Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til hastighedsoptimering af WP website (W3TC plugin + htaccess)

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Marine Conservation Philippines Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger hjælp til speed optimering af WIP websitet www.marineconservationphilippines.org

Det er baseret på Wordpress og kører på en umodificeret Modernize 3.0 template fra Good Layers

Sitet er hostet på webdomain.dk

Installeret er flg. plugins: 

W3 Total Cache, Akismet, Wordpress SEO by Yoast, Better WP security, samt (formentlig ubetydelige plugins) til redirects, Google analytics og backup.

Sitet loader allerede jævnt hurtigt - brugervenligheden er ok, menjeg vil gerne presse det sidste ud af citronen.

Jeg tester med www.webpagetest.org og finder flg. http://www.webpagetest.org/result/130904_W0_RTJ/

Problemer:

1) Overførslen bliver ikke gzipped

2) Det er ingen expire på filerne

CDN skal ikke startes/iværksættes førend om et år, når siden "for alvor" skal launches.

Jeg kan tilsyneladende ikke løse problemerne gennem W3TC og mine ydmyge evner udi modifikation af .htaccess har ikke løst problemerne.

Er der nogen som mener de kan løse de her problemer for mig - og give mig en ren ren stribe A'er? Jeg forventer ikke du gør det for dine blå øjnes skyld, men jeg ved ikke hvad det skal koste heller? Pengene i en ikke-opstartet non-profit organisation er ikke de største selvsagt, men skulle du have lyst til at lære at dykke, så giver jeg et dykkercertifikat eller en ophold i filippinerne for ulejligheden. Og skal det være kold kasse, så må jeg jo hive læderet op...

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil uden tvivl kunne hjælpe dig der :)

og det gode er at jeg grundet min fødselsdag på lørdag har tilbud lige nu på det, hvor du får det til halv pris.

Du vil herunder og på min profil kunne læse mere om mig og mine evner inden for hastighedsoptimering

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Marine Conservation Philippines Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Det lyder som du ved  præcis hvad du laver med hastighedsoptimering, så jeg ville gerne have din hjælp til den perfekte stribe A'er - desværre synes jeg ikke jeg har råd til den.

Du kender nok historien om den talentfulde kinesiske kunstner, som udbad sig en formue for at male fuglens flugt HELT RIGTIGT for kejseren. Kejseren betalte, men var overrasket og måske også lidt forarget over at kunstnere kun tog tyve sekunder om at svinge penslen lige sådan, og lige sådan og selvfølgelig lige helt rigtigt.  Da kejseren spurgte hvorfor han skulle betale dyrt for tyve sekunders arbejde, svarede kunstneren at det ikke var tyve sekunder. Det er et helt livs træning i at kunne gøre hvad han gjorde på tyve sekunder. =)

Sådan er det nok også også lidt med opsætning af W3TC Wink- Jeg ved i sagens natur ikke hvor lang tid det tager, men jeg har på fornemmelsen at det er en af den slags ting som kan gøres hurtigt - hvis bare man ved hvordan.

Jeg har desværre ikke råd til at give dig hvad du forlanger, men hvis vi lægger vores fødselsdage sammen kan jeg tilbyde det halve (og et do-follow link) og jeg har naturligvis fuld forståelse, hvis det er for sølle betaling for din ulejlighed.

Mvh Søren

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har du opsat din webserver? Har du opcode cache på? f.eks. APC, hvad med MySQL er du sikker på den har nok resourcer?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren - dykning og havbiologi:
Jeg har desværre ikke råd til at give dig hvad du forlanger, men hvis vi lægger vores fødselsdage sammen kan jeg tilbyde det halve (og et do-follow link) og jeg har naturligvis fuld forståelse, hvis det er for sølle betaling for din ulejlighed.
oki, 500 ex moms + et link den er helt i orden ;) det er jo min fødselsdag, eller rettere i dag er det min brors, men lørdag er det min :) og mandag er det min største søns fødselsdag...  så jeg har lyst til at give da jeg er glad :)

Så send mig en mail med FTP oplysninger, Wordpress admin login, og phpmyadmin adgang.

men ud over det er det ikke bare at opsætte den ens for alle hjemmesider og webhoteller, selvom nogen tror det, der er nogle ting som er ens, men ikke meget. og andet er bare benarbejde med fx at sammenlægge filer til færre filer, nogle vælger automatisk, mens jeg altid vælger manuel, da den er til at styre. og så er det ellers at teste og opsætte for at se om det nu også er den der er den bedste opsætning, for alle hjemmesider er ikke ens.

Mikkel Mikjær Christensen:

Hvordan har du opsat din webserver? Har du opcode cache på? f.eks. APC, hvad med MySQL er du sikker på den har nok resourcer?

hvad skal han bruge APC til når det hans hjemmesider ender ud i er page caching som går uden om PHP og for den sags skyld også mysql? de fungerer jo som flade HTML filer.

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

hvad skal han bruge APC til når det hans hjemmesider ender ud i er page caching som går uden om PHP og for den sags skyld også mysql? de fungerer jo som flade HTML filer.

At dømme på din signatur burde du selv kunne regne det ud :-)

Jeg har oplevet både 10 - og 15x forbedring på relativt avancerede Wordpress sites med APC :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

hvad skal han bruge APC til når det hans hjemmesider ender ud i er page caching som går uden om PHP og for den sags skyld også mysql? de fungerer jo som flade HTML filer.

At dømme på din signatur burde du selv kunne regne det ud :-)

Jeg har oplevet både 10 - og 15x forbedring på relativt avancerede Wordpress sites med APC :-)

jo jo jeg ved skam godt hvad APC kan gøre og ikke kan gøre, men med page caching kommer man jo slet ikke i nærheden af PHP og dermed heller ikke APC, hvilket både opper performance og loadtider betydeligt mere.

Med Page Caching kommer ventetiden (time to first byte) på serveren ned omkring 18-75ms alt efter serveropsætning, uanset hvordan udgangspunktet var før. det vil sige selv ved sider hvor ventetiden før var på 10 sekunder, vil denne give en betydeligt større forbedring end APC nogensinde kan give.

Så APC vil slet ikke komme til sin ret, da hjemmesiden der før var dynamisk genereret via PHP/Wordpress, nu fungerer som en statisk hjemmeside, med statiske filer, der opdateres/regenerere når indhold opdateres. hvilket gør at brugeren der ude, typisk ikke kommer i kontakt med wordpress overhovedet. og hvis det sker, er det typisk kun den første besøgende på en url.

Men bruger man fx timthumb til at generere sine billeder, kan det være en god ide med APC også, da man der kommer i kontakt med PHP. Det samme gælder AJAX carts mf på hjemmesider. Men i alle tilfælde vil APC ikke nå Page Caching til sokkeholderne når vi snakker forbedringer af performance og ventetid/time to first byte.

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Marine Conservation Philippines Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil lige give en kort feedback.  Jeg valgte at kontakte Kim Tetzlaff og hyre ham til at hastighedsoptimere mine hjemmeside www.marineconservationphilippines.org.

Der er sket en hel masse - en masse js og css filer er sammenlagt, den cache plugin jeg bøvlede med er sat op og kører tæt på optimalt. 

Desværre afslørede Kims gennemgang af wordpress installationen at mit hosting selskab ikke havde aktiveret en række forskellige moduler, som gør at WP-installationer ikke kan komme til at spille 100%.  Mit forsøg på at få disse moduler aktiveret var en kedelig affære, og jeg fik om ikke helt bogstaveligt at vide jeg bare kunne smutte, så var det i alt fald essensen af beskeden. 

Så det har jeg gjort. Nu venter jeg på Kim får den nye hosting op at køre (det tager fem dage at flyte et org domæne)  - og så poster jeg selvfølgelig et før og efter billede! =)

Jeg kan altså ikke anbefale webdomain.dk til WP-hosting - men jeg kan anbefale Kim Tetzlaff.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren - dykning og havbiologi:
Jeg kan altså ikke anbefale webdomain.dk til WP-hosting - men jeg kan anbefale Kim Tetzlaff.

Takker Søren,

Jeg kan bestemt heller ikke anbefale webdomain.dk til hosting af noget som helst, grund: deres svar til at jeg gerne ville have aktiveret mod_headers og mod_expire og mod_deflate, var at det ikke kunne/behøvede at blive aktiveret, fordi dette kunne man sætte via PHP, og det er da også korrekt, men hele ideen med at få det aktiveret er at billeder og andre statiske filer kunne få sat en udløbsdato, samt nogle headere som gør at trafikken vil blive betydeligt mindre på deres webhoteller. Hvilket et hostingselskab som minimum burde vide bare lidt om. Ud over at det bør være i deres interesse af trafikken bliver minimeret, er det også i deres kunders interesse på grund af hastighed.

Deres anden grund var at de jo var et billigt hostingselskab og kunne derfor ikke tilbyde så mange funktioner til deres kunder, hvilket for mig er noget vås, når det på ingen måde koster dem mere eller mindre at aktivere de moduler på deres servere. og yderligere andre hostingselskaber som ligger i den billige ende, typisk har dette aktiveret.

Så til alle der leder efter et hostingselskab, find en som har disse aktiveret, og det burde ikke være så svært da de fleste har det aktiveret, og hvis ikke, er de typisk villige til at aktivere det, da det jo er i begges interesse.

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)