Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan piratkopiering undgås?

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Oprigtigt talt - læs dog hvad det er for et segment jeg skriver om. Den hårde kerne, der vitterligt 'er' kommunister, udtrykker kommunistiske synspunkter, og ikke vil betale for noget som helst, hvis de kan slippe af sted med det. Den slags er jeg ikke enig i - og der er ingen måde at komme af med den slags idioti på - så uanset hvad man gør, hvor billigt man sælger sine varer, etc, for at glæde så mange man kan - så vil der altid være røvhuller der af princip ikke vil betale. Jeg ved s'gu ikke hvad jeg ellers skal kalde det - men jeg misforstår måske definitionen af kommunisme?

Tilmeldt 20. Jun 07
Skrevet kl. 17:42

Morten Ellegaard Larsen:
Det gælder naturligvis ikke alle, men kan vi vende de unge, så kan det slå igennem. Det handler jo ikke om, at de ikke har pnege til selv at købe den musik de hører. En 8. klasse dreng giver gladeligt 1200 kr for et par bukser, men vil ikke betale de 20 spir det ville koste at downloade det fede hit.

Eller de otte kroner, det i langt de fleste tilfælde koster. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:49

Hans, hvis du mener at Kommunisme handler om ikke at betale for noget, så synes jeg du skal kræve dine skolepenge igen, for intet kunne være mere forkert. Og hvis du vil bruge din kommunisme-forskrækkelse som bannerføre i dit korstiog mod fildeling, så er jeg helt sikker på at du fejler. 

Morten, jeg tror stadig ikke på dit projekt :)

Husker du din egen skoletid? Dengang optog vi kassettebånd til hinanden, indspillede fra radioen, og delte de elendige (kvallitetsmæssigt) bånd. Dengang var pladbranchen ligeså meget på nakken af os, for at gøre det, som jo også var ulovligt.

Hvis vi går endnu længere tilbage kan radioens fremkomst nævnes som et godt eksempel. Jeg fandt på et tidspunkt nogle gode citater fra dengang radioen kom frem, og sjovt nok var de stort set ordret identiske med de argumenter der i dag bruges mod fildeling.

Hvis vi ser hvordan 14-årrige i dag bruger fildeling er det stort set identisk med den måde vorres forældre, eller bedsteforældre, brugte radioen, og som vi brugte kassettebånd. Hver eneste gang en sådan ny teknologi er kommet er der sket det samme. De "gamle" har gjort hvad de kunne for at forbyde det - men i løet af få år, har de indset det umulige i det og så istedet for lært at adoptere. De unge bruger radioen, kassettebånd, eller nu fildeling til at lytte og inspirere hinanden. I det omfang branchen bagved så stadig vil "snakke" med målgruppen skal de såmlænd nok få presset nogle penge ud af dem alligvel - det skete både for radioen, kassettebånd og MTV - og det vil også ske for fildeling

Dengang MTV startede krævede pladebranchen at de skulle btale for at vise videoerne - nu betaler pladeslskaberne MTV for at vise dem.

Om 10 år er jeg 110% sikker på, at pladeselskaberne på samme måde, vil betale for at få deres musik i rotation på fildelingsstederne. De er allerede (ganske vist på en tåbelig måde, men det er en anden sag) at bruge sociale sites, viral marketing osv, til at sprede musikken.

Tilmeldt 20. Jun 07
Skrevet kl. 17:49

Peder TakeTwo.dk:
Som pragteksempel kan nævnes (den russiske side hvor man kunne hente musik ulovligt, kan ganske enkelt ikke huske hvad den hedder), her var en forretningsmodel hvor kunderne kunne få deres ønskede produkter til en lav pris, nemt og uden restriktioner. Og det var en gigant succes.

En gigant success for udbyderne - rettighedshaverne fik ikke procenter af distributionen af deres musik.

allofmp3 påstod at være licenseret af et russisk foretagende, der angiveligt skulle have givet dem retten til at distribuere al musik fra alle udgivere. I mellemtiden anerkender udgiverne ikke det foretagende, der påstår at kunne udleje rettighederne til deres værker. Hvis man ikke har indgået nogen aftale med nogen om at bruge deres værker, så kan man s'gu heller ikke udleje rettighederne til dem. Det svarer til at jeg siger at jeg har retten til at udleje hele BMG's musikbibliotek, og så begynder at rive pengene ind. 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:49

Jeg tror måske den hårde kerne er løbet i en smule begrebsforvirring. Jeg har aldrig mødt, hørt om eller læst om kommunister som advokere for tyveri eller "ikke vil betale for noget" (hvad skulle de så bruge deres folkeløn til Big Smile)

/Peder 

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 17:53

Hans Christian Vang:

Peder TakeTwo.dk:
Som pragteksempel kan nævnes (den russiske side hvor man kunne hente musik ulovligt, kan ganske enkelt ikke huske hvad den hedder), her var en forretningsmodel hvor kunderne kunne få deres ønskede produkter til en lav pris, nemt og uden restriktioner. Og det var en gigant succes.

En gigant success for udbyderne - rettighedshaverne fik ikke procenter af distributionen af deres musik.

allofmp3 påstod at være licenseret af et russisk foretagende, der angiveligt skulle have givet dem retten til at distribuere al musik fra alle udgivere. I mellemtiden anerkender udgiverne ikke det foretagende, der påstår at kunne udleje rettighederne til deres værker. Hvis man ikke har indgået nogen aftale med nogen om at bruge deres værker, så kan man s'gu heller ikke udleje rettighederne til dem. Det svarer til at jeg siger at jeg har retten til at udleje hele BMG's musikbibliotek, og så begynder at rive pengene ind. 

Jeg sagde ikke at det som Aloff lavede var rigtig eller lovlig, det jeg sagde var at de gav kundegruppen det de ville have.

Selvfølgeligt er der moralsk forkasteligt at de sælge ydelser uden at betale rettighedshaverne.

/Peder 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:55

AllOfMp3.com var ikke ulovlig, hvilket også understreges af at ingen er dømt for at handle der. Hvis det virkelig var ulovligt, hvor er så alle de dømte "kriminelle"?

Tilmeldt 20. Jun 07
Skrevet kl. 17:57

Peder TakeTwo.dk:
Jeg sagde ikke at det som Aloff lavede var rigtig eller lovlig, det jeg sagde var det det gav kundegruppen det de ville have.

Selvfølgeligt er der moralsk forkasteligt at de sælge ydelser uden at betale rettighedshaverne.

/Peder 

Det er åbenbart et meningsspørgsmål hvad en god pris er. Jeg synes f.eks det er aldeles rimeligt at betale 8 kroner for et stykke musik. Det er naturligvis ikke fedt at der er DRM lort på, men det tror jeg heller ikke at der altid vil være. Allerede nu kan man købe musik på iTunes uden restriktioner. Det har jeg i hvert fald fået tilbud de sidste mange gange, når jeg har købt noget - man skal så bare lige hente en ny udgave af iTunes, og så kan man det. De kan så bruges på både iPod og andre mp3 afspillere, og så videre. 

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 18:00

Jeg siger heller ikke det er dyrt at give 8 kr for en persons arbejde.

Det jeg siger er at det mener kundegruppen. Så min tese er at det hele ville blive meget bedre hvis branchen satsede på kundevolumen frem for "dyre" produkter.

Vi kan jo mene hvad som helst om priser og services, men det er trods alt hvad kunderne mener der betyder noget...

Peder 

Tilmeldt 20. Jun 07
Skrevet kl. 18:03

Ja, det kan jeg jo godt sige min mening om, men det vil jo ikke resultere i andet end hadske og ubrugelige kommentarer alligevel.  =)

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)