Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt om iværksætterselskaber IVS

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinF-:

Jeg ringende til Danske Bank tidligere i dag, og beskeden var nu at de godt kunne oprette en konto til et firma under stiftelse, men prisen ville blive 2000 kr - det samme som de tager i forbindelse med oprettelsen af et ApS hvor de skal bekræfte at pengene står på kontoen.

Det lyder til at svaret kan blive anderledes alt efter hvilken rådgiver man taler med.

JA der forskel. på hvem hvad hvor. 

Nu er jeg af den mening at når vi kommer dertil vil jeg ikke ringe. jeg tropper op personligt. 

men der er da fint at de nu har sagt at de godt vil.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 02:37

Jeg prøvede også at troppe op både ved afdelingen ved Nørreport samt den ved Kgs Nytorv der ellers har en stor erhvervs afdeling, men fik blot stukket et kort i hånden og afvide at jeg skulle ringe.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:30

MartinF-:
men prisen ville blive 2000 kr

Hos vores bank-forbindelse er oprettelse og internet banking gratis
for selskaber.

Det er helt ufatteligt, at noget så almindeligt som at oprette en bank-konto
for et selskab skulle være så vanskeligt.

Normalt introducerer vi vore kunder til en eller flere banker
med en af dem selv skrevet introduktion og så går det som regel
som Hansen beskriver det.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:55

Hansen:

Da SMBA loven trådte i kraft sad samme Advokat hr. Tøjner og fortalte stolpe op og ned om at man ikke kunne skabe et SMBA uden man havde en advokat eller revisor med...

Undskyld det tog mig ca. 1 uge, uden advokat og revisor at skabe et SMBA

Undertegnede ville også i 2010 have en "revisor", som også var meget aktivAmino på daværende tidspunkt til at lave et S.m.b.A. Det lykkedes aldrig, og i mellemtiden er firmaet også gået konkurs og har været i medierne omkring, at man ikke ville udlevere bilag til tidligere klienter. 

Jeg anmeldte så selv, tog dialog med Styrelsen. Tog fysisk møde derinde med en jurist.

Ca. 1 uge senere var stiftelsen på plads.

Eneste fejl var at jeg havde indbetalt 500 kr. til "revisoren", som så imellem tiden var væk.

Og Styrelsen lavede først et firma ved navn Råd & Mål, S.m.b.A.

Det skulle være Råd & Mal, S.m.b.A. , som det så også blev efterfølgende. Men det er aldrig lykkedes mig at få slettet Råd & Mål, som så figurer i listen som hurtigt oplyst.

Men sådan er der så meget.

Men sund fornuft og "bonde snuhed" har aldrig været at foragte.

Så pas på med de "såkaldt eksperter".

Også god jul herfra.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:58

Cookie - John Hannover:
Jeg tror det afhænger af personen der søger
Yes

Ja og sådan er det bare.

Også her gælder generaliseringer ikke.

'BASTA SLUT

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 23:58
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ejler Ottesen:

Så ruller den nye selskabsform frem
hvis ikke ukendskabet til det og de høje omkostninger
til omdannelse til ApS-selskab ikke ret hurtigt slår det ihjel.

Men for svindlere vil det jo kunne fungere glimrende.
Desværre.

Embedsmændene i statsforforvaltningen har og havde ingen gode
grunde til at ihjelstå SmbA-formen.

De kan jo heller ikke ihjelslå udenlandske virksomheder
med de samme vilkår som SmbA-formen.

------------------------------------------

Jeg har så også lige været gennem den splinternye vejledning.

Desværre mangler der vejledning om omdannelse til ApS-selskab.

Det er noget komisk at se en af de personer der promoverede de mest lyssky SmbA projekter komme med denne svada.

Man skal som iværksætter være meget opmærksom på fordele og ulemper ved at være i selskabsform, for der er rigtig mange både fordele og ulemper ved dette i forhold til personligt eje.

IVS havde meget mere relevans da indskuddene i et ApS var 125000kr, og jeg vil generelt sige at det er svært at starte et seriøst firma med mindre end 50000kr i indvestering, så fordelen er begrænset.

Det vigtiste folk skal være opmærksomme på er om det skattemæssigt er hensigtsmæssigt at starte op i selskabsform - jeg ser flere ulemper ved det end ved at starte som enkeltmandsvirksomhed, men hvad er tabsrisikoen hvis du ikke investerer mere en 1 kr?

Med kautioner mv er du meget ringe stillet i selskabsform.

Hvis regering og folketing ville gøre det lettere/mere fornuftigt at starte virksomheder - specielt med større risici - så skulle de istedet sidestille personer der kautionerer for deres selskab med personligt ejede virksomheder og fradragsreglerne der. Det er virkelig farligt at kautionere i banken for dit selskab uanset hvordan det sker.

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Det er rigtigt, at det er muligt at tiltræde en egen-erklæring, MEN vær obs på at man under STRAFANSVAR skriver under på at der henstår midler på en konto i SELSKABETS NAVN. Stortset ingen bank i DK kan eller vil i dag oprette en konto til et selskab uden CVR. Med andre ord er der fortsat brug for erklæringer fra f.x. advokater.

Jeg har samlet lidt praktik om selve stiftelsen her: http://www.ditselskab.dk/mere-info/stifte-ivs

Jeg har nu aldrig haft problemer med at forklare banken at jeg skulle bruge en konto hvorpå jeg kunne indbetale stiftelse af et ApS. Mon ikke det er ligeså let hvis man skal indskyde 1kr.

Jeg tror mest det er ønsketænkning at der ubetinget skal en advokat til at stifte et IVS, et ApS eller et A/S. Jeg er ret sikker på at det er et af de steder hvor bankerne godt kan finde ud af at hjælpe.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:16

BroncofanDK:
Jeg er ret sikker på at det er et af de steder hvor bankerne godt kan finde ud af at hjælpe.
Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50

BroncofanDK:

Man skal som iværksætter være meget opmærksom på fordele og ulemper ved at være i selskabsform, for der er rigtig mange både fordele og ulemper ved dette i forhold til personligt eje.

IVS havde meget mere relevans da indskuddene i et ApS var 125000kr, og jeg vil generelt sige at det er svært at starte et seriøst firma med mindre end 50000kr i indvestering, så fordelen er begrænset.

Det vigtiste folk skal være opmærksomme på er om det skattemæssigt er hensigtsmæssigt at starte op i selskabsform - jeg ser flere ulemper ved det end ved at starte som enkeltmandsvirksomhed, men hvad er tabsrisikoen hvis du ikke investerer mere en 1 kr?

Med kautioner mv er du meget ringe stillet i selskabsform.

Hvis regering og folketing ville gøre det lettere/mere fornuftigt at starte virksomheder - specielt med større risici - så skulle de istedet sidestille personer der kautionerer for deres selskab med personligt ejede virksomheder og fradragsreglerne der. Det er virkelig farligt at kautionere i banken for dit selskab uanset hvordan det sker.

Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hedehusene
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Fra  gotthardweb Skrevet kl. 02:34

Tak for indlæg det giver noget mere at læse om IVS og det er jeg meget taknemmelig for, så kan det være at man kan få en bedre forståelse for hvad og hvordan et IVS kommer til at fungere

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 09:30
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Simon Larsen:
Tak for indlæg det giver noget mere at læse om IVS og det er jeg meget taknemmelig for, så kan det være at man kan få en bedre forståelse for hvad og hvordan et IVS kommer til at fungere

JA der mange teorier om hvordan og hvorledes.

især en del advokater og rådgivere sidder og bruger tid på at forklare om hvordan man skal omdanne fra IVS til ApS.

Der er jeg uenig i deres skriverier, men jeg glæder til til at IVS loven er kommet til at fungerer om 6-18 måneder så kan det være at vi kan få en total klarhed over deres skriverier.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)