Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan din virksomheds hjemmeside klare testen?

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes at du skulle tage at læse bogen: SEO BOOK af Aaron Wall. Der er åbenbart noget som du ikke helt har forstået, ellers så er der noget som de tager helt fejl af i SEO BOOK af Aaron Wall.

Vi er et seriøst firma der har budt ind på Amino.dk med et GRATIS værktøj der kan give iværksættere og ander virksomheder en mulighed for selv at arbejde med søgemaskineoptimering.

I stedet for at gøre forsøg på at miskreditere vores kompetencer som du ikke har kendskab til, så vil jeg gerne at du:

1. Tager testen trin for trin

2. Samtidig hermed noterer ned hvis der er et punkt i denne test der ikke er korrekt

3. Redegøre for disse punkter - med links til relevant litteratur, og ikke med postulater

4. At du opretter et nyt indlæg i denne debat (tråd) hvor du efter gennemførelse af punkt 1 til 3 oplyser til brugerne om du fandt fejl, med saglig redegørelse

Tilmeldt 27. Oct 07
Skrevet kl. 09:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du har stadig ikke forstået anvendelsen af TM.

Vi ønsker ikke at anvende denne debat til at påbegynde en diskussion om hvordan et TM anvendes. Vi diskutere iøvrigt ikke vores anvendelse af produktnavne og ydelser.

Kan vi venligst stoppe den diskussion her - og så holde fokus på at der stillet et stykke GRATIS værktøj til rådighed som gerne skulle være til hjælp for iværksættere og virksomheder Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars

Først velkommen til Amino, håber ikke du lader indholdet af denne debat du (nok ufrivilligt) startede slå dig ud.

Det du skal være opmærksom på, når du opretter et tilbud eller bruger Amino som et markedsføringsredskab er, at selv om det næsten altid fuldt ud accepteres at man gør det, så kan man ikke forhindre at det giver anlæg til debat - det er trods alt et debatforum.
Særligt når det kommer til SEO branchen er der mangle brodne kar og derfor finder jeg det meget positivt at forskellige SEO tidbud her på Amino bliver diskuteret. Vi er heldige at være omgivet af mange kloge hoveder fra den branche og mange af dem har ved talrige lejligheder delt ud af deres viden og derigennem bevidst deres kompetencer, her i blandt Thomas fra Concept-I.

Det tager da heller ikke en knap så SEO-erfaren person som mig lang tid at se hvem der har ret i situationen her. Alene det at du snakker om linksbytte/gensidig linkudveksling og PageRank får din troværdighed til at dale til under middel - det er ren novicesnak at anbefale simpel linksudveksling eller anlægge Google PageRank betydning.

De andre ting der kommer frem, som er af ren konstruktiv karakter, fx hvorfor du spørger om robots.txt i en SEO test hvor målgruppen formodes at være dem der ikke kan noget selv rent IT-mæssigt, hvorfor affejer du fuldstændigt denne slags kritik. Du skal da i udgangspunktet være glad for at andre (konkurrenter) gider bruge tid på at skrive hvad de oplever som dårligt ved din service.
Og jeg vil give de andre ret, din service mangler automatisme. Det nytter ikke at spørge til om folk bruger diverse tekniske midler. Hvis de kender til midlerne, så ved de også hvor og hvordan de skal bruges. Hvis de ikke kender til dem (og dermed ikke kan svare på dem) så ved de ikke at de har behov for dem. Det de der har behov for, er en funktion som tester om du bruger disse midler (og om de bruges korrekt) og derefter fortæller dem at visse ting mangler...

Håber du tager det konstruktivt. Amino er ikke et sted hvor man normalt kommer for at svine folk, men derimod hjælpe andre og omend nogle formuleringer tidligere i debatten har været uheldige, så tror jeg bestemt det hele er konstruktivt ment.

PS. Selv om det er way off topic, så giver jeg de andre ret... dit overforbrug af TM virker underlig og kan faktisk være med til at give din virksomhed mindre troværdighed ud fra at du ikke engang har den varemærkebeskyttelse du med tegnene påstår at have. Just my five cents :-) 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:17

Jeg tror problemet er at det ikke ligefrem øger troværdigheden når et firma bruger trademark angivelse på alle sine produkter uden at det holder vand.

Mvh.

Ronni (TM) 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:24

Jeg fik at vide, at der var fejl på http://anettesand.dk - nogle jeg godt kunne genkende. Men også, at det er en statisk hjemmeside. Jeg er bare en almindelig bruger, så jeg opfatter nok ordene forkert. Siden er hovedsageligt en blog, og der sker da noget jævnligt, så jeg synes, det er vældig dymanisk :-) Hvis du skal sælge til sådan nogle som mig, så skal din (i øvrigt fine) rapport måske være lidt mere pædagogisk opbygget.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:32

Ronnikc:

Jeg tror problemet er at det ikke ligefrem øger troværdigheden når et firma bruger trademark angivelse på alle sine produkter uden at det holder vand.

Mvh.

Ronni (TM) 

Enig, men er det ikke resten af debatten ligegyldig. Nu er det blevet kommenteret og så kan Lars jo selv vælge at lytte eller ej. Så vidt jeg ved er det i DK ikke ulovligt at benytte sig af hverken ™ eller ® selv om man ikke har søgt om og fået varemærkebeskyttelse.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 27. Oct 07
Skrevet kl. 10:44

Hej Nicolai,

du har ret - vi har netop oprettet indlægget for at hjælpe andre.

Tidligere i denne debat nævnte Thomas 'problemer' i forbindelse med robots.txt (komplekst at anvende). Jeg nævnte i den anledning at jeg anså det som konstruktivt - og har også nævnt at det er dejligt med konstruktiv og saglig debat. Så jeg er ikke modstander af saglig debat - men den skal være saglig.

Jeg betvivler som sådan ikke Thomas's virke her på Amino. Men når Thomas går ud og sår tvivl om andres kompetencer - så må det vel kunne forventes at han kommer med saglige argumenter. Dette gælder også dig selv. F.eks. når i mener at linkudveksling ikke er relevant når der tales om søgemaskineoptimering. Postulater kan ikke anvendes til noget.

Jeg vil lige minder jer SEO folk om at testen ikke er udarbejdet som et værktøj for jer - som sådan. Målgruppen for værktøjet er iværksættere og andre virksomheder, der ikke har den viden som i har - så de selv kan arbejde med forhold der vedrører deres hjemmesider - man kan sige novicer på området prøver selv.

Når et varemærke ikke er registreret som (R) registreret varemærke - så kan man vælge at tilkendegive over for andre at man anvender noget som varemærke med TM. Den ret har vi som alle andre og den ret har vi gjort brug af. Det er der ikke noget odiøst i.

Hvad angår troværdighed:

I samtlige af de bøger som jeg har læst tillægges såvel links, herunder linkudveksling, som page rank betydning i forbindelse med søgemaskineoptimering. 

Hvor er det helt konkret at det fremgår at det ikke er tilfældet?

Tilmeldt 27. Oct 07
Skrevet kl. 10:48

Hej Anette,

hvis du gider, så vil vi gerne modtage dine forslag / vurderinger til testen / rapporten på denne mail: larsnielsenlind@tidtilforandring.dk. Rapporten skal selvfølgelige være nemt læselig. 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:21

Hej Lars

Det ville jeg gerne, men jeg har en BUNKE skrivearbejde foran mig, fordi jeg er midt i at etablere et A/S og overtager nye lokaler "lige om lidt", så jeg har ikke tid. Jeg vil foreslå, at du får en ikke-faglig person i dit netværk til at skrive det sammen med dig. Sæt rapporten op i to kolonner: En med resultater og en med uddybende ordforklaringer, herunder hvad du forstår ved dynamisk og statisk.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 11:38

Lars Nielsen Lind:

Hvad angår troværdighed:

I samtlige af de bøger som jeg har læst tillægges såvel links, herunder linkudveksling, som page rank betydning i forbindelse med søgemaskineoptimering. 

Hvor er det helt konkret at det fremgår at det ikke er tilfældet?

Jamen man kan ikke lære alt fra en bog! Hvis du ikke har prøvet at lege med det selv, så kan du ikke udtale dig om SEO i en troværdig tone.
Det har da været almen kendt i laaang tid at linkudveksling ikke giver nær så godt som one-way links.

Lars Nielsen Lind:

Vi oplyser af princip aldrig vores referencer i forbindelse med opgaver der omfatter søgemaskineoptimering.

Der er da et meget dårligt princip! Er det fordi I ikke tør vise hvad I har lavet? Dvs. når du snakker med potentielle kunder mht. seo, giver du ingen refferencer over hvad du tidligere har opnået for kunder? Surprise

Det vil jo være det samme som en arkitekt der ikke ville fortælle hvilke huse havde "bygget"/tegnet

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)