Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt om iværksætterselskaber IVS

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Skrev jeg 10 år - jeg mente 20. Anyway, ligegyldigt. Indholdet af øvrige indlæg taler for sig selv. Hansens mystiske udgydelser må jeg dog afvise som mystiske.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:26

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Skrev jeg 10 år - jeg mente 20. Anyway, ligegyldigt. Indholdet af øvrige indlæg taler for sig selv. Hansens mystiske udgydelser må jeg dog afvise som mystiske.

Yes

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 17:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:

Det er muligt du kender banker - der generelt - åbner konti til selskaber uden CVR i så fald modtager jeg gerne en liste.

Nu skrev jeg ikke "generelt", men derimod, at der banker, som stadig kender reglerne og ved, hvordan proceduren er ved stiftelse af selskaber.

Selvfølgelig er det meget enklere, hvis man allerede har et kundeforhold i banken.

jeg kan kun tale fra min 10 årige erfaring, og taler vi de største banker, hvor man ikke har en personlig rådgiver, så er det meget enkelt: Intet selskabsmæssigt kundeforhold, førend du leverer et CVR. Sådan er det bare.

Det er noget af en påstand, som du følgelig står inde for.

Jeg er dog med mine mere end 20 års erfaring af en anden opfattelse.

Dette gælder således både de store banker, men også de mindre banker, andelskasser m.v., så der er stadig muligheder.

Tonny

Det eneste som man nok ikke lige skal er at gå i banken og sige jeg er igang med at stifte et selskab jeg vil gerne havde en erhvervskonto med en kassekredit på xxxx kr. så er jeg 200% sikker på at banken siger nej. 

Det som jeg gjorde var at jeg gik ned i min bank og snakkede med min rådgiver og sagde pønt at jeg var ved at stifte xxx ApS og jeg gerne ville havde en erhvervskonto uden kredit. 

10 minutter efter stod jeg med et kontonummer der tilhørte xxxx ApS under stiftelse og da alle papirer var iorden fra E&S told og skat gik jeg ned i banken med de papirer fra E&S og Told og Skat og så kom der til at stå xxxx ApS CVR- nummer 12345678. og den blev tilknyttet som virksomhedens nemkonto.

Så Tonny det kan lade sig gøre tror bare at Jacob Tøjner mener man skal fare i banken og bede om en erhvervskonto med xxx kr i kassekredit og JA der får man et NEJ vi kan ikke oprette en erhvervskonto

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 17:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

å jeg dog afvise som mystiske.

Jacob hvad er der mystik ved dette. det vil jeg da gerne vide.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41

Hansen:
Hvis der ikke er dækning på din konto kan der ikke trækkes penge så er det altså uanset om det er dansk bank, nordea, sparekassen eller andre. 
det er notorisk forkert. En erhvervskonto betyder at hvis der bruges kreditkort indbetalinger til den, så skal banken erstatte beløbet hvis kunden får noget andet end det bestilte og claimer handlen kørt tilbage. Er der ikke dækning, så er det bankens pligt, det er bla.a derfor NETS tager så store garanti krav for at tilbyde nets løsninger OG - moms træk sker - hvis man er tilmeldt automatisk betaling på erhvervskonto ALTID uden man kan se det inden trækket. Beløbet fremgår ikke af PBS meddelelser eller noget, det trækkes bare uden videre.

Det er garanteret en vis risiko for en bank at bevilige en erhvervskonto. Alt andet ville være meningsløst. Så var det jo ikke en erhvervskonto men en privatkonto med visa elektron eller kun hævekort, for der kan man ikke tilslutte moms og nets og andet uden bankens godkendelse

Dette vil jo også være vist i et utal af tråde hvor unge (og ældre) ikke kan få erhvervskonto, det er et stort problem for mange

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 17:45

Cookie - John Hannover:

Hansen:
Hvis der ikke er dækning på din konto kan der ikke trækkes penge så er det altså uanset om det er dansk bank, nordea, sparekassen eller andre. 
det er notorisk forkert. En erhvervskonto betyder at hvis der bruges kreditkort indbetalinger til den, så skal banken erstatte beløbet hvis kunden får noget andet end det bestilte og claimer handlen kørt tilbage. Er der ikke dækning, så er det bankens pligt, det er bla.a derfor NETS tager så store garanti krav for at tilbyde nets løsninger OG - moms træk sker - hvis man er tilmeldt automatisk betaling på erhvervskonto ALTID uden man kan se det inden trækket. Beløbet fremgår ikke af PBS meddelelser eller noget, det trækkes bare uden videre.

Det er garanteret en vis risiko for en bank at bevilige en erhvervskonto. Alt andet ville være meningsløst. Så var det jo ikke en erhvervskonto men en privatkonto med visa elektron eller kun hævekort, for der kan man ikke tilslutte moms og nets og andet uden bankens godkendelse

Dette vil jo også være vist i et utal af tråde hvor unge (og ældre) ikke kan få erhvervskonto, det er et stort problem for mange

vh

Det er bare iorden... Nu har jeg bare ikke oplevet det men som jeg også skriver har jeg betalt min moms selv ved ganske almendelig overførelse. 

Jeg har nu heller ikke haft Nets hos mig, grunden til dette er jeg synes godt nok deres gebyrer er noget høje. 

Men jeg har ikke haft nogle problemer de gange jeg har oprettet firma. men det kan være det er fordi banken kender mig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35

Hansen:
Men jeg har ikke haft nogle problemer de gange jeg har oprettet firma. men det kan være det er fordi banken kender mig
givet - har man haft banken et stykke tid og være god kunde og ikke trukket over uden aftale og og og - så er det bestemt muligt at få erhvervskonto ingen tvivl om det. Uden auto moms - NETS osv kan man jo generelt komme langt med en helt almindelig personlig konto, men ved selskabsoprettelse kræves jo at den skal tilhøre selskabet, og her kan netop 1 krone selskaber (man komme ikke så langt for 1 kr, hverken hos DSB eller i et selskab) godt vise sig at støde ind i problemer med at få konto i CVR nummeret frygter jeg

Vi får se hvad tiden medfører, det er vel rimeligt nok, at du og jeg som ikke trækker kreditter uden aftale og er gode kunder, ikke skal betale for at bankerne kaster sig ud i eventyr, men det er jo en kreditklemme som så rammer en del nye

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:39

... At jeg skulle have skrevet dette og hint op og ned ad stolpe :-)

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 20:02

Jeg ringende til Danske Bank tidligere i dag, og beskeden var nu at de godt kunne oprette en konto til et firma under stiftelse, men prisen ville blive 2000 kr - det samme som de tager i forbindelse med oprettelsen af et ApS hvor de skal bekræfte at pengene står på kontoen.

Det lyder til at svaret kan blive anderledes alt efter hvilken rådgiver man taler med.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 20:08

At jeg skulle have skrevet dette og hint op og ned ad stolpe :-)

Kære Hr. Tøjner jeg har taget fejl. det var en anden der brugt tid på nemlig ejeren af nemreg, det må du meget undskylde jeg tager det på min kappe.

men glædelig jul herfra

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)