Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig passe!!!!

Side 8 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Ronni der er vist ikke andet for end at du må slå dig ned som bankkonsulent, og hjælpe de store banker forbedre deres forretning, du ved jo en hel del mere om deres forretning end de selv gør, og det kan jo have stor værdi hvis du med din viden kan forbedre bankernes bundlinje.

Som iværksætter skal man vide hvordan man effektivisere og yder en god kundeservice. Det er jo et par af grundpillerne i at drive en god forretning.
Man skal vide hvilken betydning en god kundeservice har og lytte til sine kunder.
Det er du sikkert ikke helt enig i Thomas, men der er også plads til forskellighed.

Enhver selvstændig med respekt for sine kunder ville aldrig lade sine kunder vente så længe.
Det fortæller mig bare fingeren ikke helt er på pulsen men gerne vil være det. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:05

Ronni Larsen:
Man skal vide hvilken betydning en god kundeservice har og lytte til sine kunder.
Det er du sikkert ikke helt enig i Thomas, men der er også plads til forskellighed.

Hvordan dælen kommer du frem til at jeg sikkert ikke er helt enig i det med kundeservice? Er det noget du tolker ud fra det jeg skriver?

Er det fordi jeg skriver jeg er ligeglad med ventetid i banken den ene gang om året jeg er der? Så tolker du at min generelle holdning til kundeservice er en anden end din?

Jeg mener kundeservice er det der kan gøre om en virksomhed får succes eller ej, da man med god kundeservice, kan tiltrække mange "gratis" kunder pga. anbefalinger. Det er sådan vi driver vores forretning.

Du skal ikke tro at fordi jeg er ligeglad med bankens kundeservice, at jeg så ikke gør en masse ud af det i vores egen virksomhed.

Forskellen er nok bare at du går en masse op i bankens kundeservice, og går meget op i om der står en person og giver dig et nummer, og det er jeg bare fuldstændigt ligeglad med. Banken er en privat virksomhed, og de kan gøre som de vil, så længe deres netbank bare kører :-)

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:26

Thomas Frost:

Hvordan dælen kommer du frem til at jeg sikkert ikke er helt enig i det med kundeservice? Er det noget du tolker ud fra det jeg skriver?

Er det fordi jeg skriver jeg er ligeglad med ventetid i banken den ene gang om året jeg er der? Så tolker du at min generelle holdning til kundeservice er en anden end din?

Ja det er fordi du skriver at du er ligeglad med ventetid. Så tolker jeg det som om du er ligeglad med om du skal stå og vente i længere tid eller kan komme forholdsvis hurtig til.

Thomas Frost:
Jeg mener kundeservice er det der kan gøre om en virksomhed får succes eller ej, da man med god kundeservice, kan tiltrække mange "gratis" kunder pga. anbefalinger. Det er sådan vi driver vores forretning.

Jeg er helt enig i det du skriver. Så forstå jeg bare ikke din holdning til at de fleste kunder jo ikke opfatter længere ventetid som god kundeservice.
Jeg er med på at nogle bare synes det er hyggeligt og har tiden til at sætte sig ned og hygge med en kop kaffe og sludre med de andre ventende kunder.
Men tror bare at det er de færreste. Der hvor jeg har stået i kø har folk stået i kø. Ingen videre snak og ingen satte sig ned og hyggede med en kop kaffe.
Tror de flrste som kommer i banken har travlt og lige hurtigt skal sætte penge ind, hæve eller andet. der er ikke kalkuleret med længere ventetid.

Thomas Frost:
Forskellen er nok bare at du går en masse op i bankens kundeservice, og går meget op i om der står en person og giver dig et nummer, og det er jeg bare fuldstændigt ligeglad med. Banken er en privat virksomhed, og de kan gøre som de vil, så længe deres netbank bare kører :-)

Ja det er så her jeg ser det lidt mere fra oven af.
Lad mig forklare.
Jeg er enig i at ledelsen jo selv bestemmer hvordan de vil køre deres forretning og tror nu heller ej en alm. borger og alm. kunde vil kunne ændre på dette!
Det er nu heller ikke mit formål. Jeg fortæller bare her om min oplevelse og at jeg ikke forstår at det skulle være kundeseervice. 

Jeg synes ikke du skulle være så ligeglad. Mange bække små som man siger. Hvis man kan se der bliver sløset og noget ikke er særlig effektivt og at man oven i købet kunne se besparelser. Alt sammen kan jo f.eks. bruges til at nedbringe den omkostning som John var inde på som bankerne har ved at drive en konto!
Altså i sidste ende gøre det billigere for dig at have en bankforbindelse!
Forstår du min pointe?

Jeg er godt klar over du er fløjtende lgeglad med hvad banken gør og hvad de opkræver, men det burde du ikke være hvis du kigger frem.
Jeg hører bare til en af dem der synes jeg betaler mange penge for at have en bankforbindelse og synes egentlig ikke det er fair når nu man kunne gøre driften billigere og egentlig gøre det meget billigere at have bankforbindelse.

Bankerne retter til og efterligner hinanden. Det sker ikke nogle positive nye tiltag. De tiltag som sker er alle med udfald "ekstra betaling til dig og mig".
Hr. og Fru Danmark lægger kun mærke til omkostningerne når nyhedsmedierne tager det op og fortæller hr. og fru Danmark hvor mange penge de egentlig går glip af. 

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 11:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har tre gange indenfor den seneste måned skulle ind og snakke med henholdsvis min bankrådgiver og anden løs person ved skranken i Nordea og er i den sammenhæng stødt på den såkaldte floormanager.

Min bankrådgiver sidder i filialet på Kongens Nytorv - et sted der som regel er ret godt proppet med mennesker, ligegyldigt tidspunkt på dagen.

Før tiden med floormanageren og i tilfælde af, at jeg skulle snakke med min bankrådgiver, så ville jeg gå ind i banken og ellers stille mig op i køen til den personlige skranke. Dvs. jeg kunne rent faktisk stille mig op i en kø med 3 mennesker for at nå hen til en medarbejder, som jeg så kunne fortælle, at jeg havde et møde i banken.
Og ja, man kunne sagtens stå og flagre på sidelinjen og se om man hurtigere kunne få øjekontakt med anden tilfældig medarbejder for at komme hurtigere til,- men altid lidt med samme følelse, som dengang man var ung og sprang over i diskotekskøen :)

I dag går jeg ind af døren til banken -> floormanageren er imødekommende og tager med et smil imod mig -> jeg fortæller at jeg har et møde med min bankrådgiver -> han henviser mig til et afslappende (vente)område med kaffe og det hele og sender med det samme en besked til min rådgiver om, at jeg nu er mødt op -> 2min senere kommer min bankrådgiver = en lækker, effektiv og hurtig ekspedering af mig.

Mht. mit ene besøg som ikke var med min bankrådgiver, så oplevede jeg i min tidligere bank, at i nogle tilfælde var kassedamen den rette til at løse mit problem og i andre tilfælde så var den personlige skranke løsningen - det efterlod mig rent faktisk med tvivl for, hvor jeg skulle stille mig hen i mit nylige Nordea besøg. Det er meget vel, at bankerne kører deres besøgssetup en smule anderledes i dag, end fra dengang jeg havde min gamle bank, men alt i alt, så er der sikkert mange som mig, der ikke har været i banken et godt stykke tid og så er det sgu dejligt, at man nemt og hurtigt kan blive ledt i den rigtige retning af floormanageren!

Personligt kan jeg på ingen måde se hvorfor det skulle kunne tolkes som en joke - for mig er det blot uovertruffen god service. OG JA, jeg kan da godt tolke det eventuelle komiske i, at man møder floormanageren, som blot henviser en til køen et par skridt fra hvor han selv står - men so what - det tager 1 sec og de 30% som bare havde en lille anelse af tvivl om, hvad de skulle gøre, er blevet ledt andenvejs.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:06

Ronni Larsen:
Jeg synes ikke du skulle være så ligeglad. Mange bække små som man siger. Hvis man kan se der bliver sløset og noget ikke er særlig effektivt og at man oven i købet kunne se besparelser. Alt sammen kan jo f.eks. bruges til at nedbringe den omkostning som John var inde på som bankerne har ved at drive en konto!
Altså i sidste ende gøre det billigere for dig at have en bankforbindelse!
Forstår du min pointe?

Jeg er helt med på pointen, men at jeg bliver irriteret eller skriver om det på et internetforum, ændrer ikke noget, derfor gider jeg ikke gå op i hvad lige præcis det private firma vælger at gøre. 

Her i Indonesien hvor jeg bor kan der sagtens være 45 minutters ventetid i banken. Du falder sikkert ned af stolen når du hører at det er jeg også helt ligeglad med. Jeg undgår at komme der i det omfang det er muligt, og accepterer det fordi jeg ikke gider finde en langt dyrere bank uden ventetid. I stedet bruger jeg ventetiden til f.eks. at høre pottercut, så jeg får noget ud af ventetiden, og lærer noget jeg kan bruge i min forretning.

Ronni Larsen:
Jeg hører bare til en af dem der synes jeg betaler mange penge for at have en bankforbindelse og synes egentlig ikke det er fair når nu man kunne gøre driften billigere og egentlig gøre det meget billigere at have bankforbindelse.

Det er nok her vi i virkeligheden er forskellige. Prisen for at have en erhvervskonto, synes jeg på ingen måde er høj. Det kunne måske gøres billigere ved at ansætte dig som optimeringsmand, men om det koster 500 kr. om året eller 800 kr. betyder ikke så meget. Den tid du har brugt på at skrive herinde, der kunne du sikkert have tjent det dobbelte af det anyway.

Render du også og bliver irriteret når der er kø i supermarkedet, ved indgangen til Tivoli, i kundeservice til dit teleselskab etc etc etc? Eller er det kun bankerne du fokuserer på? Der er private firmaer overalt, som vi som mennesker er afhængige af, men hvis kø og manglende innovation hos dem bliver et irritationsmoment, så bliver man meget ofte irriteret, og hvem gider det?

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:38

mrsam:

Jeg har tre gange indenfor den seneste måned skulle ind og snakke med henholdsvis min bankrådgiver og anden løs person ved skranken i Nordea og er i den sammenhæng stødt på den såkaldte floormanager.

Min bankrådgiver sidder i filialet på Kongens Nytorv - et sted der som regel er ret godt proppet med mennesker, ligegyldigt tidspunkt på dagen.

Før tiden med floormanageren og i tilfælde af, at jeg skulle snakke med min bankrådgiver, så ville jeg gå ind i banken og ellers stille mig op i køen til den personlige skranke. Dvs. jeg kunne rent faktisk stille mig op i en kø med 3 mennesker for at nå hen til en medarbejder, som jeg så kunne fortælle, at jeg havde et møde i banken.
Og ja, man kunne sagtens stå og flagre på sidelinjen og se om man hurtigere kunne få øjekontakt med anden tilfældig medarbejder for at komme hurtigere til,- men altid lidt med samme følelse, som dengang man var ung og sprang over i diskotekskøen :)

I dag går jeg ind af døren til banken -> floormanageren er imødekommende og tager med et smil imod mig -> jeg fortæller at jeg har et møde med min bankrådgiver -> han henviser mig til et afslappende (vente)område med kaffe og det hele og sender med det samme en besked til min rådgiver om, at jeg nu er mødt op -> 2min senere kommer min bankrådgiver = en lækker, effektiv og hurtig ekspedering af mig.

Mht. mit ene besøg som ikke var med min bankrådgiver, så oplevede jeg i min tidligere bank, at i nogle tilfælde var kassedamen den rette til at løse mit problem og i andre tilfælde så var den personlige skranke løsningen - det efterlod mig rent faktisk med tvivl for, hvor jeg skulle stille mig hen i mit nylige Nordea besøg. Det er meget vel, at bankerne kører deres besøgssetup en smule anderledes i dag, end fra dengang jeg havde min gamle bank, men alt i alt, så er der sikkert mange som mig, der ikke har været i banken et godt stykke tid og så er det sgu dejligt, at man nemt og hurtigt kan blive ledt i den rigtige retning af floormanageren!

Personligt kan jeg på ingen måde se hvorfor det skulle kunne tolkes som en joke - for mig er det blot uovertruffen god service. OG JA, jeg kan da godt tolke det eventuelle komiske i, at man møder floormanageren, som blot henviser en til køen et par skridt fra hvor han selv står - men so what - det tager 1 sec og de 30% som bare havde en lille anelse af tvivl om, hvad de skulle gøre, er blevet ledt andenvejs.

Hvis du har booket et møde så går du ind i banken og stiller dig så din rådgiver kan se du er kommet. Rådgiveren kommer straks hen til dig.
Det behøver man da ikke en floormanager til?

Hvis du kommer ind som alm. kunde uden mødeaftale så burde du ikke være i tvivl om hvilken skranke du skal stille dig ved.
For et system guider dig automasik hen til den kasse som har den skpertise du du søger.
Du vælger på skærm hvad du skal. Hæve / sætte penge ind / valuta / råd og vejledning / oprette konto.
Herefter får du nr. ud til den skranke du skal hen til.

Det er da ikke svært?
Igen hvad skal en floormanager her?
Spild af resource.

Den personlige kontakt får du ved kassen og endnu bedre du kommer hurtigere til og får lige netop den hjælp og det du har behov for. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Det er da ikke svært?
Spild af resource.

Du må acceptere, der er andre, der ikke er enige.

Du kan gentage de samme pointer igen og igen, men det gør ikke nødvendigvis at alle bliver enig med dig, selvom det måske er svært at acceptere.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:47
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Det er nok her vi i virkeligheden er forskellige. Prisen for at have en erhvervskonto, synes jeg på ingen måde er høj. Det kunne måske gøres billigere ved at ansætte dig som optimeringsmand, men om det koster 500 kr. om året eller 800 kr. betyder ikke så meget. Den tid du har brugt på at skrive herinde, der kunne du sikkert have tjent det dobbelte af det anyway.

Det er fint. Så synes jeg egentlig at du skal betale det dobbelte i fremtiden og gøre det billigere for alle de andre som ønsker at få mere ud af deres bankforbindelse.

Thomas Frost:
Render du også og bliver irriteret når der er kø i supermarkedet, ved indgangen til Tivoli, i kundeservice til dit teleselskab etc etc etc? Eller er det kun bankerne du fokuserer på? Der er private firmaer overalt, som vi som mennesker er afhængige af, men hvis kø og manglende innovation hos dem bliver et irritationsmoment, så bliver man meget ofte irriteret, og hvem gider det?

Hvis jeg skal vente 10 -15 min i kø i supermarkedet ja så handler jeg naturligvis der hvor de er kunde tække og går ekstra op i kundeservice.
F.eks. er Føtex jo ret gode til at have fokus på kunderne. Står der for mange i kø kommer en medarbejder flyvende og åbner en kasse mere.
Det får mange til at komme igen.
Dette har jeg ALDRIG oplevet i en bank!

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:52

Thomas Frost:

Ronni Larsen:
Det er da ikke svært?
Spild af resource.

Du må acceptere, der er andre, der ikke er enige.

Du kan gentage de samme pointer igen og igen, men det gør ikke nødvendigvis at alle bliver enig med dig, selvom det måske er svært at acceptere.

Har netop skrevet der er plads til forskellighed mange gange i denne tråd!

Hold nu op! 

Det er kun fint med forskellige synspunkter. Dog tror jeg ikke flertallet deler din holdning og ligegyldighed om en sund debat.
Skrev jo dette indlæg for at få feedback fra andre. Hvad andre synes og om de også har oplevet denne "kø nr. givning" i banken ;-) 
Synes det var et totalt oplagt indlæg på Amino hvor alle de innovative mennesker forhåbentlig kigger forbi.
Jeg ser det jo med innovative briller. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ronni Larsen:
Det er fint. Så synes jeg egentlig at du skal betale det dobbelte i fremtiden og gøre det billigere for alle de andre som ønsker at få mere ud af deres bankforbindelse.

Ja du synes mange ting Smile Men jeg gider naturligvis ikke betale mere end andre. Forskellen er nok bare hvad jeg ønsker at fokusere på.

Ronni Larsen:
F.eks. er Føtex jo ret gode til at have fokus på kunderne. Står der for mange i kø kommer en medarbejder flyvende og åbner en kasse mere.
Det får mange til at komme igen.

Så du vil gerne betale mere for god service? Jeg havde en Føtex og en Aldi i nærheden, da jeg boede i Danmark, og prisforskellen var udtalt.

Så når du handler i supermarkedet vil du gerne betale for for god service, og i banken vil du gerne have bedre service og samtidig betale mindre?

Jeg har ikke skrevet at du ikke giver plads til forskellighed, men jeg påpeger blot at du fremfører de nøjagtigt samme punkter igen og igen, hvilket der ikke er grund til. Jeg har forstået dine holdninger, jeg er bare ikke enig, og det ser lidt ud som om at du gentager dig selv igen og igen hver gang der er en der ikke er enig med dig.

Lige et kort spørgsmål; hvis du er så utilfreds med din bank, hvorfor skifter du så ikke. I handelsbanken som jeg havde, stod der ikke en person og gav et nummer, og der var stort set aldrig kø. De stiller noget højere krav end mange andre banker, især ved udlån, men til gengæld kunne du slippe for den her floormanager og køen. Var det måske en ide?

Side 8 ud af 9 (81 indlæg)