Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Soulaima Gourani single?

Side 3 ud af 10 (94 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:
Hvem taler om kinesere og koreanere? Det ville da være dejligt at kunne konkurrere med tyskere, svenskere og polakker. Hvis nu vi hæver vores lønninger og holder noget mere ferie, så skal det nok gå alt sammen... eller måske ikke.
Jeg har det med at stejle, når der helt unuanceret fremføres, at grunden til alle vore ulykker er, at vore arbejdslønninger er for høje, ja sågar at offentlige ydelser og arbejdsløshedsunderstøttelse er for høje.

Soulejmas (og andre på den fløj), argumenterer blindt for, at det der skal få folk ud af deres bekvemme huller, er at gøre dem sultne, underforstået: nedsætte deres indkomst til så lidt, at de er nødt til at tage sig et arbejde. Det er, i mine øjne, et udtryk for en holdning og ikke et sagligt argument. Der er 150.000 arbejdsløse og hen over ugen kun ca. 5.000 ledige jobs.

Hvis de 145.000 blev "stimuleret" til at slå sig løs som iværksættere, så ville vi da først for alvor være på røven. Nej tak, siger jeg bare Skype-ItWasntMe

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 09:54

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Jesper:
Budgetteret pris for kick-start er i øvrigt 1 million pr. midlertidige job i 2 år
Wink

Det lyder umiddelbart af meget, en høj pris !

Ja, det syntes jeg også, så derfor syntes jeg det er dumt at låne penge til det. 

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Har du dokumentation på dette ?

Og undskyld hvis jeg drejer din tråd af sporet.

Det har jeg, og det gør det ikke.

http://www.business.dk/oekonomi/et-nyt-dansk-job-koster-en-mio.-kroner

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:03
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 10:34

iVinkel:
Hvis de 145.000 blev "stimuleret" til at slå sig løs som iværksættere, så ville vi da først for alvor være på røven. Nej tak, siger jeg bare Skype-ItWasntMe

Det er jo sådan set min pointe.

For en hel del mennesker kan det ikke betale sig at gå på arbejde, men nogle af dem gør det alligevel. Det ville være fuldstændig fjollet af dem at blive iværksættere, det skal de kun gøre, hvis de ikke kan lade være.

Jeg syntes vi har talt om behov og rettigheder til lønmodtagere og ledige siden 2009. Det er på tide vi flytter fokus til iværksættere.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:24

Jesper:
eg syntes vi har talt om behov og rettigheder til lønmodtagere og ledige siden 2009. Det er på tide vi flytter fokus til iværksættere.
Yes

Jesper:
For en hel del mennesker kan det ikke betale sig at gå på arbejde, men nogle af dem gør det alligevel. Det ville være fuldstændig fjollet af dem at blive iværksættere, det skal de kun gøre, hvis de ikke kan lade være.

Ja helt enig.

Ser mange iværksættere der i deres prisfastsættelse, bl.a. glemmer der er noget der hedder moms m.m. Og dermed får pågældende branche og samfundet nogle helt forkerte forventninger til priser m.m.

Fejlslagne iværksætter projekter koster også samfundet og den enkelte.

Det er vel en "samfunds opgave", at se på, hvad vi som samfund skal leve af fremadrettet ?Wink

Her mener jeg "vi" har nogle meget store udfordringer fælles.

"Jeg selv" skal ikke konkurrere med udenlandske arbejdere m.m.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:08

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men kom bare lige forbi, og så denne kommentar:

iVinkel:

LA-fløjen mener, at vi - med djævelens vold og magt - skal konkurrere med kinesere og koreanere på disses vilkår og betingelser. Vi skal arbejde mange flere timer til en lavere løn. Det er så indskrænket og stupidt, at enhver fornuftig dialog om hvordan Danmark kommer videre, er helt udelukket. Jo flere af den slags der flytter til udlandet, jo bedre

...og her må jeg så korrigere dig.

Det er netop indskrænket og stupidt at ignorere alle kinesere og koreanere, og i øvrigt håbe på, at alle ens kunder heller ikke opdager dem. Du stiller dig simpelthen op med lukkede øjne og fingrene i ørerne og synger la-la-la-la og håber på at konkurrencen fra udlandet forsvinder.

Du bliver da nødt til at indse, at der er en konkurrence, og hvis der er nogen, som kan gøre det billigere, så må du tage højde for det - hvadenten du kan lide det eller ej. Det gælder jo, hvad enten konkurrencen kommer fra udlandet eller Danmark.

Dem der er så ignorante at tro, at kinesere og koreanere (og mange andre for dens sags skyld) ikke kan levere samme kvalitet som danskere, er de mennesker, som er med til at ødelægge fremtiden for lande som Danmark.

Der går endda sandsynligvis ikke ret mange år, før vi ser en højere kvalitet i lande som Kina, end i Danmark, da uddannelsesmoralen er meget højere i Kina end den er i Danmark. 

At tro, at kinesere genetisk er så dumme, at de ikke kan det samme som danskere, er simpelthen for indskrænket og stupidt (for at bruge dine egne ord).

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 13:24

iVinkel:
LA-fløjen mener, at vi - med djævelens vold og magt - skal konkurrere med kinesere og koreanere på disses vilkår og betingelser. Vi skal arbejde mange flere timer til en lavere løn.

Martin E. Jensen:
...og her må jeg så korrigere dig.

Det er netop indskrænket og stupidt at ignorere alle kinesere og koreanere, og i øvrigt håbe på, at alle ens kunder heller ikke opdager dem. Du stiller dig simpelthen op med lukkede øjne og fingrene i ørerne og synger la-la-la-la og håber på at konkurrencen fra udlandet forsvinder.

Så må jeg jo tydeliggøre mit budskab: Vi kan og skal ikke konkurrere på timeløn og arbejdstid - altså på deres betingelser og vilkår. Vi kan og skal ikke ændre hele vores kultur, få vore øjne opereret skæve og halse efter dem som dikkende lammehaler og bare kopiere deres måde at være på.

Det var dét jeg mente!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:41

iVinkel:

Så må jeg jo tydeliggøre mit budskab: Vi kan og skal ikke konkurrere på timeløn og arbejdstid - altså på deres betingelser og vilkår. Vi kan og skal ikke ændre hele vores kultur, få vore øjne opereret skæve og halse efter dem som dikkende lammehaler og bare kopiere deres måde at være på.

Det var dét jeg mente!

Men så let slipper du ikke! Surprise

Hvis kineserne leverer samme kvalitet, hvordan vil du så få overbevist kunderne om, at de skal handle hos danskere, som er meget dyrere, men leverer samme vare?

Eller tror du, at kinesere er genetisk dumme, og simpelthen ikke kan gøre de samme ting som danskere - danskere som til enhver tid vil være andre landes borgere overlegen i intelligens?

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 13:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin E. Jensen:

iVinkel:

Det var dét jeg mente!

Men så let slipper du ikke! Surprise

Nåeh, det ved jeg da ikke. Hvis det nu er grænsen for min intellektuelle formåen, må du jo acceptere, hvis jeg ikke er i stand, eller har lyst til, til at føre diskussionen op på et højere og bredere plan. Jeg synes godt at mit synspunkt kan stå alene - både som en mening og som en kendsgerning.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 16:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

iVinkel:

Hvis det nu er grænsen for min intellektuelle formåen, må du jo acceptere, hvis jeg ikke er i stand, eller har lyst til, til at føre diskussionen op på et højere og bredere plan. Jeg synes godt at mit synspunkt kan stå alene - både som en mening og som en kendsgerning.

Det er klart, at hvis du ikke formår at argumentere for dine synspunkter, så er det nemmest at stikke halen imellem benene og smutte...

Men så synes jeg da, at du skal skrue ned for dine løse skud i debatten, når du reelt set ikke har noget at have dem i.

Side 3 ud af 10 (94 indlæg)