Hvis du søger på MLM og scam i samme sætning, så får man SELVFØLGELIG primært fat i sider, som har negative ting at sige om MLM. Jeg kan vise dig lige så mange sider med positivt indhold om MLM - også fra "ikke-MLM'ere" men dem vælger du selvfølgelig at se bort fra, for du har allerede valgt din holdning.
Du tar feil - igjen.
Nej - jeg tager ikke fejl. Jeg har bare et andet perspektiv på tingene end du har.
Jeg kan vise dig hundredevis af sider, der forsøger at argumentere for, at MLM er scam - ved at bruge forfejlede matematiske formler og fordrejning af fakta og andre platheder.
Du derimod, vil helst se artikler der ligner dine egne på 4brooker - som er yderst kritiske overfor MLM, og derfor ser du primært de artikler, der har en anden grundholdning end din egen. Det er simpel psykologi - eller confirmation bias om du vil.
Det er titusenvis av MLM'ere som daglig spammer nettet med slike artikler for å tiltrekke oppmerksomhet rundt seg selv og sin forretningsmulighet
I almindelig tale hedder det markedsføring og PR når firmaer reklamerer for sig selv og og sine produkter - det sjove er, at hvis et firma bygger på MLM-konceptet og reklamerer for sig selv - så er det pludselig spam i dine øjne og ikke PR - igen fordi dit perspektiv er negativt og ikke objektivt.
Hvilke nettsteder kan du vise til som omtaler MLM som noe positivt uten at det er skrevet av noen som selv driver med MLM?
Jeg har en fornemmelse af, at lige meget hvilke sider jeg kommer med, så har du en lang fin forklaring på, hvordan de alligevel hænger sammen med noget MLM - som du så fint illustrerer på 4brooker, hvor du også samtidig kommer med medicinske, religiøse og finansielle råd - som var du en clairvoyant, med verdens største krystalkugle. ;-)
Men f.eks. udtaler både Bill Clinton, Donald Trump og Robert Kiyosaki sig positivt om hele MLM konceptet.
Tysklands tidligere præsident har takket LR for at være ambassadør for tysk kvalitet.
Ingen af disse personer har - så vidt jeg ved - noget med MLM at gøre, og udtalelserne kan alle findes på Youtube.
Og SELVFØLGELIG er de fleste sider, der taler positivt om MLM, primært oprettet af folk som er fortalere for konceptet, for hvilken journalist eller blogger ville skrive om noget, uden at have ENTEN en negativ ELLER en positiv vinkel på indholdet???
Altså med andre ord: der findes stort set kun positive MLM-artikler, der er skrevet af fortalere for konceptet, og negative sider, der er skrevet af modstandere.
Kunsten er så, at tage lidt fra begge lejre, og derefter danne sig en mening - på den måde har man forholdt sig objektivt til emnet. :-)