Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt om iværksætterselskaber IVS

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Erhvervsstyrelsen har idag udsendt en række vejledninger for stiftelse, dokument eksempler samt prisen - 670 kr for stiftelse af IVS som ventet.

Jeg har updated med link til disse dokumenter og vejledninger i dette link om IVÆRKSÆTTERSELSKAB 

Der har i disse dage være en del fremme om hvorledes man kan stifte IVS via lån og via skattefrie udbytter kan betale lån tilbage via holding.

Jeg tror, for at holde hovedet lidt koldt, at man der skal benytte nogen af de dygtige revisorer og advokater som rådgiver specielt om det, MEN

Sagen er, at når ordet skattefri bruges, så menes der ofte Uden personskat. Selskabsskatten af de krævede 50.000 kr for senere omdannelse af IVS til ApS, om man vil de, slipper man ikke uden om - hvis det er tanken at få etableret kapitalen på 50.000 kr. Det er helt oplagt, at hvis man betaler topskat er der pokker til forskel fra den og ned til 25%, men de fleste herinde ligger nu nok i alm skat på 44% eller måske tilmed, mindre når der fradrag er med

Hvis vi "kun" taler om 50.000 kr, og helt almindelig personskat inden topskat ja så vil 44% skat naturligvis være dyrere end 25% skat, en besparelse vil nok ligne noget med 10.000 kr ialt for 50.000 kr i stiftelsen. Disse 10.000 kr kan så faktisk godt få ben at gå på når man via revisor erklæring evt vil ændre et IVS til et ApS. Beløb på 10.000 kr for en sådan erklæring + dokumentarbejdet er ikke uhørt.

Jeg siger ikke, at det ikke er en fordel med de 25%, det har faktisk være med i mit blogindlæg i mange måneder som mulighed og den skal man da ha med, blot siger jeg, at på bare lidt sigt er der næppe en stor besparelse frem for at gå direkte til ApS, hvis man har den mulighed. Det ville stadigt være min personlige anbefaling, men det skal vurderes fra fald til fald og person til person, så herfra kun go vind til alle der efter 1/1 vil stifte IVS.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Fint og præcist indlæg JohnYes

Nu kan man så tage skridtet selv og spare såvel revisor, advokat og andre udbydere ved stiftelse af Iværksætterselskaber (IVS), hvis kapitalen er mindre end kr. 25.000.

Ved en kapital på mindre end kr. 25.000 kan alle stifte et IVS ved en såkaldt EGEN-erklæring, se nedenstående link.

http://erhvervsstyrelsen.dk/file/435340/VEJLEDNING-OM-EGEN-erklaering-11122013.pdf

Øvrige relevante vejledninger fra Erhvervsstyrelsen følger her

Stiftelsesdokument og vedtægter:

http://erhvervsstyrelsen.dk/file/435341/VEJLEDNING-OM-Stiftelsesdokument-og-vedtaegter-11122013.pdf 

Vejledning om IVS

http://erhvervsstyrelsen.dk/file/435360/VEJLEDNING%20OM%20IVS.pdf

Derfor kan man også spare diverse udbyderes stiftelse af IVS for eks. kr. 995,00.

Jeg anbefaler dog stadig, at man søger kompetent rådgivning hos revisor/advokat, således man er i stand til at gennemskue konsekvenserne i forbindelse med stiftelse af selskaber.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så ruller den nye selskabsform frem
hvis ikke ukendskabet til det og de høje omkostninger
til omdannelse til ApS-selskab ikke ret hurtigt slår det ihjel.

Men for svindlere vil det jo kunne fungere glimrende.
Desværre.

Embedsmændene i statsforforvaltningen har og havde ingen gode
grunde til at ihjelstå SmbA-formen.

De kan jo heller ikke ihjelslå udenlandske virksomheder
med de samme vilkår som SmbA-formen.

------------------------------------------

Jeg har så også lige været gennem den splinternye vejledning.

Desværre mangler der vejledning om omdannelse til ApS-selskab.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:11

Ejler Ottesen:

Så ruller den nye selskabsform frem
hvis ikke ukendskabet til det og de høje omkostninger
til omdannelse til ApS-selskab ikke ret hurtigt slår det ihjel.

Desværre.

Embedsmændene i statsforforvaltningen har og havde ingen gode
grunde til at ihjelstå SmbA-formen.

De kan jo heller ikke ihjelslå udenlandske virksomheder
med de samme vilkår som SmbA-formen.

------------------------------------------

Jeg har så også lige været gennem den splinternye vejledning.

Desværre mangler der vejledning om omdannelse til ApS-selskab.

Helt enigYes

Iværksætteselskabet er og bliver et misfoster, hvilket jeg gentagne gange har givet udtryk for.

Nu med den såkaldte "EGEN-erklæring" er der åbnet for port af dimensioner for stiftelse af selskaber uden reelt indhold.

Når man så kigger på Erhvervsstyrelsens begrundelse for forslaget om Iværksætterselskaber, så giver det slet ingen mening, idet begrundelsen bl.a. var for at dæmme op for Smba'erne og få lukket muligheden for fremtidige stiftelser af Smba'er.

Jeg opfatter hele seancen som værende et "blålys", idet Erhvervsstyrelsen og SKAT allerede med den eksisterende lovgivning kunne have standset og lukket mange Smba'er allerede i opstarten, men selvsamme instansers ineffektivitet bevirkede faktisk, at der absolut intet sket i disse sager.

Nu får vi så IVS'er, som er omfattet af selskabsloven, hvor jeg er meget spændt på, hvor lang tid der vil gå inden der bliver indført tiltag og begrænsninger, men med historikken skal der formentlig gå mange år...

Jeg anbefaler derfor også allerede nu mine kunder om, at der i forbindelse med fremtidig handel med IVS kræves personlig hæftelse af kapitalejerne og ledelsen for eventuelle mellemværender, hvis man ikke allerede har krævet forudbetaling for leverancerne.

Fremtiden for et IVS bliver derfor også, at et IVS reelt bliver en enkeltmandsvirksomhed omfattet af selskabslovens bestemmelser, hvilket er logisk når hovedparten af aktiviteterne alligevel skal ske med personlig hæftelse.

IVS kan helt klart ikke anbefales...

Tonny

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:23

Ejler Ottesen:
Desværre.

Om det hedder IVS eller ApS har ingen betydning for svindlere. De skal nok sørge for at svindle alligevel. Folk har bare troet at fordi at det hedder ApS så er det mere sikkert. Det er ikke rigtigt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:37

IVSet har 5 år på bagen i Tyskland og jeg kan kun på nettet læse om positive erfaringer.

Det er ganske givet grunden til at Erhvervsstyrelsen introducerer det i Danmark.

Selskabsformen har den indbyggede forudsætning, at det i realiteten  alene er skabt til

den seriøse iværksætter.  

Dem er der heldigvis en del af.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:36

Det er rigtigt, at det er muligt at tiltræde en egen-erklæring, MEN vær obs på at man under STRAFANSVAR skriver under på at der henstår midler på en konto i SELSKABETS NAVN. Stortset ingen bank i DK kan eller vil i dag oprette en konto til et selskab uden CVR. Med andre ord er der fortsat brug for erklæringer fra f.x. advokater.

Jeg har samlet lidt praktik om selve stiftelsen her: http://www.ditselskab.dk/mere-info/stifte-ivs

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Det er rigtigt, at det er muligt at tiltræde en egen-erklæring, MEN vær obs på at man under STRAFANSVAR skriver under på at der henstår midler på en konto i SELSKABETS NAVN. Stortset ingen bank i DK kan eller vil i dag oprette en konto til et selskab uden CVR. Med andre ord er der fortsat brug for erklæringer fra f.x. advokater.

strålende info tak. Der vil nok være en del som vi først helt ved når de første IVS dukker op  

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:45

En ting der er vær at bemærke her at storebrog Gmbh i Tyskland kræver en kapital på 25.000 euro. Altså væsentlig mere end de 50.000 kr. der bliver et krav i Danmark fra 1 januar for aps. Tror det kan have en del af forklaringen på den store succes.

Vh. Steffen Andersen

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:12

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Det er så åbenbart ikke de samme banker, som vi har erfaring med...

Der skal akkurat som før oprettes en bankkonto under "Selskabsnavn under stiftelse", og når selskabet er stiftet meddeles CVR-nr. til banken og kontoen åbnes for selskabet.

Denne fremgangsmåde har jo været gældende, uanset kapitalkravet var kr. 200.000, kr. 125.000, kr. 80.000 eller pr. 1/1-2014 kr. 50.000 for ApS eller kr. 1,00 for IVS.

Der er jo reelt ikke behov for nogen advokaterklæring ved stiftelsen ligesom nu!

Det er vel også derfor, at Erhvervsstyrelsen kaldet det en "EGEN-erklæring".

Tonny

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)