Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjertelig støtte fra familie og venner m.m.. - not

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)
Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Når nogen undersøger din baggrund for at se, om der er sammenhæng mellem din baggrund og dine udtalelser, "var det ikke meningen".

Dit MLM-forhold skulle altså ikke have været en del af snakken. Den skulle have været fortiet. Det tolker jeg derhen, at du ikke i denne sammenhæng ønsker at stå ved det. Du ønsker tilsyneladende, at man skal opfatte dig som en troværdig coach, uden at man samtidig skal vide, at du også arbejder med MLM.
Lone er vel i sin gode ret til at undre sig over denne sammensætning af forretningsområder - og til at gøre dig opmærksom på, at den "Jantelov" du møder kan have at gøre med nogle menneskers negative holdning til systemer, hvor rekrutteringen vægter højere en afsætningen af produkter?

Det ville svare til at jeg i dine indlæg, begyndte at stille spørgsmål og/eller kommentarer til dine tekster, på din hjemmeside, det hænger sku' da ikke sammen.

Janteloven eksisterer - men den eksisterer kun inde i hovedet på den, der vælger at lade sig kue af dens bud. Man kan vælge at tolke modgang som udtryk for Jantelov, og man kan vælge at tolke den som.... tjah... modstand.

Helt enig! 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:45
Søren Egstrup:

Det ville svare til at jeg i dine indlæg, begyndte at stille spørgsmål og/eller kommentarer til dine tekster, på din hjemmeside, det hænger sku' da ikke sammen.

Nej, det ville svare til vi grinte af Hans, hvis han havde en massse stavefejl i sit indlæg.
Jeg har ikke refereret til ting, direkte fra dit website. Jeg har kigget på det, for at danne mig et indtryk af, hvad du tjener dine penge på og har brugt disse indtryk i mine svar til dig.
Tilmeldt 12. Jun 07
Skrevet kl. 12:57

Lone S. Hansen:
Nu hvor du har bekræftet min mistanke om, at det vitterligt blot var en prøveklud, du kastede lidt rundt med, vil jeg igen sige at jeg ikke kan nikke genkendende til det billede du maler med din ellers så brede børste.

Ja, det gjorde du (din mistanke), og jeg gik også med på spøgen.

Ja, og jeg har fået bekræftet min, jeg må så sige til dig at coaching INTET har med at manipulere eller at påvirke andre mennesker, jeg tror godt du ved det, men du skriver anderledes.

Og ja, her er det mig der dømmer andre mennesker, mennesker som dig, der intet ved om MLM, men forsøger alligevel at ha’ en NEGATIV holdning til det, ud fra det du tror du ved.

Din holdning med at alle mennesker skal passe ind i et bestemt vedensbillede, hvor ingen må gøre noget flertallet er imod, eller misbilligere idéer de ikke syndes om, er da noget som virkelig kunne få sat verden i stå.

For hvor ville verden være, hvis mænd som Ford, havde stoppet udviklingen af sin bil, hvis han havde rette sig efter alle de mennesker der hånede og sagde at hans idé aldrig ville virke.

Eller Bell, hvis han havde lyttet til de mennesker der havde sagt hans opfindelse (telefonen), aldrig ville få nogen praktisk betydning.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:10
Søren - nu bliver det lige et hurtigt svar, for jeg har sådan set også et job eller to at passe.

Jeg siger ikke, at alle skal passse ind i et verdensbillede, hvor ingen må gøre noget der er flertallet imod - det er DIG der beklager dig over, at folk møder modstand, når de gør noget "der er flertallet imod".
Det ligger jo ligesom i definitionen.

Både Ford og Bell var styret af skabelysten. Ikke jagten på succes eller rigdom. De vidste ikke, hvilken betydning deres opfindelser ville få - det var ikke derfor de skabte dem. De lavede dem, fordi ikke kunne lade være.

I dét tilfælde, når lysten i sandhed driver værket, er der ingen der kan tale én fra det man har gang i.

Og med dét, vil jeg - omend ikke andet, så i hvert fald midlertidigt - melde mig ud af debatten.
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 13:15

...come on Søren - nu fik du lige sparket den gode 'debat' helt ud af banen. (jeg sidder altså og følger lidt med her :-))

Du kan sgu da ikke i nogen som helst form for alvor, drage sammenligning mellem hverken Henry Ford eller Graham Bell og så dit lille stunt med coaching/MLM-under-cover-indfangnings-metoder!

Vi lever i dag i en tidsalder som er en lille smule mere oplyst end da Ford og Bell slog deres folder og hvis en persons forældre, søskende, tanter eller onkler advarer ham/hende imod at gå med ind i en MLM-forretningsidé, så viser det da kun et personens familien ikke er helt åndsvage. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:17

Søren Egstrup:
Det ville svare til at jeg i dine indlæg, begyndte at stille spørgsmål og/eller kommentarer til dine tekster, på din hjemmeside, det hænger sku' da ikke sammen

For mig at se ville det nærmere svare til, hvis du spurgte om min Kommunikaitonsuddannelse fra Aalborg Universitet virkelig er relevant, når jeg giver feed back på andres måde at kommunikere på.

Søren Egstrup:

Din holdning med at alle mennesker skal passe ind i et bestemt vedensbillede, hvor ingen må gøre noget flertallet er imod, eller misbilligere idéer de ikke syndes om, er da noget som virkelig kunne få sat verden i stå.

For hvor ville verden være, hvis mænd som Ford, havde stoppet udviklingen af sin bil, hvis han havde rette sig efter alle de mennesker der hånede og sagde at hans idé aldrig ville virke.

Eller Bell, hvis han havde lyttet til de mennesker der havde sagt hans opfindelse (telefonen), aldrig ville få nogen praktisk betydning.

Ovenstående harmonerer nu ikke med mit billede af Lone.
Er det dit MLM-foretagende eller din coaching, der er lige så banebrydende som bilen og telefonen?
Sammenligningen er efter min vurdering helt ude af proportioner.

Når Lone - og jeg selv - er skeptiske overfor MLM-foretagender, skyldes det ikke primært vores snæversynethed. Tvært imod skyldes det for mit eget vedkommende en modstand mod systemer, hvor rektutteringen af sælgere producere en større indtægt end selve salget. Den idé ligger simpelt hen uden for mit etiske ståsted.
Et andet "problem", jeg har med mange MLM-foretagender, er deres evindelige sammenlignende retorik. "Hvis du var klog havde du investeret i x-kæmpefirma, da det var ubetydeligt - tør du lade være med at investere i os nu?"
Et tredie "problem" er mange MLM-foretageners manipulerende kommunikationsadfærd med fuld fokus på rigdom og kun ganske lidt fokus på produktet.
Et fjerde "problem", som så træder i kraft, når jeg læser din argumentation er dit virke som coach. Hvis jeg skal coaches, har jeg behov for fordomsfrihed og frihed for manipulation. Samtidig er du muligvis trænet i manipulerende kommunikation (din Ford- og Bell-retorik tyder på det). Det alene ville få mig til at fravælge dig som coach - upåagtet, at du muligvis er glimrende til det job.

Men, men, men. Det er jo nok bare Janteloven, jeg lader træde i kraft her. Hvis det er dit svar, bliver du i hvert fald fri for at forholde dig til det faktum, at der findes mennesker, der vurderer din virksomhed som coach i lyset af dine andre aktiviteter.

mvh Hans

Tilmeldt 12. Jun 07
Skrevet kl. 13:31

Appel:
Du kan sgu da ikke i nogen som helst form for alvor, drage sammenligning mellem hverken Henry Ford eller Graham Bell og så dit lille stunt med coaching/MLM-under-cover-indfangnings-metoder!

Jeg ønsker absolut ikke at sammenligne, men det er Lones verdensbillede jeg forsøger at finde, for jeg mener lige meget hvad nogen mennesker brænder for og/eller drømmer om, skal de ha' lov til at følge deres drømme.

Den største sult i livet, er ikke sulten efter penge, succes, status, mad eller sex, og heller ikke efter kærlighed fra det modsatte køn, men efter at finde ind i sig selv, eller finde sig selv, og det forsøger mennesker at gøre igennem det de drømmer om, hvad det så end er de drømmer om. 

Tilmeldt 12. Jun 07
Skrevet kl. 13:34

Lone, tak for debatten. Det kan være sundt (eller er sundt) at diskutere, også selv om vi slet ikke bliver enig.

Tilmeldt 12. Jun 07
Skrevet kl. 13:46

For mig at se ville det nærmere svare til, hvis du spurgte om min Kommunikaitonsuddannelse fra Aalborg Universitet virkelig er relevant, når jeg giver feed back på andres måde at kommunikere på.

Ja, for dig, men hvis jeg valgte at tage dine andre tekster eller skriv, med i min bedømmelse at noget helt tredie, ville det være mit valg! 

Ovenstående harmonerer nu ikke med mit billede af Lone.
Er det dit MLM-foretagende eller din coaching, der er lige så banebrydende som bilen og telefonen?
Sammenligningen er efter min vurdering helt ude af proportioner.

Jeg sammenligner ikke, jeg kommer med to eksempler for at finde Lones verdensbillede.

Og så er det her jeg finder at du også er meget farvet af dit syn på MLM. Jeg kunne også finde på noget at rakke din form for firma (firmaidé) ned på, men hvorfor skulle jeg det, du har det sikker godt med dit.

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold da op, nu har jeg siddet på mine hænder længe nok...

Jeg har fulgt med i denne debat og jeg bryder mig bestemt ikke om hvad jeg læser

For at have det på det rene; så er min interesse i denne debat, at jeg selv arbejder som professionel coach. Jeg havde oprindelig besluttet at jeg ville holde mig neutral i debatten, men har ombestemt mig.

Set fra mit coaching-univers, er jeg bare så helt og aldeles uenig med dig Søren. Det er muligt at du mener noget andet, men når jeg læser dine indlæg, så læser jeg det som om, at du allerede på forhånd har besluttet hvordan andre mennesker tænker og føler. Jeg læser det som om, du mener at du sidder inde med alle svarene (de vise sten). Du starter en debat med en forudindtaget mening om at de fleste mennesker (måske endda alle) ligger under for janteloven og at vore venner og forældre ikke ønsker os det godt. Du siger godt nok, at det ikke helt er det samme på amino, men in real life, der er det sådan.

Jeg tager virkelig afstand fra dine holdninger. Som coach tror jeg ikke på, at vi på forhånd ved noget som helst,om andres opdragelse, opvækst, overbevisninger og holdninger. Faktisk ved jeg ikke noget om andre personer, før de lukke mig ind i deres verden og forklarer mig om den. Derefter kan vi så sammen udforske det verdensbillede der kommer frem.

Du må meget gerne kommentere mit indlæg og forklare mig om jeg har opfattet dine indlæg, sådan som du havde tænkt dig, de skulle opfattes.

Endvidere vil jeg meget gerne høre om din holdning til at kombinere de to felter du arbejder indenfor. Skiller du dine 2 virksomheder ad, eller mener du de kan harmonere? Personligt finder jeg det nemlig betænkeligt, udfra et coaching synspunkt, at du sideløbende arbejder med disse to områder. Faktisk mener jeg, at der kan være en interessekonflikt.

Det var min holdning. Det er ikke skrevet for at skyde dig ned, men for at give dig en mulighed for at forklare hvordan tingene hænger sammen.

/skou

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)