke blot være et spørgsmål om risiko, men om langsigtet troværdighed og en reflektion af værdier som fastholder virksomhedens integritet - og det kan vist aldrig blive tilfældet med det som er demonstreret fra refocus/cloacking-systems side.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:25

> forretningsmoral bør ikke blot være et spørgsmål om risiko, men om langsigtet troværdighed og en reflektion af værdier

Dette opfatter jeg som en del af den nødvendige risikoevaluering, som ikke bare bør foregår når man vurdere markedsførings-strategier, men også i mange andre sammenhæng, hvor de beslutninger man tager som virksomhed kan have en eller anden risiko. Og sådan er det jo tit.

At drive virksomhed handler ofte om at tage kalkulerede risici. Forestillingen om, at man kan drive en risikoløs tilværelse som iværksætter tror jeg ikke meget på, men man skal absolut være sig risikoen bevidst og om muligt have en god back-up plan hvis noget går galt.

Men det kræver jo så, at de folk man samarbejder med giver korrekte oplysninger om de samarbejder man indgår, og ikke "garanterer" at der ingen risiko er ved en aktivitet, når det modsatte faktisk er tilfældet. Den slags synes bryder jeg mig ikke om og det vil jeg til enhver tid kæmpoe imod - i min egen såvel som i andre brancher jeg har berøring med.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 10:49

Det er ikke mig, der er Thomas_07 - sådan bare lige for at slå det fast, når nu mit smukt klingende navn benyttes...

Jeg tror ikke, det behøver handle så meget om, hvorvidt det er det ene eller det andet firma, der står bag længere. Det synes jeg, står ret tydeligt efterhånden. Det lugter ubehageligt, uanset om man kalder det en "bæ" eller en "pølse" Sad

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 11:09

Thomas Rosenstand:

Det lugter ubehageligt, uanset om man kalder det en "bæ" eller en "pølse" Sad

Haha - det er dejligt med lidt humor her i denne debat. Som regel stopper pølsen jo med at lugte på et tidspunkt. I hvert fald, når den er blevet nappet over, smidt i vandet og skyllet ud...Wink  

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:11

Mikkel deMib Svendsen:

Din holding, caterina, er meget "religiøs" og ensporet. Man kan ikke skære tingene så firkantet ud når man arbejder med markedsføring. For nogle er en strategi den rigtige for andre en anden. Det vigtige er, at man gør sig klar, hvad der skal til for at nå sine mål, og hvilken risiko der måtte være med den ene eller den anden løsning.

Efter min mening er det dumt at vælge en strategi der er mere risikabel end det er nødvendigt for at nå sine mål. Men det kræver jo så, at man faktisk kan vurdere risikoen i det man sætter i gang. Og her vil jeg gerne gentage det jeg har sagt mange gange før: Det er forbandet dumt at Cloaking Systems har fastholdt at der ingen som helst risiko er ved brug af deres system. For det er ganske enkelt ikke korrekt.

Om folk vælger risikable løsninger eller ej må være op tim dem selv, men det kræver at de får et korrekt grundlag at vurdere det på.

hmm som du kan se eller ikke se.. så skriver jeg at man skal optimere siden til det ikke er muligt at gøre mere ved den. (uden at det går ud over brugervenligheden)

når jeg skriver at de der har købt optimering har et problem, mener jeg naturligvis de der har købt ved refocus.

Jeg mener tingene kan deles rimeligt klart op i to kategorier...

de der følger googles regler og derfor bliver belønnet herfor

og de der går imod google og kommer til at bøde for det.

det er rimeligt sort og hvidt.

Det må være hver enkelt firmas eget ansvar at finde ud af hvad de siger ja til. og sætte sig ind i reglerne.

Jeg synes at personer som benytter sig af metoder som google ikke tillader, kan kategoriseres som annoncehajer, idet de som regel ikke fortæller deres kunder om risikoen.

Jeg ville ikke handle med en som er villig til at snyde. en som synes alt er relativt.

Det er googles regler der er gældende, og er man villig til at snyde, må man også tage konsekvenserne.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:17

Caterina> der mener jeg der er noget du har misforstået. Så simpelt er det ikke, beklager....og det er da slet ikke sort og vidt.

For der finde tusindvis af mennesker der går IMOD reglerne fra google og bliver BELØNNET for det.

Sorry to say, det andet er vist en drømme verden.

mvh kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:18

> det er rimeligt sort og hvidt.

Ja, og derfor også helt forkert :)

Du blander tingene sammen. En ting er hvad en virksomhed - en leverandør, fortæller andre om de ydelser de køber af dem. Her tror jeg vi er helt enige om at leverandøren skal tale sandt. Jeg synes i hvert fald det er dårlig forretningsmoral at være uærlig overfor sine kunder. Hvis det er en gammel udslidt bil der sælges så vær ærlig og sælg den til en pris der matcher. Hvis det er en markedsføringsaktivitet med en hvis risiko så vær ærlig og sig det. Så må kunden selv vælge om han vil købe den konkrete bil eller markedsføringskampagne. 

> de der følger googles regler og derfor bliver belønnet herfor
> og de der går imod google og kommer til at bøde for det.

Hvis bare verden var så enkel :)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Skrevet kl. 11:21

man kan sammenligne det lidt med et samfund..

jeg vil gerne have en million. jeg hyrer en der går ud og røver en bank. Jeg bliver taget af politiet og bliver sat i fængsel, som værende bagmand. og hyler om bagefter at jeg ikke vidste det var ulovligt.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 11:22

Hej Mikkel.

Havde dig og Marcell ellers ikke indgået et partnerskab i din virksomhed? Blev det lagt ned igen eller hvordan? 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Skrevet kl. 11:26

Der er en klar tendens til at flere og flere firmaet forsvinder. jeg er ind i mellem ude for firmaer der ikke engang er til at finde under deres eget firmanavn mere.

det er da en straf..

Der er også en tendens til at flere og flere firmaer som laver skyggeside mm. bliver jagtet af google.

Google udvikler hele tiden nye metoder til at fange de ulovlige optimeringer. 

Jeg er overhovedet ikke imod optimering. men det skal bare ikke være den ulovlige slags.

Side 6 ud af 12 (115 indlæg)