Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjertelig støtte fra familie og venner m.m.. - not

Side 8 ud af 8 (78 indlæg)
Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

skou:

"Du må meget gerne kommentere mit indlæg og forklare mig om jeg har opfattet dine indlæg, sådan som du havde tænkt dig, de skulle opfattes".

At kombinere min Coacting og min MLM forretning:

Jeg ser min MLM forretning som en hvilken anden forretning, en forretning som startes uden de store omkostninger, som kan bygges op i det tempo jeg nu vælger eller har succes med. At der skulle være en interessekonflikt, nej, for jeg har valgt at se MLM idéen som en mulighed og ville aldrig ha’ en i min organisation som ikke selv brændte for det.
Du kan måske sammenligne det med en sko ekspedient som forsøger at overtale dig til at købe de sko, du netop er igang med at prøve, selv om du har sagt nej, ligesom andre der handler med varer/service ydelser præsentere jeg min forretnings produkter og idé, men jeg ønsker da ikke at “sælge” noget til nogen som ikke ønsker det.

Når jeg coacher, mener jeg kun der er én mulighed, nemlig at holde sig til det emne, den som coaches bringer på banen, og så holde sig til det.

Derfor kan jeg sagtens kombinere mine to forretninger. 

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:28

Hej Søren

Det var netop et sådan svar, jeg søgte. Så tror jeg debatten´slutter for mig.

Nu vil jeg så ringe til min søster og give hende lidt hjertelig støtte i forbindelse med hendes kommende eksamen.

/skou

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 22:13

Nøj en fin debat. Den får jeg da også lyst til at være med i. Jeg tror heller ikke på Janteloven, men at vi som mennesker kan blive misundelige er vist et faktum.

Som socialrådgiver, hypnotisør, hypnoterapeut, clairvoyant, medie, trancehealer, healer, abyssinieropdrætter, søn, far, skilsmisseanpartshaver, kæreste, papfar og samlever har jeg erfaret, at vi alle gør det så godt vi kan, der hvor vi nu er i vores liv. Jeg har også erfaret, at "små" hændelser i vores liv, kan manipulere os til at tro noget bestemt om os selv, som vi så "klynger" os til, indtil vi forløser os selv fra denne tro. Det kan sagtens være vores forældre, skolekammerater, lærere, venner eller kolleger, der var årsagen til vores lille ubemærkede traume, som så vokser sig stort med årene, fordi vi tror mere og mere på, at sådan skal det være eller sådan er jeg.

Men som professionel er det vigtigste, ikke at møde sin klient med forudfattede meninger, livsanskuelser eller en "jeg-ved-nok-hvad-der-er-galt-med-dig" holdning. Hvis man som professionel gør det, så er manipulationen allerede i gang.

Vedrørende MLM, så er min holdning den samme som Hans'. Måske skyldes familie og venners manglende støtte, at MLM altid begynder med at netop familie og venner som de første skal påduttes produkterne - og rekrutteres som nye forhandlere. 

Tilmeldt 12. Jun 07
Skrevet kl. 09:22

Henrik R:
Nøj en fin debat. Den får jeg da også lyst til at være med i. Jeg tror heller ikke på Janteloven, men at vi som mennesker kan blive misundelige er vist et faktum.

Kald det jantelov, kald det “det kan jeg ikke lide”, kald det “jeg mener der opstår interessekonflikt”, kald det hvad du vil, sagen er at der findes mange som ikke tør være hudløs ærligt, da jeg tidligere skrev det, mente jeg bestemt ikke hudløse ærlige herinde, det handler om, først at være hudløs ærlig over for sig selv, at turde se ind i ens inderste, men det er meget lettere at tilpasse sig omgivelserne, end at være sig selv.

Men det viser sig, at vi ikke kunne diskutere uden at jeg skulle angribes på mine forretningerområder, og vi kommer så til at tale MLM og Coach, og her skriver du helt rigtigt, venner / familie som skal påduttes / rekrutteres, så hvem er det her der dømmer, er det MLM’eren eller vennerne. MLM’eren der kommer med et produkt som han/hun oprigtigt mener er gode, eller vennerne som ikke mener det er den rigtige fremgangsmåde eller forretningsmåde.

Så kommer der udbrud som disse:
“Som MLM'er er der nok blot betydeligt flere penge i at klappe folk på ryggen og give dem ret i hvor uretfærdig verden er”

“Dit "gode ry og opnåede position" er ikke sat over styr, fordi du var hudløs ærlig. Den blev "sat over styr", fordi du indbød til dans og øretæver på din professionelle hjemmebane og ikke havde gjort forarbejdet godt nok”

Dette ser jeg som, nu er vi nød til at blive personlige, samt en fordømmelse af de områder, jeg har valgt at beskæftige mig med. Hvad kalder man det!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:43

Søren Egstrup:
Dette ser jeg som, nu er vi nød til at blive personlige, samt en fordømmelse af de områder, jeg har valgt at beskæftige mig med. Hvad kalder man det!

Den "personlige" tone i denne tråd starter der, hvor du, Søren, ikke accepterer Lones ellers meget saglige og gennemarbejdede kritik af din analyse. Du opfatter Lones svar som udtryk for Janteloven.
Det er dig, der har startet en Jantelovsdebat, og så viser det sig, at du har et andet syn på denne "lovs" natur end flere af os andre. Det åbner så for en debat om vores personlige tilgang til omgangen med mennesker herunder den professionelle omgang.
Undervejs i denne snak viser det sig, at du har en professionel omgang med mennesker, som flere af vi andre opfatter som selvmodstridende. Det konfronterer vi dig med, og det afviser du.

OK - du kan være coach og MLM-rekruttør samtidig. Fint nok. Det vil Skou og andre ikke kunne. Også fint.
Hvis jeg skulle vælge coach, ville jeg klart vælge én der ikke samtidig var MLM-freak. Det må du altså acceptere.

Det kalder man vel nærmest "vurdering af varefakta" (indeholder mine havregryn de vitaminer, som jeg går efter?)

Det er rigtig synd for dig, hvis du føler dig trådt på.
Det er rigtig synd for dig, hvis du sidder med det geniale produkt, men har valgt en kommunikationsform (MLM) som forhindrer os andre (fordomsfulde væsener) i at se det geniale.

Men Jantelov - det er det ikke.

God dag - Nu vil jeg ud og sparke døren ind hos en flok kunder, som gerne skal købe annoncer i mit nyeste blad. Indtil nu er jeg kun blevet mødt med to reaktioner:

1. det er en god idé - jeg vil købe en annonce
2. det er en god idé - jeg vil ikke købe en annonce

Ingen har sagt:

Det er en dårlig idé - du kan sikkert ikke løfte opgaven, og jeg vil ikke være med til at gøre dig rig.

Hvor blev Fjanteloven af?

mvh Hans

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:54

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Ingen har sagt:

Det er en dårlig idé - du kan sikkert ikke løfte opgaven, og jeg vil ikke være med til at gøre dig rig.

Hvis du kommer og sparker min dør ind, så kunne det meget nemt blive udgangspunktet for den videre diskussion! Hmm

Søren, jeg tror ikke jeg helt har fattet det med det "hudløst ærlige". Hvad er det folk fornægter? Handler det om

Søren Egstrup:

Jeg vil nok starte med at kalde det en diskussion i et debatforum.

Hvis du finder det for personligt at vi diskuttere din metier og dine holdninger, så skulle du nok ikke have luftet dem i et offentligt debatforum. Vi er mange der kommer her netop for den gode diskussion og den meningsfulde meningsudveksling, så hvis du havde forventet at dine udtalelser bare blev mødt af tankefulde nik eller stående klapsalver - så har du altså fået den helt forkerte opfattelse

Tilmeldt 12. Jun 07
Skrevet kl. 10:17

Hej Hans 

Vi skal selvfølgelig kunne være uenige. 

At kunne være uenige, uden at blive personlige ville måske være rart, men selvfølgelig kun måske! ...men jeg kender dig jo ikke, du gjorde ikke noget for at følge din eget udspil op!

Jeg mener ikke at ha’ givet udtryk for, at jeg har mødt mennesker, der giver udtryk for at min MLM forretning ikke er en god idé, dette må ske på baggrund af din forhåndsbedømmelse eller din uvidenhed.

At du har valgt, et forretningsområde hvor det handler om at manipulere andre mennesker,  er da dit valg, og da det ikke er ulovligt, vil jeg da ikke klantre dig for dit valg.

mvh Søren 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:46

Hej Søren.

Jeg ville rigtig gerne svare dig på noget af det, du efterlyser fra mig, men store dele af dit seneste indlæg forstår jeg simpelt hen ikke. Så hvis du vil have mine svar på disse ting, bliver du nødt til at uddybe.

Søren Egstrup:
At kunne være uenige, uden at blive personlige ville måske være rart, men selvfølgelig kun måske! ...men jeg kender dig jo ikke, du gjorde ikke noget for at følge din eget udspil op!

Jeg forstår f.eks. ikke ovenstående. Har jeg generet dig personligt, eller er det andre debattører, du taler om? Hvilket udspil ønsker du, at jeg skal følge op?

Søren Egstrup:
Jeg mener ikke at ha’ givet udtryk for, at jeg har mødt mennesker, der giver udtryk for at min MLM forretning ikke er en god idé, dette må ske på baggrund af din forhåndsbedømmelse eller din uvidenhed.

Jeg har da i denne tråd overværet, at du har mødt mennesker, som har givet udtryk for, at din MLM-forretning ikke er en god idé i kombination med din coachgerning.
Jeg ved ikke, hvad du mener med min forhåndsbedømmelse, så det kan jeg ikke kommentere.
Til gengæld ved jeg en del om MLM, så jeg står uforstående overfor ordet "uvidenhed" i denne sammenhæng.

Søren Egstrup:
At du har valgt, et forretningsområde hvor det handler om at manipulere andre mennesker,  er da dit valg, og da det ikke er ulovligt, vil jeg da ikke klantre dig for dit valg.

Jeg har forsøgt at tolke på denne sætning i et inderligt ønske om at forstå, hvad du ønsker at kommunikere med den.
Jeg må jo som udgangspunkt antage, at du ikke ønsker at gå efter mig personligt, med mindre jeg har misforstået din første sætning.
Du konstaterer, at jeg har valgt et forretningsområde, hvor det hanldr om at manipulere andre mennesker. Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogle af mine forretningsområder, der har dette fokus. I slutningen af sætningen skriver du, at du ikke vil klantre mig for det. Hvis den sætning skal være valid, er man nødt til at acceptere forudsætningen, nemlig at jeg har et manipulerende forretningsområde. Din begrundelse for ikke at ville klantre mig for mit valg, er at mit valg ikke er ulovligt. Samtidig sætter du et lille "da" ind i din sidste sætning. Det kan jeg ikke rigtig tolke på andre måder, end at du helst ville have kunnet klantre mig, men desværre ikke finder det muligt. Jeg tager formentlig fejl i denne tolkning, fordi den jo strider mod udgangspunktet, nemlig at du ikke ønsker at være personlig.
Derfor er din kommunikation i ovenstående indlæg så mangetydigt, at jeg desværre ikke er i stand til at kommentere det.
Hvis du ønsker min kommentar, må du derfor uddybe dit indlæg ved at besvare følgende:

Har du opfattet ét eller flere af mine indlæg i denne tråd som personlige angreb mod dig?
Hvilket udspil mangler jeg at følge op?
Hvad er min forhåndsbedømmelse - hvordan ved du det?
På hvilke punkter er jeg uvidende om MLM - og hvordan ved du det?
Hvilket af mine forretningsområder handler om at manipulere med andre mennsker?
Hvad skulle der til for at du ville klantre mig for mine valg?
Hvorfor er mine valg pludselig blevet interessante i en diskussion om Janteloven - vel at mærke en diskukssion, hvor du ikke ønsker at være personlig?

Når du har svaret sagligt på disse spørgsmål, har jeg et ordentligt grundlag for at give dig et ordentligt svar.

mvh Hans

Side 8 ud af 8 (78 indlæg)