Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig passe!!!!

Side 5 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim J. Nielsen:
Og det er det da også, da de jo mødes af en person i banken, som kan lede dem direkte til den service som de har behov for.

NEJ. Filialer lukker og flere steder kræves der at man skal tage over 20 km til nærmeste filial.

Jeg kan godt se bankerne prøver på at optimere og det er da kun naturligt når det går som det gør.
Men bankerne er slet ikke innovative nok. De går deres egne vegne og lytter ikke nok til deres kunder.
De manøvrere efter de "gode kunder" og det har man råd til som større bank.
Sådan var det ikke i gamle dage! 
Kan selv huske den gode personlige service.
Hvornår er du sidt blevet ringet op af din bank for at høre om der er noget de kan hjælpe med og gøre bedre for dig?
Det er flere år siden jeg selv er blevet ringet op. Tror det er over 8 år siden sidst de ringede.

Tråden tog en drejning da der blev snakket om de ældre osv. Det har du ret i.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:00

Thomas Frost:
Har du overvejet folk måske har prøvet, men bare ikke kører helt op pga. det, som du gør?

Hvis folk har prøvet denne service så ønsker jeg netop med min tråd at de kommer på banen.
Det er jo formålet. Udveksle erfaringer og oplevelse.

Du har ikke denne oplevelse Thomas. Det har du skrevet. Det er så ikke alle banker der har indført dette kan jeg forstå.

Thomas Frost:
Ja den tror jeg de fleste har forstået, men du må også forstå at vi er en del som er hamrende ligeglade.

jammen er du ligeglad og er tilfreds med det hele behøver du jo ikke gå ind i debatten hvis den ikke interesserer dig.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Hvis folk har prøvet denne service så ønsker jeg netop med min tråd at de kommer på banen.
Det er jo formålet. Udveksle erfaringer og oplevelse.

Du har ikke denne oplevelse Thomas. Det har du skrevet. Det er så ikke alle banker der har indført dette kan jeg forstå.

Du misforstår hvad jeg skriver. Jeg HAR prøvet den service, altså at få et nummer af en person. Jeg har også en gang prøvet at stå i kø. Det gør mig bare ikke noget.

Ronni Larsen:
jammen er du ligeglad og er tilfreds med det hele behøver du jo ikke gå ind i debatten hvis den ikke interesserer dig.

Det interesserer mig skam, jeg synes det er en fin debat, men det er vigtigt at få begge sider med, derfor blander jeg mig. Hvis det kun er broksiden der debatterer, så bliver det lidt ensidigt.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:17

5 - 10 min ventetid er jo nada..

jeg skulle i kontakt med fødevarestyrelsen idag - nr. 10 i køen ( tak tak )

efter ca. 10 min. var jeg nr. 7 , og droppede det.

Det er problematisk :)

Specielt fordi det er en offentlig instans - og jeg kan ikke bare vælge en anden løsning.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:23

Thomas Frost:
Det interesserer mig skam, jeg synes det er en fin debat, men det er vigtigt at få begge sider med, derfor blander jeg mig. Hvis det kun er broksiden der debatterer, så bliver det lidt ensidigt.

Selvfølgelig skal der være harmoni. Jeg går heller ikke udfra alle kunder har oplevet dette og der er nok forskel på banker lader det til.

Der skal være plads til forskellighed. Personligt hader jeg at vente og stå i kø i længere tid af gagen.
Især hvis jeg kan se det kunne gøres hurtigere og mere effektivt.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:34

Ronni Larsen:
Personligt hader jeg at vente og stå i kø i længere tid af gagen.

Enig.

Ronni Larsen:
Især hvis jeg kan se det kunne gøres hurtigere og mere effektivt.

Det er nok her vandene skilles. Jeg kan ikke gøres noget ved bankens politik, så jeg gider ikke køre helt op over deres måde at drive kundeservice på. Det er alligevel så sjældent det er et problem, at der er andre ting der er vigtigere at bruge energi på.

Et lille tip kunne være at du downloader nogle podcasts, f.eks. pottercut, så kan du stå og lære, mens du venter, så er det måske lettere at acceptere hvordan banken har det med kundeservice.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01

Hr. John

Det bliver voldsomt spænenden at se hvad coop bank bringer med sig -deres fordel er de jo i forvejen er en del af hr. og fru Danmarks dagligdag. hvilket gør det så meget nemmere at præsentere deres bank ydelser - uden ret meget arbejde. Jeg modsat dig tror godt De over tid kan blive en udfordre til de eksisterende banker (særligt nu hvor Nordea mm satser på online banking)- men giver dig ret i det nok i starten bliver svært at være nummer et eller stærkest på erhvervskunderne - men tænk nu om Dansk Supermarked følger trop ? Det kunne være fantastisk !! De kunne jo blive det ønsket alternativ til det monopol de store banker har, og der er ingen tvivl om de godt kunne gøre indhug i antal kunder der ville flytte væk blandt andet fra Nordea.

Coop er vel ikke "dummere" end De også på sigt kunne finde ud af at tiltrække virksomheder - det må helt sikkert indgå i deres planer på sigt -hvordan De så end må tænke at gøre det.

Jeg skal lige have med, at du vist ikke rammer helt når du siger bankerne tjener for lidt kernekapital - syntes og ret mig om jeg tager fejl forsat bankerne kommer ud med overskud Surprise Smile

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 21:08

Hej mr. mig.

Jeg tror du har ret. Og jeg glæder mig kun over der kommer flere aktører på bank markedet.

Det trænger gevaldigt til en ordentlig rystetur og ordenlig konkurrence.

Igen ser jeg ikke de store udsving i dag. Det er de samme ting som der konkurreres på blandt bankerne i stedet for a forny sig og tage fat på en ny måde!

Som jeg tidligere skrev i tråden så sker der en naturlig konkurrence udvikling på dette marked også akkurat som det e sket f.eks. i telebranchen tidligere og mange andre brancher.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28

mr.mig:
Det bliver voldsomt spænenden at se hvad coop bank bringer med sig -deres fordel er de jo i forvejen er en del af hr. og fru Danmarks dagligdag. hvilket gør det så meget nemmere at præsentere deres bank ydelser
Helt enig - og derfor har jeg nævnt COOP flere gange - det skal da blive sjovt at se hvad de bringe

mr.mig:
Jeg skal lige have med, at du vist ikke rammer helt når du siger bankerne tjener for lidt kernekapital - syntes og ret mig om jeg tager fejl forsat bankerne kommer ud med overskud Surprise Smile

det er så bare manglende viden. Det står en hver der ved det helt klart, at bankernes overskud er for små. De svinger jo mellem bankerne, men kravet til de systemiske er 12% mindst - og det opnår pt kun Nordea ca - mange ligger unde 5% ja nede på et par % og under

Du vil ikke kunne finde økonomer af nogen art tror jeg, der siger bankerne tjener for meget- ikke heller forbrugerrådet eller my banker som ellers bider bankerne i haserne. Alle erkender, at bankerne tjener for lidt - og skærpes krisen kan det blive katastrofalt (som det jo var ved i Spanien og flere andre steder)

Det er helt garanteret at bankerne tjener for lidt, og kurserne har også ligget næsten stille i 5-6 år som bank snit så aktionærerne gør også. Jeg TROR der sker dig det som sker mange, at du hører at bank xx kom ud med overskud på 1,5 mia og var bedre end sidste år, men problemet er, at den skulle være kommet med 4,5 mia f.eks  for at give en forrentning af kapitalen der ligger op ad de krav som finanstilsynet og EU stiller

Det er som med ordet bankpakker, som nogen tror er penge til bankerne, men som er pakkeløsninger hvor banksektoren har tilført staten en gevinst på ca 7 mia som jeg husker det

ved sidste stress test (gennemkørsel af computerprogram der tester bankerne hvis krisen skærpedes) dumpede flere danske banker direkte

stress test http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article4885758.ece

se evt tv2 om disse krav http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-65737381:ekspert-skrappe-krav-til-banker.html

Se evt her en artikkel netop om det problem at de store krav til bank kapitalen i høj grad er problem for virksomheder der vil låne, ikke grundet bankerne men grundet statskravene http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/05/02/102021.htm 

Det er klart, at hvis nogen mener bankerne puger penge sammen og andre ved, at de tjener for lidt, så bliver der et misforhold mellem hvad man forventer af bankerne. - Læg dertil at den seneste ritzau rapport listede DK bankerne som de billigste i europa - så der er ikke hjælp at hente ved at håbe på udenlandske banker

Jeg er enig i det skal blive sjovt at se COOP på bankmarkedet, de må ha en del forudsætninger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54

et er så bare manglende viden. Det står en hver der ved det helt klart, at bankernes overskud er for små.

Nikker, og tak for links !

Du har ret, jeg har ikke indsider kendskab. Men det fremgår af dine links du har helt ret. Og spændende læsning... Har ikke så mange kommentar til det, og forstår vel godt man skære ind til benet som en hver anden virksomhed. Men omvendt holder jeg mig til det etiske i ikke at pakke nedskæringer og spareøvelserne ind som forbedret service! Der knækker min film nemlig... En ting er at kalde en spade for en spade og forklar virksomhendens problemer -og man agere derefter noget andet er at sige man yder forbedret service hvis kunderne ikke mener servicen bliver forbedret. Det er jo som at sige kunden er dum og iøverigt fuld af løgn - og det var vist nok det hele denne debat i denne tråd udsprang af -da Ronni mente servicen var mangelfuld og du mente det var en dum og forkert holdning.

Hvis bankerne bevæger sig væk fra det som vi kender med filialer i hver by -og over på elektroniske løsninger vil det vil netop komme coop og andre til gode. For så kan de jo tilbyde nødagtigt det samme da det blot er online - men samtidig allerede har et kundeflow i deres butikker så samtidig kan de i et vist omfang tilbyde rådgivning eller andet face to face -som bankerne jo netop er på vej til at spare væk... Mener du det er helt galt opfattet?

Side 5 ud af 9 (81 indlæg)