Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS sælges 8000,-

Side 2 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det skriger jo til himmelen:

Manden skriver at selskabet har haft udgifter for 150.000 kr. hvoraf de 125.000 kr. er finansieret af egenkapitalen. Resten af ham selv. Dvs. der er O kroner tilbage af anpartskapitalen.  

En ny køber kan lægge aktivitet ind i selskabet men skal stadigvæk reetablere kapitalen udover de 8.000 kr han skal betale for ???? Ja for hvad. Selskabet har et skattemæssigt underskud men det kan ikke bruges til noget i og med at selskabet er uden økonomisk risiko og der sker et ejerskifte af mere end 50% af anpartskapitalen.  Jo hvis det kan godtgøres at selskabet ikke har drevet erhvervsmæssig virksomhed (hvilket nok vil blive svært - udgifterne er vel ikke afholdt for sjov).

Selskabet kan heller ikke gøres til genstand for en skattefri virksomhedsomdannelse for det er ikke jomfrueligt. Passer selskabets regnskabsår overhovedet til købers krav.

Hvad ligger der af øvrige ubetalte regninger i selskabet, herunder på den omtalte kreditkøbskonto ?

Mit bedste råd er at Lasse, hans evt. ægtefælle, fader o.l. skal lægge aktivitet ind i selskabet, inden det bliver tvangsopløst. Så har underskuddet nemlig en værdi.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 05:19 | Låst

Hvsi du stadig har selskabet til salg er jeg interresseret - send mig en sms på 40 90 26 91 med dit nummer, så ringer jeg i løbet af dagen.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:52 | Låst

Af ren og skær nysgerrighed, Zeus.
Hvad kan man egentlig bruge et tømt Aps til?
Hvad ved du, som de økonomikyndige i tråden her ikke ved?

Jeg spørger, fordi vi måske alle kan lære noget.

mvh Hans

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:57 | Låst
Zeus:

Hvsi du stadig har selskabet til salg er jeg interresseret - send mig en sms på 40 90 26 91 med dit nummer, så ringer jeg i løbet af dagen.

Hvorfor ikke stifte et nyt? Det er billigere og Du slipper for eventuelle aftaler og underskud dette ApSet har.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 4. Aug 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:09 | Låst

Hej

Jeg vil gerne høre fra dig.

Torben Nielsen

20307030

Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:16 | Låst

Hej Torben

Jeg fandt et andet selskab til 2.400,- så jeg har fået løst det

men tak for henvendelsen

nvh

Tilmeldt 14. Aug 08
Skrevet kl. 10:30 | Låst

hej mit navn er abed

jeg er intreseret verdrøende dit aps virksomhed kan du kontakte mig på mit email som er ... bisant_m@hotmail.com

eller send mig dit tele nr så kan jeg kontakte dig.

mvh abed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40 | Låst

Er vel for længst passè!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48 | Låst

Der er jo mange ulemper ved ApS selskaber i forhold til eksempelvis SMBA selskaber.

Et A/S selskab bliver ligesom SMBA-selskaber heller ikke udsat for automatisk tvangsopløsning grundet underskud.

Er der indleveret årsrapport til EogS?

Hvis så, hvad kostede revisor? Hvad vil det koste, hvis det endnu ikke er lavet?

Tvangsopløsningsprocedurer af EogS kan under alle omstændigheder først starte engang efter 30.6 i år.

Er regnen af bøder og gebyrer startet med hvor meget?

Men EogS har 9 ugers ekspeditionstid til registrering af nye selskaber og derfor tager det nok noget tid før de ekspederer denne sag videre til rutinemæssig tvangsopløsning. Desuden har personalet haft ferie.

Den billigste løsning er vel bare selv at likvidere selskabet med erklæring om, at al gæld er betalt. Så bortfalder krav om årsrapport og dermed revisoromkostninger.

Den bedste måde at udnytte underskuddet er at videreføre aktiviteterne i personlig virksomhed med delvis eller fuld afskrivning af de afholdte omkostninger.

Du kan mixe forretningsaktiviteter i en slags koncern via personlige virksomheder og et eller flere selskaber, hvor SMBA-formen er langt den mest fleksible og billigste og kan startes med indskudskapital på NUL.

Du reorganiserer dine aktiviteter først og derefter lukker du eventuelt ApS selskabet. 

Skatteværdien af underskuddet kan  blive op til 63% af KR 150.000, hvis du selv udnytter dette.

Hvad siger du så? 

MVH fra Ejler Ottesen 

Tilmeldt 10. Jul 08
Skrevet kl. 14:59 | Låst

Er meget intresseret skriv til mig på skmdata@gmail.com

Side 2 ud af 7 (65 indlæg)