Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Refocus - Konkurs?

Side 10 ud af 12 (115 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det undrer mig at ingen sætter spørgsmålstegn ved, at hovedaktivet i firmaet, som vel egentlig er selve cloaking-systemet, tilsyneladende kan vandre frit fra firma til firma. Hvis systemet er udvilket i Refocus regi, tilhører systemet jo konkursboet, og kan næppe frit flyttes/kopieres til et nyt selskab?
Det er jo blot et immaterielt aktivt.

Jeg vil da anbefale Jer kreditorer, at gøre kurator opmærksom på dette. Hvis systemet er gennemarbejdet (uanset risiko ved brug) må det repræsentere en hvis værdi, og der er da ingen retfærdighed til, hvis systemet bare "ryger ud af bagdøren"
I så fald vil det jo være oplagt, at have et selskab der udvilker software, for derefter at gå konkurs når den dyre udvilking er overstået, og spinde guld i et nyt selskab.

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:42

Hold op hvor må folkene bag Cloaking Systems og Refocus have dårlig smag i munden.

Sæt jer dog foran computeren og afslut det arbejde I er blevet betalt for .

Venlig hilsen Mads Bro En Sprællevende hummer - leveret til dørtrinnet. www.friskhummer.dk
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:08

P. Bruun:

Som én der har et krav mod Refocus A/S er jeg taknemlig for disse oplysninger. Jeg har i dag talt med advokaten, der er indsat som kurator i boet, og han havde ikke kendskab til vores krav, da det ikke figurerede på de, af Refocus A/S afleverede kreditor lister. Jeg mailede ham derfor en udskrift af dombogen, hvorefter kravet er medtaget.

Advokaten bekræftede iøvrigt alt, hvad Jesper Norbøl skriver i foregående indlæg.

Der tegner sig således et billede af, at folkene bag Refocus A/S har en del mangler på det organisatoriske felt. Stort set samme mennesker står jo bag Cloaking Systems ApS. Betyder det at billedet her, er det samme?

Er der stadig leverandører der har penge til gode hos Cloaking systems ApS? Hvor holder Cloaking Systems ApS iøvrigt til henne? Er de flyttet sammen med Sylvester Hvid online?

Er der endelig nogen der ved, hvad status er, på det tidligere omtalte salg af Cloaking Systems ApS til amerikanerne?

Peter

Det var netop derfor at jeg lavede indlægget om at de nu officielt var under konkurs, da jeg hørte at advokaterne ikke havde klarhed over de udeståender som ReFocus havde.

Peter, "udskrift fra dombogen"? Er det ensbetydende med at der har været en tidligere sag uden at ejerne af ReFocus har overholdt deres forpligtelse omkring udfaldet?

Omkring Cloaking System ApS så er adressen ifølge E&S stadig:
John F. Kennedys Plads 1 K 7 - 9000 Aalborg. Hvilket også var ReFocus A/S' gamle adresse.
Men der er vidst også noget galt omkring Cloaking System, da der er ubetalt husleje for lokalerne og at udlejer for måneder tilbage har konstateret at lokalerne var fraflyttet.

Allan > Du har fat i noget. Selve softwaren kan repræsenterer en vis værdi og i så fald kan der være nogle spørgsmål omkring overdragelsen fra det ene selvskab til det andet. Men der er også nogle detaljer omkring det at de gamle lokaler er ryttet. Det tyder på at der er blevet rørt ved konkursboet imens der blev afventet konkursbegæring.

/Jesper

Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:57

Jesper Norbøll:
Peter, "udskrift fra dombogen"? Er det ensbetydende med at der har været en tidligere sag uden at ejerne af ReFocus har overholdt deres forpligtelse omkring udfaldet?

Ja!

For mit vedkommende forholdt det sig således, at Refocus A/S skulle lave et stykke arbejde for mig. Arbejdet skulle holde en vis kvalitet, og det skulle afleveres til en bestemt aftalt tid.

Da den aftalte tidsfrist var overskredet med 6 uger, og det udførte arbejde på dette tidspunkt efter min opfattelse var mildt sagt mangelfuldt, valgte jeg at opsige kontrakten. Problemet var, at jeg havde betalt for den forventede ydelse. (ja, jeg var naiv - træd ikke mere i det)

Der var (naturligvis) uenighed om, hvorvidt Refocus A/S havde overholdt deres del af aftalen eller ej. Det er der i udgangspunktet jo intet urimeligt i, da en sag jo altid har to sider.

Da Refocus A/S og jeg således ikke kunne blive enige, blev sagen overgivet til domstolene. Så der blev sagen fremlagt og begge parter fremførte deres version af sagen.

28. september 2007 blev der afsagt dom og jeg fik medhold i alle mine krav. Udover at jeg skulle have mit økonomiske krav honnoreret, skulle Refocus A/S betale renter af beløbet tilbage fra den 10. maj, og endelig skulle de betale sagsomkostninger. (sagsomkostningerne man får tilkendt, dækker ca. 25 % af de faktiske omkostninger) Beløbet skulle betales inden 14. dage.

Og nej, jeg har ikke hørt fra Refocus A/S siden, og havde det ikke været for Amino, havde jeg heller ikke fundet ud af, at firmaet var i økonomiske vanskeligheder, førend jeg havde brugt yderligere penge på advokat til fogderetten, og som tidligere nævnt så har Refocus A/S ikke oplyst om mit krav til kurator............. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 16:35

Og til alle Jer der er leverandører i den slags.......kan I nu forstå, hvorfor alle ikke er interesseret i at betale forud, så I er sikret Jeres penge og kunden er sikret.....INGENTING? Big Smile

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 16:44

Business:

Og til alle Jer der er leverandører i den slags.......kan I nu forstå, hvorfor alle ikke er interesseret i at betale forud, så I er sikret Jeres penge og kunden er sikret.....INGENTING? Big Smile

Hej Business - long time no see Smile Jeg har tidligere valgt at betale forud, men du har helt ret - denne historie ændrer også mit syn på forudbetaling. Håber det går godt med dit projekt.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:52

Det sker jo nok nogenlunde lige så tit, at kunder går konkurs, som det sker for leverandører Wink

Men lad mig da prøve at høre jer ad, hvad er en rimelig proces - for både kunde og leverandør?
Jeg kan da nævne at for eget firmas tilfælde, så sender vi først regning efter levering ved mindre ordrer (ca. op til 20.000,- ) mens vi ved større ordrer, beder om aconto betaling på typisk mellem 20 til 30 % nogle gange op til 50 % løbende over tid, hvis det er en langstrukken opgave. Hvordan er jeres holdning til det?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 17:04

Nicolai Lønne:

Men lad mig da prøve at høre jer ad, hvad er en rimelig proces - for både kunde og leverandør?
Jeg kan da nævne at for eget firmas tilfælde, så sender vi først regning efter levering ved mindre ordrer (ca. op til 20.000,- ) mens vi ved større ordrer, beder om aconto betaling på typisk mellem 20 til 30 % nogle gange op til 50 % løbende over tid, hvis det er en langstrukken opgave. Hvordan er jeres holdning til det?

Det synes jeg faktisk er en rigtig fornuftig ordning. Hvis leverandøren altså kan tåle at miste de 20K ved en evt. konkurs etc.. 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:24

Business:

Jeg vil lige tilføje til ovenstående at det må være rettet imod Cloaking System ApS og deres ydelser.

Lige pt. der drejer denne tråd om ReFocus A/S og problemerne forbundet med deres konkurs og hele forløbet forud for dette, hvor ejerne af ReFocus ikke har haft mulighed for at betale deres regninger, men på trods af dette er blevet ved med at bruge penge - der i blandt deres lovpligtige egenkapital uden at gå i betalingsstandsning eller varsle deres kreditorer.

Men nu hvor vi er røget over på Cloaking System's spor, så syntes jeg da at det kunne være interessant at høre om der er nogen som stadig har nogle udeståender med denne virksomhed i form af økonomiske mellemværender eller manglende levering af "varen"?

Er der noget nyt omkring det eventuelle salg af softwaren til en amerikansk virksomhed? - Eller var det blot endnu en and?

/Jesper

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:36

Ja, det er lang tid siden.......Big Smile

Mit projekt er lagt på is. Igang med at finde job, samtidig med at jeg netop er igang med en ny idé Tongue Tied Guderne må vide, om jeg nogensinde kommer ud over kantenBig Smile

Ja, og det er meget godt i forlængelse af vores diskussion om betaling. Det er jo ikke første gang at nogen herinde går konkurs.....

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 10 ud af 12 (115 indlæg)