Det er muligt du kender banker - der generelt - åbner konti til selskaber uden CVR i så fald modtager jeg gerne en liste. jeg kan kun tale fra min 10 årige erfaring, og taler vi de største banker, hvor man ikke har en personlig rådgiver, så er det meget enkelt: Intet selskabsmæssigt kundeforhold, førend du leverer et CVR. Sådan er det bare.
|
Jeg tror det afhænger af personen der søger. Det er jo korrekt at mange ikke kan få erhvervskonto, og jeg kan sagtens se en masse indlæg herinde fra folk der ikke kan starte IVS med erklæring fordi deres bank ikke vil oprette en erhvervskonto.
Omvendt, for de som har økonomi og sikkerhed til at få en erhvervskonto, tror jeg sagtens man får banker til at åbne en erhvervskonto, og i de tilfælde absolut også som IVS under stiftelse. Det har jeg adskillige eksempler på inden for de seneste år. Selv med ApS oprettes jo ofte en UNDER STIFTELSE konto, så advokatens har en konto at overføre de 50.000 kr til, og en sådan konto vil vel fungere fint til egen erklæring
Får man derimod nej til erhvervskonto, kan det blive bøvlet at overholde kravet om "konto i selskabets navn" men mon der bliver tid til kontrol? En ikke helt let gennemskuelig regel
vh