Peter, "udskrift fra dombogen"? Er det ensbetydende med at der har været en tidligere sag uden at ejerne af ReFocus har overholdt deres forpligtelse omkring udfaldet?
Ja!
For mit vedkommende forholdt det sig således, at Refocus A/S skulle lave et stykke arbejde for mig. Arbejdet skulle holde en vis kvalitet, og det skulle afleveres til en bestemt aftalt tid.
Da den aftalte tidsfrist var overskredet med 6 uger, og det udførte arbejde på dette tidspunkt efter min opfattelse var mildt sagt mangelfuldt, valgte jeg at opsige kontrakten. Problemet var, at jeg havde betalt for den forventede ydelse. (ja, jeg var naiv - træd ikke mere i det)
Der var (naturligvis) uenighed om, hvorvidt Refocus A/S havde overholdt deres del af aftalen eller ej. Det er der i udgangspunktet jo intet urimeligt i, da en sag jo altid har to sider.
Da Refocus A/S og jeg således ikke kunne blive enige, blev sagen overgivet til domstolene. Så der blev sagen fremlagt og begge parter fremførte deres version af sagen.
28. september 2007 blev der afsagt dom og jeg fik medhold i alle mine krav. Udover at jeg skulle have mit økonomiske krav honnoreret, skulle Refocus A/S betale renter af beløbet tilbage fra den 10. maj, og endelig skulle de betale sagsomkostninger. (sagsomkostningerne man får tilkendt, dækker ca. 25 % af de faktiske omkostninger) Beløbet skulle betales inden 14. dage.
Og nej, jeg har ikke hørt fra Refocus A/S siden, og havde det ikke været for Amino, havde jeg heller ikke fundet ud af, at firmaet var i økonomiske vanskeligheder, førend jeg havde brugt yderligere penge på advokat til fogderetten, og som tidligere nævnt så har Refocus A/S ikke oplyst om mit krav til kurator.............