Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS sælges 8000,-

Side 4 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op: Det næste bliver vel at man snart kan købe ApS'er i Netto o.l. Jeg vil vove at dem som "byder ind" i denne tråd ikke aner hvad de har med at  gøre og det må anbefales at man lige læser Karstens ovennævnte indlæg igen og evt. konsulterer en advokat inden man sætter sit navn på en købsaftale.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 12. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:59 | Låst
det kunne godt ha min interrese men har brug for at vide noget mere om det men lad mig hører
Tilmeldt 12. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:00 | Låst
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:37 | Låst

Skattekonsulenterne:
Hold da op: Det næste bliver vel at man snart kan købe ApS'er i Netto o.l. Jeg vil vove at dem som "byder ind" i denne tråd ikke aner hvad de har med at  gøre og det må anbefales at man lige læser Karstens ovennævnte indlæg igen og evt. konsulterer en advokat inden man sætter sit navn på en købsaftale.  

Mit mål er ikke at skyde nogen folk noget i skoene, men tager jeg fejl hvis jeg antager:

• Selskabet vil stå som 2+ år gammelt på cvr og derfor typisk få en bedre kreditvurdering end alternativerne
  • Selvom køber ikke "når" at fylde de 125.000 i kapital i selskabet er der stadig ingen personlighæftelse
  • Momsperioder kan være forskellige fra tilsvarende enkeltmandsværksomhed
  • Enkeltpersoner kan i det hele taget være forhindret i at starte virksomhed

Du er jo skatteeksperten :-) Er antagelserne helt forkerte?

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:52 | Låst

Jeg er ikke uenig Jesper og nej dine antagelser er ikke forkerte. Jeg mener bare ikke disse "fordele" kan opveje at man ved at købe et selskab også overtager enhver risiko og alle forpligtelser imod selskabet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:20 | Låst

Jeg ville ikke selv havde modet til, at købe et brugt selskab, som man ikke ved hvor har været!

Men er der ikke også et skattefordrag, med i den jurdiske enhed. For tabet af egenkapitalen m.m.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21 | Låst

Her er jeg enig med Bent. Det er ikke nogen god ide at koebe et tomt ApS-selskab med store fopligtelser og potentielle omkostninger.

Jesper G:
Selskabet vil stå som 2+ år gammelt på cvr og derfor typisk få en bedre kreditvurdering end alternativerne

Du er meget bedre stillet med et nyt SmbA-selskab med NUL-kapital, hvis du selv er frisk og energisk og forklarer, hvorfor du vil koebe fra de relevante leverandoerer.

Jesper G:
Selvom køber ikke "når" at fylde de 125.000 i kapital i selskabet er der stadig ingen personlighæftelse

Det er der heller ikke i SmbA-selskaber med 0 (NUL) i kapitalindskud.

Og nej men du skal stadig hoste op med penge til genskabelse af kapitalgrundlaget i dette formentlig syge ApS og en masse penge til revisorer til mellem 7-1500 per time, da det ellers bliver sendt til oploesning af EogS.

Foer 1.7 var tallet 30.000 selskaber paa vej til oploesning.

Regn med 20-50 KKR alene til bogfoering og revisor eller mere.

Eksempel: Rene Holmgren lagde 20 KKR til revisor og endte alligevel med lukning af SIT formentlig syge GVC ApS-selskab.

I et SmbA-selskab arbejder du fra startem med begraenset haeftelse.

Jesper G:
Momsperioder kan være forskellige fra tilsvarende enkeltmandsværksomhed

SmbA-selskaber faar rutinemaessigt halvaarsafregning efter en kort periode med kvartalsafregninger.

Jesper G:
Enkeltpersoner kan i det hele taget være forhindret i at starte virksomhed

Men personer forhindres sjaeldent i at starte virksomheder via selskaber medmindre de er decideret kriminelle. At have gaeld som enkeltperson er i sig selv INGEN hindring.

Jesper G:
Du er jo skatteeksperten :-) Er antagelserne helt forkerte?

Bent har en vis skatteekspertise og jeg kommenterer ikke indlaeg, hvor han har ret og kommer med et rimeligt og sagligt indlaeg..

Men stave kan han ikke. Ikke Han har mange stavefejl i sine indlaeg.

Hans store fordel er, at han har bagstoppere, som liggerr paa lur hver gang nogle kommer med indlaeg, som kritiserer ham bare en lille smule,

Der er Henrik Krogh, XXX og Klovn, som er den samme person men optraeder, som om de er forskellige personer.

Jeg toer vaedde paa, at der naeppe gaar 10 minutter foer dette indlaeg druknes af Bent's bagstoppere eller ham selv.

------

Jeg havde ret. Tak til Hans for prompte respons og bekraeftelse af mit udsagn.

Jeg retter ellers mine stavefejl selv ved gentagen kontrollaesning.. De fleste. Heller ikke jeg er ufejlbarlig.

Hvordan gik det med din politi-anmeldelse af min person.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:33 | Låst

Ejler Ottesen:
de relevante leverandoere.

Ejler Ottesen:
genskabelse af kapitalgrundlager

Ejler Ottesen:
arbejder du fra startem

Ejler Ottesen:
og kommer med at rimeligt og sagligt

Ejler Ottesen:
Men stave kan han ikke.

Den sidste sætning lader vi lige stå et øjeblik i lyset af de fire første...

Ejler Ottesen:

Der er Henrik Krogh, XXX og Klovn, som er den samme person men optraeder, som om de er forskellige personer.

... interessant - let for en admin at tjekke IP-adressen, hvis det er relevant.

mvh Hans

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:38 | Låst

Hans Stokholm Kjer:
.. interessant - let for en admin at tjekke IP-adressen, hvis det er relevant.

Så er det hvis kun dig og ejler som ikke har set den sammenhæng. Først bliver man skudt i skuen at man bruger navnet Klovn og når det så rettes til en borgerlige navn så er det også galt..... I er sgu ikke lette at gøre tilfredse!Huh?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:47 | Låst
Ejler Ottesen:

Bent har en vis skatteekspertise og jeg kommenterer ikke indlaeg, hvor han har ret og kommer med at rimeligt og sagligt indlaeg..

Men stave kan han ikke. Ikke Han har mange stavefejl i sine indlaeg.

Om man staver perfekt eller ej er underordnet for om man må deltage på Amino eller ej, og har i øvrigt absolut ingen relevans for denne tråd, så den opførsel der kan du godt pakke sammen. Vi gider i hvert fald ikke at se på den her.

Ejler Ottesen:

Hans store fordel er, at han har bagstoppere, som liggerr paa lur hver gang nogle kommer med indlaeg, som kritiserer ham bare en lille smule,

Jeg toer vaedde paa, at der naeppe gaar 10 minutter foer dette indlaeg druknes af Bent's bagstoppere eller ham selv.

Så vidt jeg kan forstå er Klovn blot Henrik Kroghs tidligere brugernavn, så set ud fra den betragtning har han vel ikke udgivet sig for at være flere personer? Hvilken profil er den tredje "XXX" du henviser til?
Side 4 ud af 7 (65 indlæg)