Jeg har fulgt debatten omkring Refocus og Cloaking Systems, og da jeg selv er en af mange, der har penge i klemme, har jeg forsøgt at finde ud af, hvad der er hoved og hale i hele historien.Det første spørgsmål som rejser sig: Har Cloaking Systems ApS og Refocus A/S noget med hinanden at gøre? Vi har hørt fra folkene bag, at det er to vidt forskellige firmaer. Følgende er fakta:1. På Refocus A/S blog kunne man den 5. april læse, at firmaet havde meget travlt med udvikling af deres cloaking-system.2. På Refocus A/S blog kunne man den 1. juni, dels læse at Refocus indrømmer cloaking misbrug, dels får en potentiel kunde at vide, at han bare kan ringe og bestille det via Refocus, da Cloaking´s hjemmeside ikke er oppe at køre.3. På Refocus´s blog kunne man den 22. juli læse, at Refocus A/S brugte virkelig mange kræfter og penge på interne projekter, deriblandt Cloaking Systems ApSDertil følgende oplysninger: Begge firmaer er registreret på følgende adresse: John F Kennedys plads 1K 7.Det er imidlertid kun Refocus A/S der står på lejekontrakten.Nu kan Cloaking ApS jo så have lejet sig ind hos Refocus A/S. Du må selv vurdere, hvad svaret er på spørgsmålet. Refocus A/S er på vej til en konkurs, hvilket Kenneth Kromann oplyser, her på Amino den 29. oktober Næste spørgsmål, der melder sig: Har folkene bag virksomhederne optrådt i henhold til gældende dansk lov, og gjort hvad der står i deres magt for at kreditorerne ikke lider et unødigt tab?Her er følgende fakta: Refocus A/S har ubetalte regninger, der daterer sig tilbage til februar måned.Refocus A/S har sidst betalt husleje for juni måned. (Har Cloaking ApS betalt husleje til Refocus A/S?)Refocus A/S bestiller arbejde hos leverandører frem til medio oktober måned.Der var i sidste uge, endnu ikke indgivet nogen konkursbegæring mod Refocus A/S jf. skifteretten i Ålborg.Ifølge viceværten på Refocus A/S og Cloaking Systems ApS adresse i Ålborg, så er lokalerne nu næsten ryddet. Nøglerne er dog ikke blevet afleveret. Åh – ja, en lille sidebemærkning: Refocus A/S ´s store spabad, står der endnu. Undskyld, det var en skrivefejl. Spabadet tilhører faktisk ikke Refocus A/S. Det er aldrig blevet betalt! Du kan selv bedømme, hvad svaret er på spørgsmål 2.Marcel Fuursted og Kenneth Kromann har iflg. Kromann´s seneste indlæg travlt med at sælge Cloaking Systems ApS til amerikanere. Jeg vil ønske dem held og lykke, og så vil jeg da håbe, at kunderne hos SylvesterHvid/Online, hvor de, iflg. www.shol.dk, nu slår deres folder, ikke oplever de samme skuffelser, som kunderne i Refocus A/S har oplevet. For en god ordens skyld: I dette indlæg fremkommer der ikke én eneste udokumenteret påstand, og ikke en eneste påstand, som ikke alle ville kunne efterprøve.
Vi er mange, der har penge til gode hos Refocus A/S eller Cloaking Systems. Vores samlede krav overstiger foreløbigt en kvart million, og vi er foreløbigt 7 virksomheder, der har fået kontakt til hinanden til dels gennem Amino, men vi mener, der er flere. Er Du en af dem, så send mig gerne en mail.
Peter
|