Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt om iværksætterselskaber IVS

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er muligt du kender banker - der generelt - åbner konti til selskaber uden CVR i så fald modtager jeg gerne en liste.

jeg kan kun tale fra min 10 årige erfaring, og taler vi de største banker, hvor man ikke har en personlig rådgiver, så er det meget enkelt: Intet selskabsmæssigt kundeforhold, førend du leverer et CVR. Sådan er det bare.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror det afhænger af personen der søger. Det er jo korrekt at mange ikke kan få erhvervskonto, og jeg kan sagtens se en masse indlæg herinde fra folk der ikke kan starte IVS med erklæring fordi deres bank ikke vil oprette en erhvervskonto.

Omvendt, for de som har økonomi og sikkerhed til at få en erhvervskonto, tror jeg sagtens man får banker til at åbne en erhvervskonto, og i de tilfælde absolut også som IVS under stiftelse. Det har jeg adskillige eksempler på inden for de seneste år. Selv med ApS oprettes jo ofte en UNDER STIFTELSE konto, så advokatens har en konto at overføre de 50.000 kr til, og en sådan konto vil vel fungere fint til egen erklæring

Får man derimod nej til erhvervskonto, kan det blive bøvlet at overholde kravet om "konto i selskabets navn" men mon der bliver tid til kontrol? En ikke helt let gennemskuelig regel

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:46

Tonny: Kan du nævne nogle banker hvor det er muligt at få oprettet en konto inden man har CVR nummeret?

Jeg var i min bank for 2 uger siden og de sagde det ikke var muligt.
Jeg vil rigtig gerne have så mange ting på plads inden den 1 Januar da jeg skal udenlands i en længere periode.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 14:01

Endnu engang sidder der 3-4 rådgivere der vil spinde guld.

Du kan godt få en bank konto uden CVR nummer Man skal komme ned i banken med Stiftelse dokument og vedtægter og kontoen oprettes 

således xxxx IVS under stiftelse og det bliver nævnte direktørs CPR nummer der kommer til at stå på kontoen frem til selskabet er skabt.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da SMBA loven trådte i kraft sad samme Advokat hr. Tøjner og fortalte stolpe op og ned om at man ikke kunne skabe et SMBA uden man havde en advokat eller revisor med...

Undskyld det tog mig 3 dage uden advokat og revisor at skabe et SMBA. jeg har også skabt et APS uden advokat og revisor.

hvor jeg ikke havde nogle problemer med Nordea med at få en bankkonto som blev oprettet således xxxx ApS under oprettelse hvor jeg var i banken med stiftelse og vedtægter og fortalte banken at jeg var igang med at oprette et ApS med kontant indskud på 80.000kr der var ikke nogle problemer hos Nordea.

Fint at i har jeres meninger det er et frit land. 

Som Peter Ålbæk så klogt har sagt man skal ikke stole på Advokater, bankfolk og revisorer, for hvis de er så dygtige og kloge som de giver udtryk for hvorfor er de så ikke millionærer.

God Jul herfra

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02

Ja Hansen - vist vil rådgivere spinde guld på IVS stiftelser i hobetal - og du har jo også lidt ret, om end du nok overdriver lidt.

DU kunne godt, men tro mig, og læs de utroligt mange på Amino som ikke kan få erhvervskonto, hverken før eller efter stiftelsen for den sags skyld og alle de mennesker kan ikke få en konto til selskab under stiftelse, for så har banken jo lovet en erhverskonto bort, og tro mig, det vil banken ikke til alle unge der skal stifte IVS - Den hurdle er overset af mange (og jeg tjener ikke op rådgivning al den stund jeg ikke tager penge for det :))

Iøvrigt er der pokker til forskel på hvad man fik bankerne til for bare 3 år siden og så idag, så hovedsvaret er, at det kræver at man står sig pænt med banken, virker til at ha sikkerhed og givet tegner selvskyldnerkaution i rigtigt mange tilfælde, før man får nogen som helst konto til "under stiftelse"

vh John

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 15:37

Cookie - John Hannover:
DU kunne godt, men tro mig, og læs de utroligt mange på Amino som ikke kan få erhvervskonto, hverken før eller efter stiftelsen for den sags skyld og alle de mennesker kan ikke få en konto til selskab under stiftelse, for så har banken jo lovet en erhverskonto bort, og tro mig, det vil banken ikke til alle unge der skal stifte IVS - Den hurdle er overset af mange (og jeg tjener ikke op rådgivning al den stund jeg ikke tager penge for det :))

Nu har jeg ikke set alle de oplæg, men tror at unge godt kan få en konto som erhverv, hvis man kikker lidt ind i bankverden så låner de hellere end gerne til unge som er under 25år og er under uddannelse eller lærer, grunden til dette de er sikkeret i at der triller jo penge ind hver måned. frem til de unge er færdige med deres uddannelse.

Cookie - John Hannover:
Iøvrigt er der pokker til forskel på hvad man fik bankerne til for bare 3 år siden og så idag, så hovedsvaret er, at det kræver at man står sig pænt med banken, virker til at ha sikkerhed og givet tegner selvskyldnerkaution i rigtigt mange tilfælde, før man får nogen som helst konto til "under stiftelse"

her vil jeg give dig ret. Men tror både og de andre tænker Erhvervskonto der skal være en kassekredit eller erhvervslån med. MEEEEEEEEEEn man kan godt få en erhvervskonto unden alle de fine ting. 

Der er jo også loven om at alle virksomheder og personer i danmark skal havde en nemkonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45

Hansen:
Der er jo også loven om at alle virksomheder og personer i danmark skal havde en nemkonto.
bankerne skal give alle personer en Nemkonto hvis ikke personen direkte har været voldelig, men de skal ikke gi firmaer nemKonto og det skaber problemer for mange der vil drive selskab, men ikke af banken anses for sikker nok til erhvervskonto.

Personlige virksomheder kan få den konto personen har som nemkonto tilknyttet som samme nemkonto erhverv. Ikke alle banker vil, men kan gøre det direkte via nemkonto på ens CPR. Den duer bare ikke for selskaber som skal ha erhvervskonto, de kan ikke med nogen for for lov i hånd krøve erhvervskonto, hvilket vel er rimeligt nok, for en erhvervskonto kan jo kobles op mod direkte momsbetaling f.eks og derved trække i stort nul, lige som der i erhverv er langt større risiko for situationer med kortbetaling, hvor kunden kan kræve en kreditkort betaling tilbageført - fra en erhvervskonto som står i 0 og hvor indehaveren for længe siden har brugt pengene

Jeg tror IVS vil betyde klare krav om personlig kaution (gælder i princip også alle ApS idag) eller direkte sikkerhedstillelser, og en hver kan sige sig selv, at den del IVS vil starte fra mildest talt bar bund så det kan godt blive noget med at banke på døren hos mange banker for selskabskonto.

Vi får se hvordan det går når selskabsformen bliver mere almindelig

Andre kan også se her om forskel privat og erhvervskonto og problematiken samt løsningen med både CPR og CVR tilknyttet samme konto http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html 

vh John H

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 16:54

Cookie - John Hannover:
for en erhvervskonto kan jo kobles op mod direkte momsbetaling f.eks og derved trække i stort nul

Den der har jeg nu aldrig hørt om. i mine år som iværksætter, men nu har jeg også bare overført Moms og Skatter selv.

den med at kontoen kan trækkes i et stort nul har jeg nu heller ikke oplevet. 

Hvis der ikke er dækning på din konto kan der ikke trækkes penge så er det altså uanset om det er dansk bank, nordea, sparekassen eller andre. 

Det er er ihvertfald mine oplevelser med bankerne, men nu har jeg heller ikke de sidste 5år jeg har virksomhed bedt om en kassekredit eller lån på mine erhvervskontoer. Nok også derfor jeg ikke har nogle problemer med min bank. 

men jo vi får se hvad der sker ude i den store verden... SMBA hacde jo også "frit" spil i et stykke tid med at kunne handle på klods det blev jo stoppet meget brat af mange firmaer.

Så lad os se hvordan firma og banker tager IVS 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:04

MartinF-:

Tonny: Kan du nævne nogle banker hvor det er muligt at få oprettet en konto inden man har CVR nummeret?

Jeg var i min bank for 2 uger siden og de sagde det ikke var muligt.
Jeg vil rigtig gerne have så mange ting på plads inden den 1 Januar da jeg skal udenlands i en længere periode.

Ja, langt de fleste banker, som jeg eller mine kunder har frekventeret, har kunnet åbne en midlertidig konto med betegnelsen "Selskabsnavn under stiftelse", hvorefter denne er blevet ændret til selskabets konto, når banken har modtaget bekræftelsen og CVR-nr. på stiftelsens gennemførelse.

"Hansen" har tidligere i tråden beskrevet, hvordan han har gjort det, hvilket også er en mulighed.

Tonny

OBS! Normalt kræver det dog, at man har den pågældende bank i forvejen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:11

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Det er muligt du kender banker - der generelt - åbner konti til selskaber uden CVR i så fald modtager jeg gerne en liste.

Nu skrev jeg ikke "generelt", men derimod, at der banker, som stadig kender reglerne og ved, hvordan proceduren er ved stiftelse af selskaber.

Selvfølgelig er det meget enklere, hvis man allerede har et kundeforhold i banken.

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
jeg kan kun tale fra min 10 årige erfaring, og taler vi de største banker, hvor man ikke har en personlig rådgiver, så er det meget enkelt: Intet selskabsmæssigt kundeforhold, førend du leverer et CVR. Sådan er det bare.

Det er noget af en påstand, som du følgelig står inde for.

Jeg er dog med mine mere end 20 års erfaring af en anden opfattelse.

Dette gælder således både de store banker, men også de mindre banker, andelskasser m.v., så der er stadig muligheder.

Tonny

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)