Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Refocus - Konkurs?

Side 11 ud af 12 (115 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai:

Hvis jeg skulle købe for fx. 100K af dit firma og du bad om 50% forud, så ville jeg smile og foreslå at vi fandt en rimelig løsning i stedet. Min egen holdning er, at jeg ikke vil betale for noget jeg ikke har fået. En mulig og rimelig løsning er, at lave en leveranceplan med mindre leverancer, som så betales ved levering (Fx. 3-5 leverancer).

Bare tanken om at betale 50K uden at have modtaget noget, er fuldstændig absurd for mig...

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:24

Vi har en klar politik: Vi kreditforsikrer alle vores kunder, der køber for over et ganske beskedent beløb. Hvis vi ikke kan forsikre dem, er der to muligheder:

1. Forudbetaling - og det forstår de godt, når de nu ikke kan forsikres. De ved som regel godt hvorfor...
  2. No deal

Hvis vi påfører os en unødig risiko for tab på debitorer - og der så opstår et tab grundet konkurs eller andet - er der kun vores andre og betalende kunder til at dække det. Det er ikke fair. Og en debitorforsikring koster kun pebernødder i forhold til at tage et tab.

De ganske få gange, hvor en kunde ikke har kunnet forsikres, har kunden altid haft fuld forståelse for, at der så skal ske forudbetaling. Det er vist kun fusentaster, der ikke selv er klar over egen økonomisk situation.

At sikre sig mod tab er en af de vigtigste ting i en forretningsmodel i vores verden, for et tab for en virksomhed skal jo dækkes ind af dem, der kan og vil betale.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:53

Thomas Rosenstand:

Og en debitorforsikring koster kun pebernødder i forhold til at tage et tab.

Hvad koster sådan en forsikring?

Er det sidste års tid løbet ind i et par "A Prøver Satme" - firmaer (ApS) som lukker i dag og åbner igen i morgen.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 21:58

Jesper Norbøll:
Men nu hvor vi er røget over på Cloaking System's spor, så syntes jeg da at det kunne være interessant at høre om der er nogen som stadig har nogle udeståender med denne virksomhed i form af økonomiske mellemværender eller manglende levering af "varen"?

Jep! Jeg har penge tilgode, de har adskillige gange lovet at tilbagebetale mig både telefonisk og pr. mail, men min konto hungrer stadig efter pengene.

Jimmy

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:12

Oxkjær:

Thomas Rosenstand:

Og en debitorforsikring koster kun pebernødder i forhold til at tage et tab.

Hvad koster sådan en forsikring?

Er det sidste års tid løbet ind i et par "A Prøver Satme" - firmaer (ApS) som lukker i dag og åbner igen i morgen.

Vi har et meget stort engagement med Nordea, så vi har sikkert en god pris - det er under 500 kr. pr. år. pr. debitor. Men tjek markedet - der er sikkert mange gode tilbud.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:39

Det lyder sgu fornuftigt......

Kan alle almindelige små virksomheder forsikres (debitorer), såfremt de ikke står i diverse skyldnerregistre?

Kan man også forsikre sig den anden vej? (leverandører leverer jo ikke altid og nogle går konkurs)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:29

Business:

Det lyder sgu fornuftigt......

Kan alle almindelige små virksomheder forsikres (debitorer), såfremt de ikke står i diverse skyldnerregistre?

Kan man også forsikre sig den anden vej? (leverandører leverer jo ikke altid og nogle går konkurs)

Ja - vi får alle mulige forsikret. Det er Nordea, der foretager en kreditvurdering og meddeler os, hvor meget de vil forsikre for. Og vi sidder ofte med opgaver til både 100 og 200K, og det er sure penge at miste. Og når vi laver tv-reklamer etc., kan der godt være tale om mange gange større beløb endnu.

Jeg aner ikke, om man kan forsikre den anden vej. Men tjek dine leverandører - se deres regnskaber og få en kreditvurdering. Det gør vi.

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:27

Hej Aminoer

Nu er det vist på tide at genoplive debatten om ejerne bag Refocus og Cloaking System Marcel Fuursted og Kenneth Kromanns forretningsmetoder. 

Jeg har et lille oversætterbureau, som bl.a. har oversat Cloakings hjemmeside til flere forskellige sprog. Problemet er imidlertid at vi aldrig har fået alle pengene. Marcel og Kenneth var nemlig så udspekulerede at bede os om at fakturere til Refocus, som de på det tidspunkt vidste var ved at gå konkurs. Da vi har haft mange penge ude af lommerne til vores egne oversættere, blev vi enige med Marcel om at de blot skulle betale for de udgifter vi havde haft, hvilket både Kenneth og Marcel indvilligede i. Der er gået måneder siden aftalen kom i stand, men pengene er aldrig blevet overført, og nu nægter Marcel at betale for den opgave vi har lavet, selvom Cloaking stadig eksisterer.

Det der idag undrer mig meget er at se, hvordan Marcel og Kenneth forsøger at pudse deres image af som troværdige iværksættere. Marcel tager ifølge hans egen hjemmeside ud og holder foredrag om iværksætteri, hvor han deler ud af sin egen erfaring som selvstændig. Hvis du skulle rådgive mig, Marcel, hvad ville du så sige til den behandling vi har fået? Er nummer et regel ikke, at betale for det, man har bestilt (og har taget i brug, se blot deres hjemmeside www.cloaking-system.com)? Og hvad angår dig, Kenneth, synes du selv, du lever op til rollen som troværdig politiker i Ny Alliance (Kenneth er næstformand i Nordjyllands kreds) når du samtidig går rundt og snyder dine leverandører?

Jeg tror I får svært ved at overleve inden for branchen, for der er efterhånden mange, som kender til jeres metoder, og uanset hvor dygtige I er til at forklare jer ud af alt muligt, så er det i sidste ende handling, der tæller. Enten betaler man sin gæld eller også gør man ikke.  

Hilsen Stine

Tilmeldt 2. May 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:51

Hej Stine

Har I anmeldt jeres krav i boet efter Refocus?

Hvis Cloaking-System.com har modtaget ydelser, som er faktureret gennem Refocus, må der jo foreligge en faktureringsaftale mellem de to selskaber og konkursboet har derfor et krav mod Cloaking-Stystem.com. Pengene ryger selvfølgelig ind i den samlede pulje og kommer dermed ikke kun jer tilgode. 

Hvis du føler, at der er foregået noget kriminelt (kreditbedrageri), så bør du da anmelde det til politiet. 

Held og lykke!

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 06:33

Lige præcis!! Hvis du føler der er noget som helst ulovligt, så meld det! Jeg gider ikke de falske anklager, som mange andre er kommet med! Jeg har læst både det ene og det andet i denne tråd, men INTET har holdt i følge kurator, som sidder med ALT i denne sag.Jeg VED, at du SELV har faktureret ReFocus ved en fejl, og alene det, at det er røget med i ReFocus' konkursbo er vitterligt ikke min fejl! Jeg er oprigtigt ked af hvis du skulle gå konkurs pga. 12.000 (eller hvad det nu er), men jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle betale det privat, som du mener jeg skal... Tænk på hvor mange jeg skal betale af min private lomme så... Det er den "beskyttelse" man har, når man er et selskab. Men TRO MIG!!! Der er intet sjovt ved en konkurs OVERHOVET!! Og hvis du tror, du og de andre der anklager mig (og mine kollegaer) personligt slipper ustraffet for det her, så tro om igen... Jeg er SÅ ked af det, som nogen overhovedet kan være omkring denne konkurs, men falske anklager som kunne skade mit navn, finder jeg mig simpelthen ikke i!

Jeg gentager igen! ALLE anklager, som der har været i denne tråd er frafaldet! Vi har talt med advokaten, som har stillet spørgsmål og undersøgt ALT, men finder at der intet er at komme efter, med hensyn til de anklager mange af Jer kommer med!!

Tak til Jer, som sender mails, messenger-beskeder, PM og som ringer om at jeg ikke skal tage mig af de anklager, og som i det offentlige siger, at man ikke skal dømme en uskyldig... Så vidt jeg ved er man uskyldig til det modsatte er bevist :)

Jeg er utroligt ked af dem der har fået penge i klemme i ReFocus, men sådan kan det altså gå mange virksomheder, og jeg er vitterligt træt af det gik sådan for én af mine... Det tror jeg slet ikke nogen kan sætte sig ind i :-(

Men oversætterbureauet Communica fakturerede forkert med én af opgaverne og det kan vi ikke gøre noget ved nu, hvor fakturaen ligger i ReFocus. Jeg tilbød dem at forsøge at finde en løsning til dem, da jeg ikke har lyst til at være skyld i at en anden virksomhed erklæres konkurs - men da Cloaking System ikke havde nogle opgaver liggende, som de (Communica) kunne "overfakturere" kunne vi desværre ikke hjælpe dem - og da jeg så finder ud af de (ligesom andre) fortsætter med falske anklager, mister jeg lysten til at hjælpe dem!

Istedet vil jeg heller bruge ressourcer og kræfter på at sagsøge en virksomed, som efter "stormen" har lagt sig vælger at tage debatten op igen, til trods for der ikke ligger noget i anklagerne fra "Iværksætterinde"... Og hvis du (Iværksætterinde) føler der gør, så meld det istedet for at skrive sådan noget i en offentligt tråd... For vores begges skydl. Jeg VED at din virksomhed er personligt ejet og de falske anklager du kommer med vil derfor falde på dig personligt - og det er med erstatningskrav for evt tabt arbejdsfortjeneste samt bagvaskelse...

Igen vil jeg undskylde overfor ALLE som har haft et mellemværende med ReFocus. Jeg kan kun håber, at jeg kan købe andre ydelser gennem Jer på sigt og eventuelt med overpris, så I kan mærke jeg vitterligt er ked af det, og ikke ønsker Jer noget ondt - en konkurs er IKKE en win-situation for NOGEN :-(

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 11 ud af 12 (115 indlæg)