Hold da op, nu har jeg siddet på mine hænder længe nok...
Jeg har fulgt med i denne debat og jeg bryder mig bestemt ikke om hvad jeg læser
For at have det på det rene; så er min interesse i denne debat, at jeg selv arbejder som professionel coach. Jeg havde oprindelig besluttet at jeg ville holde mig neutral i debatten, men har ombestemt mig.
Set fra mit coaching-univers, er jeg bare så helt og aldeles uenig med dig Søren. Det er muligt at du mener noget andet, men når jeg læser dine indlæg, så læser jeg det som om, at du allerede på forhånd har besluttet hvordan andre mennesker tænker og føler. Jeg læser det som om, du mener at du sidder inde med alle svarene (de vise sten). Du starter en debat med en forudindtaget mening om at de fleste mennesker (måske endda alle) ligger under for janteloven og at vore venner og forældre ikke ønsker os det godt. Du siger godt nok, at det ikke helt er det samme på amino, men in real life, der er det sådan.
Jeg tager virkelig afstand fra dine holdninger. Som coach tror jeg ikke på, at vi på forhånd ved noget som helst,om andres opdragelse, opvækst, overbevisninger og holdninger. Faktisk ved jeg ikke noget om andre personer, før de lukke mig ind i deres verden og forklarer mig om den. Derefter kan vi så sammen udforske det verdensbillede der kommer frem.
Du må meget gerne kommentere mit indlæg og forklare mig om jeg har opfattet dine indlæg, sådan som du havde tænkt dig, de skulle opfattes.
Endvidere vil jeg meget gerne høre om din holdning til at kombinere de to felter du arbejder indenfor. Skiller du dine 2 virksomheder ad, eller mener du de kan harmonere? Personligt finder jeg det nemlig betænkeligt, udfra et coaching synspunkt, at du sideløbende arbejder med disse to områder. Faktisk mener jeg, at der kan være en interessekonflikt.
Det var min holdning. Det er ikke skrevet for at skyde dig ned, men for at give dig en mulighed for at forklare hvordan tingene hænger sammen.
/skou