Hej, der er ikke nogen grund til at fortælle vore kunders konkurrenter om at de er i gang med at søgemaskineoptimerer. Hvis vores kunder ønsker at være 'transparente' i den forstand, så længe det er muligt, så respekterer vi dette standpunkt. Som nævnt tidligere så er der tale om en basal test. Vi har valgt at medtage linkudveksling da det kan være en hurtig måde at få links til sin side på. Vi har ikke sagt at dette er den eneste måde. Vi har heller ikke sagt at oneway links ikke skulle være bedre end linkudveksling. Og hvem siger at de links du giver retur skal være placeret på den side som du udveksler! Det vi har sagt - og det står vi ved: Det er ikke en hemmelighed at links der peger ind på ens sider er godt
ifm. søgemaskineoptimering. For at få 'gode' links til at pege ind på
ens sider, er det godt at udveksle 'modydelser' i form af links til de
der linker til dig. Det en fordel f.eks. at have lidt kontrol med hvilke
tekster der anvendes ifm. andres links til dine sider. Og ved at
foretage linkudveksling har du mulighed for at påvirke dette, da du er
i kontakt med de personer der linker til dine sider. Links fra sider
med høj pagerank (Googles system) siges f.eks. at vægte højere end
links fra sider med lav pageranks. Med en strategi der omfatter
linkudveksling kan du så finde sider med høj pagerank og linkudveksle
med. Til sidst vil jeg give dig ret - man kan ikke læse alt i én bog - og man skal arbejde med tingene. Vi gør selvfølgelig begge dele - læser mange bøger om emnet, kigger på nettet - og arbejder selvfølgelig med tingene (prøver dem af).
|
Jeg skriver ikke her for at drage andres troværdighed i tvivl - medmindre de fortjener det.
Mit ærinde er det simple, at der med meget jævne mellemrum dukker nogen op, der tilbyder diverse SEO services gratis eller til urealistisk lave priser. I deres tilbud smider de om sig med påstande, som ofte er dediceret forkerte eller håbløst outdatede. I princippet kan jeg være ligeglad, men det er mig og de andre med ægte og årelang erfaring, der efterfølgende skal forklare potentielle kunder, Aminobrugere og andet godtfolk, at de er blevet udsat for det rene vrøvl.
F.eks. dine forslag om linkudveksling - hvis du har fulgt blot sporadisk med de sidste par år, ville du vide, at det er noget vrøvl. Det ved du så ikke, og det indikerer for mig, at du sandsynligvis ikke er den rette til at råde andre om SEO.
Jeg synes det er fedt, at du sætter et værktøj til rådighed gratis, men hvis dit værktøj enten skader andre eller - i bedste fald - er uskadeligt, så ville jeg være en numse med ører, hvis jeg ikke gjorde opmærksom på det.
Det sker i fuld offentlighed, fordi du har truffet et bevidst valg om at lægge værktøjet ud til brug og bedømmelse her. Du kunne have valgt at kontakte nogle af de anerkendte SEO udbydere direkte - og så fået en mere privat respons.
Du må ikke føle dig angrebet, for det er du ikke. Men når du skriver, at du er hardcore (dine mange kompetencer og uddannelser), så må du forvente et lige så åbenhjertigt med- og modspil.
Tag det til dig på den fede måde i stedet. Erkend, at din viden om SEO er på et niveau, hvor du slet ikke er med endnu. Læs, lær, læs og lyt. Når du så på et senere tidspunkt kommer med version 2 af dit værktøj, vil der med garanti ikke være råd om linkudveksling (der KAN skade dem, der følger dine råd) og forkerte oplysninger om PageRank i.
Så mit brokkeri er både for din skyld og for alle læseres skyld - for lige nu skal de IKKE følge dine råd. Sorry - men sådan er det, og det er jeg sikker på, de andre SEO banditter her vil være enig i.