Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan piratkopiering undgås?

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu ikke ment noget som hadsk. Jeg har bare forsøgt sådan lidt af omveje at beskrive hvad jeg tror kunne være en løsning på problemet.

Hvis det er blevet opfattet som hadsk så vil jeg godt undskylde...

/Peder 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:06

8 kr. er alt for meget for en downloaded sang og et lævn fra en forældet forretningsmodel i pladebranchen, der goft sagt går ud på at producere 3 gode numre, 7 dårlige, og så pakke det hele ind og tvinge folk til at købe det samlet. Jeg kender selv denne model ganske godt, for jeg har levet af den i de 15 år jeg var i pladebranchen :)

Det er komplet tåbeligt at have den samme pris for alle numre. Sådan er det jo heller ikke på CD musikmarkedet. I TP-musik kan man f.eks. købe restlager CD'ere til 10-20 kroner af god kvallitet - andre koster 159. Hvor er den samme form for prisdannelse online?

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:07

Peder TakeTwo.dk:

Jeg har nu ikke ment noget som hadsk. Jeg har bare forsøgt sådan lidt af omveje at beskrive hvad jeg tror kunne være en løsning på problemet.

Hvis det er blevet opfattet som hadsk så vil jeg godt undskylde...

/Peder 

Nej, det var s'gutt' dig. Det var ham i den røde habit jeg mente, men jeg fik ikke lige trykket på citat... :) 

Tilmeldt 20. Jun 07
Skrevet kl. 18:11

Mikkel deMib Svendsen:

8 kr. er alt for meget for en downloaded sang og et lævn fra en forældet forretningsmodel i pladebranchen, der goft sagt går ud på at producere 3 gode numre, 7 dårlige, og så pakke det hele ind og tvinge folk til at købe det samlet. Jeg kender selv denne model ganske godt, for jeg har levet af den i de 15 år jeg var i pladebranchen :)

Det er komplet tåbeligt at have den samme pris for alle numre. Sådan er det jo heller ikke på CD musikmarkedet. I TP-musik kan man f.eks. købe restlager CD'ere til 10-20 kroner af god kvallitet - andre koster 159. Hvor er den samme form for prisdannelse online?

Du ser ikke godt nok efter.

Jeg har både betalt 30 og 80 kroner for hele albums på iTunes... Nogle gange er der tale om 6 kroner for et nummer, andre gang 8, andre gange 10... Men man sælger jo ikke restpartier, når man sælger digitale varer. Derfor finder du ikke downloads på TP's hjemmeside, f.eks, til 3 kroner.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 22:11

Jeg læste for noget tid tilbage en interessant artikel.

Jeg kan ikke huske om forfatteren var musiker af profession, men han brugte i hvertfald Cubase.

Ofte oplevede han at computeren døde eller at han ikke kunne åbne projekter han tidligere havde lavet i Cubase.

For sjov prøvede han at downloade en cracket udgave af Cubase. Dette resulterede i at Cubase kørte væsentlig mere stabilt, og at han pludselig kunne åbne projekter han ikke tidligere havde kunnet åbne.

Hans pointe var at for at stoppe piratkopiering, skulle firmaerne stoppe med at lave kopisikringer, der i sidste ende ikke havde andet formål end at give betalende kunder et væsentlig ringere produkt end personer der brugte den piratkopierede udgave, og i stedet give betalende kunder tillægsprodukter med merværdi som f.eks. undervisning, gratis support osv.

Jeg synes pointen er rigtig god. Tag f.eks. Windows XP. Hver eneste gang jeg reinstallerer min computer, skal jeg ringe til Microsoft, idet det ikke er muligt at aktivere denne via nettet. Selv da jeg købte en ny computer til min kone, samt en ny Windows XP-licens, måtte jeg i telefonen for at kunne aktivere Windows. Hvis jeg havde haft en piratkopieret udgave, havde jeg slet ikke haft disse problemer.

Det er på tide at bøtten vendes, og man begynder at give køberne valuta for pengene, frem for at genere lovlydige brugere med alaskens genstridigheder, der reelt gør produktet mærkbar ringere.

Tilmeldt 20. Jun 07
Skrevet kl. 22:18

AnyFellow:
Det er på tide at bøtten vendes, og man begynder at give køberne valuta for pengene, frem for at genere lovlydige brugere med alaskens genstridigheder, der reelt gør produktet mærkbar ringere.

Ja, det hjælper ikke noget alligevel - tværtimod - så man kan s'gu lige så godt droppe det. Det har jeg hele tiden ment, og som tidligere sagt, så kunne jeg heller aldrig drømme om at proppe et eller andet præventivt halløj ind i f.eks et digitalt tegneseriehæfte - måske et serienummer, eller sådan noget, så jeg kunne se om nogen distribuerede kopier ulovligt, eller sådan noget, men intet der gik imod publikums brug af produktet.

Anti piracy spots på DVD udgivelser, som man ikke kan skippe, de er godt og grundigt malplacerede... De burde køre på TV - ikke på DVD'er, selvom de piratkopierede udgaver jo skal komme et sted fra, og det som regel er kommercielle DVD'er... Det er bare irriterende.

Men at piratkopiering skulle stoppe hvis man droppede al det lort - det er s'gu det rene sci-fi. ;-)

Fra Herning
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 15:14

Jeg er imod ulovlige kopier af software, men kan godt se problemerne i at bruge lovlig software.

Jeg tror man kunne sælge meget mere lovligt software hvis det var:

- Nem og hurtig anskaffelse( Gerne så man kan hente det nemt og hurtig hele døgnet fra nette, og slap for at køre rundt efter en computer forhandler som sælger det software man har brug for, eller vente på at man skal få det med poste)

- Nem installation (Der er ikke noget mere surt når man skal bruge en halv time på at registrere sit software. Det skal bare virke i løbet af 5 min, og der skal ikke komme dumme reklamer op)

- Online fordele( jævnlige automatisk opdateringer, valg af evt. tillægs ting til softwaren) Denne del er ofte alt afgørende i software som spil. Andre software producenter kan også vælge at gøre som Spamfighter eller Avast, som giver mulighed for at prøve programmet før man skal betale for det)

- Hurtig fornyelse af abonnement( Man gider ikke kigge på alle deres produkter, man vil bare videre med det man er i gang med.)

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)