Refocus, cloacking-systems / whatever - det er vist ligegyldigt hvor de herrer betræder jorden så er det ikke et firma jeg kunne finde på at bruge. Men ok jeg deler jo også den "nyreligøse" fortolkning af hvad man bør og ikke bør - forretningsmoral bør ikke blot være et spørgsmål om risiko, men om langsigtet troværdighed og en reflektion af værdier som fastholder virksomhedens integritet - og det kan vist aldrig blive tilfældet med det som er demonstreret fra refocus/cloacking-systems side. |
> forretningsmoral bør ikke blot være et spørgsmål om risiko, men om langsigtet troværdighed og en reflektion af værdier
Dette opfatter jeg som en del af den nødvendige risikoevaluering, som ikke bare bør foregår når man vurdere markedsførings-strategier, men også i mange andre sammenhæng, hvor de beslutninger man tager som virksomhed kan have en eller anden risiko. Og sådan er det jo tit.
At drive virksomhed handler ofte om at tage kalkulerede risici. Forestillingen om, at man kan drive en risikoløs tilværelse som iværksætter tror jeg ikke meget på, men man skal absolut være sig risikoen bevidst og om muligt have en god back-up plan hvis noget går galt.
Men det kræver jo så, at de folk man samarbejder med giver korrekte oplysninger om de samarbejder man indgår, og ikke "garanterer" at der ingen risiko er ved en aktivitet, når det modsatte faktisk er tilfældet. Den slags synes bryder jeg mig ikke om og det vil jeg til enhver tid kæmpoe imod - i min egen såvel som i andre brancher jeg har berøring med.