Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjertelig støtte fra familie og venner m.m.. - not

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Den får sgu lige 5 stjerner Betina!

Mette

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:08

Hej Betina, 

Jeg sidder ikke med de vise sten, men ja, vi bliver daglig manipuleret. Men nej, ikke alle mennesker er sådan, men et godt udgangspunkt for en debat. Og igen ja, mange lader sig manipulere, helt uden nogensinde at finde ud af det.

Og ja, mange mennesker ønsker ikke at se deres venner opnå succes og rigdom, for hvor stiller det vennerne, det stiller vennerne der hvor de pludselig vil føle sig som fiasko, for hvis han kan, hvorfor kan jeg så ikke, derfor ønsker mange at se deres venner blive på samme niaueu som dem selv.

Men du har ret, selvfølgelig ved ingen konkret noget om det enkelte individ, men et er sikkert, utrolig manger er påvirket af:

Tror du jeg er Rockerfeller
Penge gror ikke på træer
Penge gør dig ikke lykkelig

...og hvis du som barn bare har hørt ovennævnte nogle gange, kan, jeg siger ikke at det gør, kan det påvirke dig resten af livet, akkurat som en sang du ikke kan få ud af hoved, kan “penge gør dig ikke lykkelig” blive ved med at “spille” i din hjerne. Og din underbevisthed vil så frastøde penge i dit liv, helt uden du selv ved det.

Hvis du ser det som en interessekonflikt, ja så vil der være en interessekonflikt hvis det var dig, der arbejde med samme områder som jeg, men der er jo også det du skriver.

Tilmeldt 12. Jun 07
Skrevet kl. 15:14

skou:

Du må meget gerne kommentere mit indlæg og forklare mig om jeg har opfattet dine indlæg, sådan som du havde tænkt dig, de skulle opfattes.

...og så kommer jeg lige til at tænke på, hvor mange her på Amino tør være hudløs ærlige, når nu deres gode ry og opnået position pludselig kan blive sat på spil. 

Zip it! 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:38
Søren Egstrup:

...og så kommer jeg lige til at tænke på, hvor mange her på Amino tør være hudløs ærlige, når nu deres gode ry og opnået position pludselig kan blive sat på spil. 

Zip it! 

Søren, jeg kan ikke lade være med at more mig over, hvordan du konstant er offeret i dit eget liv.
Når Janteloven for en gangs skyld tager en pause i dit ordforråd, så har du pludselig fået et hak i tuden, fordi du var hudløst ærlig.

Dit "gode ry og opnåede position" er ikke sat over styr, fordi du var hudløs ærlig. Den blev "sat over styr", fordi du indbød til dans og øretæver på din professionelle hjemmebane og ikke havde gjort forarbejdet godt nok.
End of Story.

Jeg giver jo heller ikke dig skylden og beklager mig over at være blevet uretfærdigt behandlet, hvis jeg om lidt får en mail fra en potentiel kunde der ikke ønsker et samarbejde med mig, fordi jeg i denne tråd viste mit sande ansigt som skabs-tegneserie-geek og superbitch.
Tag ansvar for dit eget liv, dine successer og fiaskoer. Det ville i sandhed klæde dig.

Og når det så er sagt, skal jeg da indrømme at jeg blandt andet på baggrund af denne debat, til hver en tid vil føle mig tryggere ved at henvise folk til Bettina, end til dig.
Hvis din teori i første indlæg havde været sand og jeg ønskede alle der stræbte efter succes og personlig udvikling ondt, ville mit valg have været anderledes.

Boo-yaa.
Tilmeldt 12. Jun 07
Skrevet kl. 16:50

Lone S. Hansen:
Dit "gode ry og opnåede position" er ikke sat over styr, fordi du var hudløs ærlig. Den blev "sat over styr", fordi du indbød til dans og øretæver på din professionelle hjemmebane og ikke havde gjort forarbejdet godt nok.

Velkommen tilbage.

WOW, nej du tager helt fejl Lone, du gemmer dig bag denne facade; tror jeg; for kun du selv ved om du er hudløs ærlig. Jeg har ingen problemer med at være ærlig, og nej, jeg sætter ikke nogen over styr, jeg er mig, og det er jeg stolt af. Kan du kikke ind i dig selv om finde dit eget ego, og sige det samme???

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 16:58
Søren Egstrup:

Velkommen tilbage.

Tak.
Søren Egstrup:

WOW, nej du tager helt fejl Lone, du gemmer dig bag denne facade; tror jeg; for kun du selv ved om du er hudløs ærlig.

Det er sandt - og jeg har aldrig betvivlet at du var hudløst ærlig, jeg har bare argumenteret for, at det ikke var derfor du fik "ørene i maskinen" herinde.
Søren Egstrup:

Jeg er mig, og det er jeg stolt af. Kan du kikke ind i dig selv om finde dit eget ego, og sige det samme???

Det kan siges meget nemt: Ja.
Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:02

Søren Egstrup:

Og ja, mange mennesker ønsker ikke at se deres venner opnå succes og rigdom, for hvor stiller det vennerne, det stiller vennerne der hvor de pludselig vil føle sig som fiasko, for hvis han kan, hvorfor kan jeg så ikke, derfor ønsker mange at se deres venner blive på samme niaueu som dem selv.

Men du har ret, selvfølgelig ved ingen konkret noget om det enkelte individ, men et er sikkert, utrolig manger er påvirket af:

Tror du jeg er Rockerfeller
Penge gror ikke på træer
Penge gør dig ikke lykkelig

Men Søren, hvordan kan du vide at dette er sandheden? Hvordan kan du være så sikker på at "utrolig mange er påvirket af..." Er det din egen erfaring, du henviser til? Er det noget du tror eller gætter? Er der en statistik der understøtter dine udsagn? Eller er der lavet undersøgelser på området?

Når jeg læser dine udsagn, ser jeg det bare som påstande og det er påstende som jeg ikke er enig i. Der er da helt sikkert nogen der har de oplevelser du beskriver. Men utrolig mange? Er der tale om 5, 10, 1000 personer eller er det halvdelen af verdens befolkning.

Jeg læser det stadig som om du mener at kende sandheden.

/skou

Ps. jeg vil foresten stadig gerne høre om du mener at dine to virksomheder kan forenes eller skal holdes adskildte?

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:05

Søren Egstrup:

skou:

Du må meget gerne kommentere mit indlæg og forklare mig om jeg har opfattet dine indlæg, sådan som du havde tænkt dig, de skulle opfattes.

Zip it! 

Denne kommentar forstår jeg ikke rigtig. Er det et spørgsmål til mig? og i så fald: være hudløs ærlig omkring hvad?

/skou

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 17:09
skou:

Denne kommentar forstår jeg ikke rigtig. Er det et spørgsmål til mig? og i så fald: være hudløs ærlig omkring hvad?

/skou

Det går netop op for mig, at jeg muligvis heller ikke forstår den. Jeg læste den, som om han mente at han havde fået kam til sit hår i denne tråd, fordi han havde været hudløs ærlig.
Tilmeldt 12. Jun 07
Skrevet kl. 17:23

skou:

Hvor manger her inde på Amino, tør være hudløs ærlige, i deres udtalelser? Og i deres indlæg?

skou:

Det mener jeg jeg har svaret på.

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)