Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan din virksomheds hjemmeside klare testen?

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har udarbejdet en 'lille' test som din virksomhed GRATIS kan anvende.

Med testen kan du selv kontrollerer om din virksomheds hjemmeside er klar til at blive søgemaskineoptimeret eller om hjemmesiden allerede er søgemaskineoptimeret (det mest basale). 

Testen finder du her: SEO TEST ™ · http://www.seotest.dk.

Testen afsluttes med en autogenereret PDF fil indeholdende dine valg i testen - kommenteret. 

SEO TEST ™ er udviklet af TID TIL FORANDRING ™ - udvikling af Internet-baserede systemer

Om testen:

1. Specifikationer og standarder
    • Er hjemmesiden udviklet i overensstemmelse med branchens basale specifikationer og standarder (XHTML, HTML, CSS og LINKS)?
  2. Søgemaskineoptimering
    • Anvendes der webmaster værktøjer?
    • Anvendes der sitemap.xml fil?
    • Anvendes der strategi for nøgleord?
    • Anvendes der strategi for linkudveksling?
    • Anvendes der robots.txt fil?
    • Anvendes der meta-tags?
  3. Hjemmesidens grundlæggende opbygning
    • Er hjemmesidens design baseret på tabeller (gamle måde) eller på CSS (nye måde)?
  4. Administrativ sikkerhed
    • Anvendes der kryptering ved administration af din virksomheds hjemmeside?

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:23
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 12:54

Jeg har testet lidt på værktøjet - og vores hjemmeside dumpede efter alle kunstens regler. Gør mig en tjeneste: Lad være med at fortælle det til Google, for de tror, den er OK Wink

Jeg undrer mig over, at der i rapporten lægges vægt på "linkudveksling"? Hvor mener du, at der er nævneværdig værdi i at udveksle links?

"Hjemmesidens PageRank har indflydelse på placeringen i søgeresultatet" står der i den efterfølgende rapport. Kan du uddybe den lidt?

Det er en god ide med rapporten, men du skal nok revurdere visse dele af den. F.eks. spørger du, om der er en "strategi for nøgleord". Jeg tvivler på, at målgruppen for denne type rapporter (mennesker uden nogen som helst viden om SEO) kan besvare det spørgsmål.

Jeg tvivler også på, at "lille Gurli med shoppen med børnetøj på fritidsbasis" kan svare på, om robots.txt benyttes. Burde du ikke lave systemet, så det selv fandt ud af det?

Fortsæt udviklingen og gør brugerne af systemet den tjeneste at fortælle dem, at et tool som dette - i allerbedste fald - kun kan benyttes som en meget overordnet rettesnor. Ellers kunne mere ubefæstede sjæle nemt få et helt forkert indtryk. Se bare på stakkels mig: Vores hjemmeside er helt, helt forkert iflg. rapporten.

Godt initiativ - lad os se noget mere! Og fortæl lige om de der trademarks, for det ser da godt nok lidt spooky ud...

Tilmeldt 27. Oct 07
Skrevet kl. 13:47

Hej,

Nu ved jeg ikke hvad din side konkret er dumpet i - men det er korrekt at sider der 'dumper efter alle kunstens regler' stadig vil være vist i f.eks. Google's indeks. Men hvis der flere sider der er i konkurrence omkring de eftertragtede placeringer - så er det min opfattelse at  de sider der har optimeret for flest mulige paramtre, ja de vil få de bedste placeringer.

At ens hjemmesider overholder branchens specifikationer og standarder nævnes f.eks. i Googles egen retningslinier. At Google indekserer sider der ikke overholder branchens specifikationer og standarder er ikke ensbetydende med at dette ikke trækker ned i den samlede vurdering. Sider der valideres gyldig HTML/XHTML vil f.eks. altid kunne gennemlæses af søgemaskinernes robotter. I dag bliver de fleste hjemmesider vist i de fleste browsere uanset om specifikationer og standarder overholdes. Der er dog ingen garanti herfor - ligesom der ikke er garanti for at siderne bliver vist som det var tiltænkt for brugerne. Derfor kan jeg kun anbefale at kunder sørger for at deres hjemmesider udvikles efter branchens specifikationer og standarder. Overholdelse af specifikationer og standarder kan sidestilles med et systems 'sokkel' - og fundamentet skal være i orden - hvis kunden skal have et kvalitets produkt leveret.

På http://www.browsercam.com (købe program - men med 24 timeres gratis prøveperiode) kan man se hvordan ens hjemmesider vises for brugerne med forskellige typer af browserer.  

Det er ikke en hemmelighed at links der peger ind på ens sider er godt ifm. søgemaskineoptimering. For at få 'gode' links til at pege ind på ens sider, er det godt at udveksle 'modydelser' i form af links til de der linker til dig.Det en fordel f.eks. at have lidt kontrol med hvilke tekster der anvendes ifm. andres links til dine sider. Og ved at foretage linkudveksling har du mulighed for at påvirke dette, da du er i kontakt med de personer der linker til dine sider. Links fra sider med høj pagerank (Googles system) siges f.eks. at vægte højere end links fra sider med lav pageranks. Med en strategi der omfatter linkudveksling kan du så finde sider med høj pagerank og linkudveksle med.

Er i øvrigt glad for dine konstruktive punkter omkring funktionaliteten af testen. Har forsøgt at lave testen så lidt langhåret som muligt, men det kan sikkert gøres bedre. Som det allerede nu fremgår på forsiden af www.seotest.dk, så er testen ikke en endegyldig test - men skal betragtes som en indikator for at der behov for at få nogle ting tjekket af.

Hvad angår strategi der omfatter nøgleord - så er der ligesom med testens øvrige punkte, forsøgt forklaret hvad hvet punkt går ud på. Der vil altid være en balance mellem for meget og for lidt tekst forklaring. Men der kan ikke være plads til en hel SEO opskrift pr. punkt.

Trademark anvendes til at angive at man anvender dette ord som varemærke for sine produkter og eller ydelser - det er der ikke noget 'spooky- i. Her følger definitionen fra Wikipidea: - TM er en forkortelse for ”trade mark” (=varemærke). Man kan bruge symbolet til at vise andre, at man har et mærke, som man bruger som varemærke. Der kan læses mere om varemærker på Patent og Varemærkestyrelsens hjemmeside. 

Er der spørgsmål til testen så kontakt os pr. mail. Er der nogen af jer der anvender testen der har nogle forslag til forbedringer - så send dem til os, så ser vi om vi på et tidspunkt hvor det passer ind i vores arbejde, om vi ikke kan få opdateret testen.

Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:53

Lars Nielsen Lind:

Hej,

Nu ved jeg ikke hvad din side konkret er dumpet i - men det er korrekt at sider der 'dumper efter alle kunstens regler' stadig vil være vist i f.eks. Google's indeks. Men hvis der flere sider der er i konkurrence omkring de eftertragtede placeringer - så er det min opfattelse at  de sider der har optimeret for flest mulige paramtre, ja de vil få de bedste placeringer.

Det virker meget underligt at du har lavet et "værktøj" til søgemaskineoptimering, men ikke ved hvilke søgeord Thomas Rosenstand og www.concept-i.dk går efter, hvad er det egentligt du bruger som referenceramme når du udtaler dig om søgemaskineoptimering?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:13

Lars Nielsen Lind:

Trademark anvendes til at angive at man anvender dette ord som varemærke for sine produkter og eller ydelser - det er der ikke noget 'spooky- i. Her følger definitionen fra Wikipidea: - TM er en forkortelse for ”trade mark” (=varemærke). Man kan bruge symbolet til at vise andre, at man har et mærke, som man bruger som varemærke. Der kan læses mere om varemærker på Patent og Varemærkestyrelsens hjemmeside.

TM anvendes hvis man har registret et varemærke og altså ikke som en løs "betegnelse".

Så vidt jeg kan se kan du ikke få varemarke beskyttelse på et eneste af dine produktnavne da det blot er almindelige ord der er sammensat.

Jeg tror endda "Tid til Forandring" er navnet på en dansk film fra 2004, så de må da have "varemærket" Stick out tongue

Ps. så kan google ikke se jeres flashtop og alle jeres xml rss links ryger sgu nok heller ikke i toppen på google - har i overvejet noget indhold på jeres hjemmeside, det er vist lidt mere kundevenligt. 

Tilmeldt 27. Oct 07
Skrevet kl. 23:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

ja du må undskylde men dit spørgsmål virker yderst malplaceret, - i hvilken sammenhæng udleder du det som du finder underligt?

Nu er det sådan at Thomas ikke oplyste i sin henvendelse hvilke sider det var han konkret havde anvendt (og det kunne jo være andre end hans egne) i forbindelse med testen, og testen - hvis du altså har prøvet den, hvilket det ikke lader til - går som sagt ud på at yde en form for GRATIS vidensdeling til virksomheder der ønsker at undersøge deres hjemmesider ifm. søgemaskineoptimering - er de mest basale tiltag anvendt. Ikke på at finde de aktuelle anvendte nøgleord/søgeord. Men vi har da udviklet en SEO-værktøjspakke der er i stand til at gøre netop det med ét klik - men det kræver at man er kunde hos os, for at dette værktøj kan anvendes.

Skal jeg læse dit indlæg som et angreb på vores kompetencer, herunder vores SEO TEST  - og hvorfor er det vigtigt for dig at få vores kompetencer præciseret her på siden?. Har du fundet nogle faktuelle fejl i forbindelse med din gennemgang af testen - så oplys dem venligst så de kan blive rettet til gavn for brugerne!!!

For god ordens skyld skal jeg da gerne oplyse at jeg har +10 års erfaring med udvikling af hjemmesider, dynamiske hjemmesider, Internet-baserede systemer og de serverer der anvendes til at eksekverer det nævnte. Er uddannet datamatiker, har læst på IT-diplom uddannelsen, softwarekonstruktion, ved Aarhus Universitet. Læser pt. på en Master i IT, softwarekonstruktion, ved Aarhus Universitet.

Vi oplyser af princip aldrig vores referencer i forbindelse med opgaver der omfatter søgemaskineoptimering.

Til alle iværksættere og øvrige virksomheder der læser dette på Amino.dk, så håber jeg at i kan anvende SEO TEST i forbindelse med jeres søgemaskineoptimering og at vores vidensdeling vil være til stor gavn for jer og jeres virksomheder.

Tilmeldt 27. Oct 07
Skrevet kl. 23:52

Vi registrerede domænenavnet tidtilforandring.dk før Venstre anvendte sloganet i deres valgkampagner i 2001. Samtidig dermed begyndte via at anvende TID TIL FORANDRING TM, og det er også den form der anvendes i dag. Altså anvendte vi det før filmen Tid til forandring fra 2004 Devil

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan godt være, du er lektor i det ene og det andet, men SEO ved du ikke meget om...

Prøv at tjekke op ude på nettet om f.eks. gensidige links. Start med det - og tag det så punkt for punkt. Så skal det nok blive godt til sidst.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 08:30

Lars Nielsen Lind:

Vi registrerede domænenavnet tidtilforandring.dk før Venstre anvendte sloganet i deres valgkampagner i 2001. Samtidig dermed begyndte via at anvende TID TIL FORANDRING TM, og det er også den form der anvendes i dag. Altså anvendte vi det før filmen Tid til forandring fra 2004 Devil

Jeg har lige forsøgt at finde varemærket "Tid til forandring" her

http://onlineweb.dkpto.dk/pvsonline/varemaerke?action=201

og kunne ikke finde noget.

Til orientering er det ikke nok at have registreret et domænenavn for at kunne brug at mærke eller slogan som varemærke.

Hvis det f.eks. for et firma lykkedes at registrere sloganet "Tid til forandring" går det forud for at du ejer et domænenavn med det slogan.

At man ejer domænet giver ikke en ret til en varemærkeregistrering og forhindrer ikke andre i at lave en varemærkeregistrering. Det findes der konkrete eksempler på.

Mig bekendt koster det 5-7000 kr at registrere et mærke/navn.

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)