Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig passe!!!!

Side 6 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Plat plat og atter pjat John.
Bankerne har tjent milliarder EKSTRA! 

Det gør mig rasende at høre du er så godtroende.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/07/06/145306.htm

Har du hørt om investeringer trækkes fra og dermed er et annonceret overskud tit offentliggjort efter investringer er foretaget!
Flere banker har investeret massivt og ja nogle har tabt en masse penge tidligere på udlandske aktiviteter og ejendomme, men igen her har regeringen jo hjulpet til med bankpakker og her har bankerne ovenikøbet tjent fedt på de handler der er indgået med regeringen!
En dårlig forhandling (måske fordi visse banker selv sad med ved bordet da bankpakkerne blev forhandlet og havde stor indflydelse).

Man har simpelthen ulvene til at passe på fårene!

Den gevinst du snakker om på 7 milliarder er nothing i det samlet store billede! Det kunne have været mange flere milliarder og oven i købet her ville bankerne stadigvæk have tjent fedt på aftalen.

http://politiken.dk/debat/profiler/hummelgaard/ECE1839190/bankpakke-2-ligner-stadig-danmarkshistoriens-stoerste-tyveri/

http://www.business.dk/forside/svag-bankpakke-3-koster-danskerne-tre-mia.-aarligt

http://www.b.dk/nationalt/danskerne-foeler-sig-snydt-i-bankredninger

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 22:01

Er ved at tro du er i lommen på bankerne udfra det du skriver og argumenterer for i denne tråd John!
Du forsvarer godt nok bankerne til fingerspidserne hva Wink 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05

Ronni Larsen:
Jeg troede jeg var færdig med dig - bliv i den tro - du finder ikke en seriøs økonom som ikke vil bekræfte, at bankerne skal ØGE deres indtjening for at kunne leve op til statskrav - jeg har vist det i nok for mange links, men kunne blive ved, for det er der helt koncensus om, bankerne skal OP i indtjening - sid du stille og vær rasende - jeg tror det er politisk raseri 

Ronni Larsen:
Den gevinst du snakker om på 7 milliarder er nothing i det samlet store billede! Det kunne have været mange flere milliarder og oven i købet her ville bankerne stadigvæk have tjent fedt på aftalen.

Ja den kunne ha været større - det var en forhandling som jeg ved enhedslisten er imod - men det blev 7 mia og bankerne tjente INTET - de betalte kun. Du aner ikke hvad bankpakkerne gik ud på tror jeg - men bankerne betalte 7 mia (de nye 2 års dagpenge/konttanthjælp koster vist 2,5 mia)

Hvorfor - jo fordi de store ikke ville lade de små i stikken og gik med til at garantere at sektoren via finansiel stabilitet betalte alle tab inden for sektoren, mod at at staten garanterede at gå ind hvis det hele rasede. Det KUNNE jo være sket, men så ville danmark formentlig være gået bankerupt, og det var laaaaangt fra at ske, de store - Nordea og DDB og øvrige, postede penge i finansiel stabilitet og dækkede alle banktab og lukninger, medens staten hævede en samlet præmie på 7 Mia.

Enhedslisten raser som de næsten eneste - i folketinget og mener staten skulle ha krævet mere - en nær-nationalisering af bankerne - og det kan man være enig eller uenig i - men ikke i, at bankerne betalt 7 mia og ikke i at bankerne tjener for lidt - de skal meget op

v

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Plat plat og atter pjat John.
Bankerne har tjent milliarder EKSTRA! 

Jeg er enig med dig personligt. MEN der hvor jeg må give John kredit er at bankerne så vel som dit eller mit firmaer sig selv nærmest - og DET er der vel ikke noget at sige til. Måden er for os normale danskere sådan vi føler os røvrendt og snydt. Men igen er der jo to sider af samme sag og jeg tror dette er et spørgsmål om synsvinkel. Hvor jeg er enige med din -er det tydeligt John tilhører bankens- og det kan man vel kun have respekt for selvom den måtte være forkert for dig og mig?

Må også sige artiklen du henviser til skriver ikke danskerne er BLEVET men FØLER sig snydt. I de artikler John har sendt er det nogle stress test man ikke bare kan overhør. Smile

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 22:11

Du har ikke fulgt særlig meget med i politik med den udmelding. Nej det er ikke kun Enhendslisten.
Det er Hr og Fru Danmark, Socialdemokratiet og flere andre partier.

Utrolig nok mener jeg ikke venstre var så meget på banen (men de havde jo også et større ansvar og derfor måske har interesse i ikke at blande sig for meget i noget de selv har været med til at vedtage).

Hvis du ikke så udsendelsen tidligere fra DR  "sikke en fest". Så se den her og bliv opdateret.

http://www.dr.dk/DR1/dr1-dokumentaren/sikke-en-fest/sikke-en-fest.htm#/62793/00:00

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:17

@ Ronni Larsen!

Du kommer gang på gang med enten noget du ikke har undersøgt
Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:

Du har ikke fulgt særlig meget med i politik med den udmelding. Nej det er ikke kun Enhendslisten.
Det er Hr og Fru Danmark, Socialdemokratiet og flere andre partier.

Utrolig nok mener jeg ikke venstre var så meget på banen (men de havde jo også et større ansvar og derfor måske har interesse i ikke at blande sig for meget i noget de selv har været med til at vedtage).

Hvis du ikke så udsendelsen tidligere fra DR  "sikke en fest". Så se den her og bliv opdateret.

http://www.dr.dk/DR1/dr1-dokumentaren/sikke-en-fest/sikke-en-fest.htm#/62793/00:00

Nå okay. Skal jeg nok tænke over -mente ellers jeg fulgte fint nok med :)

Når det er sagt, er jeg helt med på alt det der og er slet ikke uenig med dig - men det er fortiden og jeg er mere fokuseret på nutid og fremtid. Derfor selvom bankerne hyggede sig og efterlader regningen til os andre -kan vi ikke flyve tilbage i tiden. Så hvad gør vi nu ? John + bankerne har ret til deres holdninger - forkerte eller ej. Er jeg enige med bankerne? Nej. Men jeg overhør heller ikke at der også for dem er udfordringer i nuet.

Men jeg sidder ikke med den magiske opskrift. Så den debat overlader jeg fint til jer andre ;)

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 22:19

mr.mig:

Jeg er enig med dig personligt. MEN der hvor jeg må give John kredit er at bankerne så vel som dit eller mit firmaer sig selv nærmest - og DET er der vel ikke noget at sige til. Måden er for os normale danskere sådan vi føler os røvrendt og snydt. Men igen er der jo to sider af samme sag og jeg tror dette er et spørgsmål om synsvinkel. Hvor jeg er enige med din -er det tydeligt John tilhører bankens- og det kan man vel kun have respekt for selvom den måtte være forkert for dig og mig?

Må også sige artiklen du henviser til skriver ikke danskerne er BLEVET men FØLER sig snydt. I de artikler John har sendt er det nogle stress test man ikke bare kan overhør. Smile

Jeg er enig i at bankerne driver forretning, men effektivisering er = bedre fundament for at skabe et overskud og leve op til de krav som stilles.
Man kan sige det sådan at de har skovlet penge ind igennem rigtig mange år. Investeret uhørt sindsygt og over evne. Det er ikke sund forretning.
Nu skal de skære ind til benet og det er jo kun naturligt. Dermed mener jeg faktisk det er sundt for vores samfund da det giver grobund for nye muligheder for dem som vil drive bankvirksomhed i Danmark.

Jeg respekterer selvfølgelig at John har anden holdning og bankernes synspunkt at repræsentere. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20

mr.mig:
eg er enig med dig personligt. MEN der hvor jeg må give John kredit er at bankerne så vel som dit eller mit firmaer sig selv nærmest - og DET er der vel ikke noget at sige til. Måden er for os normale danskere sådan vi føler os røvrendt og snydt. Men igen er der jo to sider af samme sag og jeg tror dette er et spørgsmål om synsvinkel. Hvor jeg er enige med din -er det tydeligt John tilhører bankens

Du citerer ved at markere det du vil citere og så trykke på den blå linje med Marder det du vil citere) Big Smile

der er jeg da helt enig- Man kan sagtens se på bankerne fra to vidt forskellige sider. Man kan sågar mene de skal nationaliseres eller at de skal ha krav på sig for at åbne konti for alle- og alt muligt andet- det er rent politisk, og der kan man ha fuldt legale forskellige meninger - i alle ender af spektret - og inde på midten

Jeg lyder nok som bankens mand (dog med ren bruger erfaring), men har faktisk i tråden på vist en række områder hvor jeg mener bankerne kan og skal ændre sig. Jeg byder også COOP velkommen. Det eneste jeg ikke vil, er med i det let antændelige hylekor om, at bankerne er store - grådige dyr, som modsat al anden fornuftigt erhvervsliv er totalt ligeglade med kunderne, og bare sidder og gnider griske hænder. 

Bankerne er på undt og godt - i konkurrence mod hinanden og stjæler med arme og ben hinandens kunder. Pt bløder DDB til Nordea og en del mindre banker fanger også op. Bankerne kæmper om kunderne kan jeg love- men jo ikke om kunder de ikke mener de kan tjene på, sådan er det jo (lyder lidt som Margrethe Vestager citat)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:20

mr.mig:

Nå okay. Skal jeg nok tænke over -mente ellers jeg fulgte fint nok med :)

Når det er sagt, er jeg helt med på alt det der og er slet ikke uenig med dig - men det er fortiden og jeg er mere fokuseret på nutid og fremtid. Derfor selvom bankerne hyggede sig og efterlader regningen til os andre -kan vi ikke flyve tilbage i tiden. Så hvad gør vi nu ? John, bankerne har ret til deres holdninger - forkerte eller ej. Er jeg enige med bankerne? Nej. Men jeg overhør heller ikke at der også for dem er udfordringer i nuet.

Men jeg sidder ikke med den magiske opskrift. Så den debat overlader jeg fint til jer andre ;)

Yes

Side 6 ud af 9 (81 indlæg)