|
Sælg din virksomhed på Amino Virksomhedsbørs:
- Hurtigt og nemt
- 100% anonymt
- Telefonisk support
|
Jeg kan ikke se hvad formålet skulle være med at betale dig 8000 for et tomt Aps?? Man kan få stiftet et nyt billigere og slipper for rodet med dine gamle regninger. De 125.000 slipper man jo uanset ikke for at skulle have da et Aps altid skal være mindst 125.00 værd i enten kontanter eller aktiver.
/Claus |
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
Hej!
Nej...kan heller ikke se noget formål med at betale 8000 kr. for et tomt selskab, hvor man ikke ved, om der ligger nogle "lig i lasten". Og som skrevet, kan man få stiftet et ApS langt billigere. Hvis jeg var dig, ville jeg likvidere selskabet.
/Peter |
![]()
|
Køber skal alligevel sørge for at der er en egenkapital på 125.000. Derfor er det billigere at lave et nyt selskab. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Lasse-Det er da noget sludder!
Nej...det er ikke billigt. 125 tkr. + 8 tkr. er lig med 133 tkr. Det kan stiftes billigere fra ny.
/Peter |
Peter: Mit indlæg var ment som en provokation. Jeg er ret sikker på, at det ikke er lovligt at have et ApS, der er under 125Kkr værd, især i en salgssituation, og hvis det bliver solgt til 8Kkr, så er det altså billigt, nemlig under værdien. Jeg er enig i, at hvis det skal købes til 133Kkr eller mere, så lyder det som en enormt dårlig forretning. |
Hej Lasse!
Ja...ok.......men ville under alle omstændigheder holde fingrene langt væk.
/Peter |
Hvis der ikke var noget der hed kapitaltabsregler KUNNE det være en ide at købe et "billigt" ApS, så du får ansvarsbegrænsning i din virksomhed, uden at skulle stille med 125.000 - som jo ofte er et problem, hvis man kigger her på Amino. Men, som jeg har skrevet før, er det meget risikabelt at købe et "brugt" selskab. (Køberne af TDC brugte 80 (firs) advokater til at gennemgå kontrakter m.v. for at sikre sig mod lig i lasten). |