Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig passe!!!!

Side 4 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er jo alle andre banker følger trop ! Der er ingen andre muligheder end at acceptere det...

Dog er jeg ikke helt med på hvilken del du er uenig i ? Er det - det med banken mener det er de ældres fejl de ikke

kan bruge en pc ? Eller noget andet ?

Det som tænder mig af, er man forsøger at pakke bankens opførsel ind som god og ordenlig service. Og mener det er kunderne som er dumme når de udtaler eller mener man ikke oplever god service i en bank. Mange af os er fra en tid uden nettet og dets muligheder og ved jo derfor godt hvad der er anderledes idag. Forskellen er bankerne er så store og rige de kan gøre hvad det passer dem.

Det er jo helt modsat iværksættere. For så er man lyn hurtigt konkurs.

I bankens optik kan det gøres bedre -men her mener man ikke flere åbne kasser, eller den slags - her mener man KUNDEN skal lærer at gøre det korrekt. Det er simpelt hen nået et punkt hvor det er over god moral og etik.

Vi er jo bare uenige. Mærkeligt - at kunderne og personalet omkring banker er det. Endnu mere hvordan man ikke er lydhør når man arbejder i en bank. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:28

Klaus Poulsen:
Hold dog for en gang vrøvl, undskyld mig... Men du ved godt bankerne er forretninger som bliver nød til at følge med, præcis som Føtex og deres selvbetjenings kasser, bare fordi noget engang har været sådan, er ikke nødvendigvis ensbetydende med at det skal forblive sådan altid... Jeg er bestemt ikke kæmpe fan af bankerne, men heldigvis kan man da skifte bank hvis man ikke er tilfreds...

Say what??? Det nytter da ikke at skifte bank? Det vil jo være det samme. Læs nu hvad der bliver skrevet. Du kan i dag kun vælge imellem det samme.
Hvilket logo der er på etiketten er jo underordnet hvis kvaliteten er den samme!

Klaus Poulsen:

Det er jo hovedet på sømmet - for hvor mange kunder har ringet og bedt om kassen ikke kan servicere alle kundens behov?

Hvad er det for noget bræk, rent ud sagt, at skrive? Banken er en forretning og de tilpasser den løbende, at så de "gamle" får hjælp af banken er bare flot, eller har du ondt i røven over det?

Hvis bankerne virkelig gik all inn og ville bruge resourcer på at de ældre kommer godt med eller bare have ekstern service til de ældre som er stået af alt IT ræset så burde de have 1 medarbejder som har til opgave kun at servicere de ældre som kommer ind i banken. 
Derudover når der ingen ældre er ved denne kasse (som kunne kaldes rådgivning og hjælp) så sad medarbejderen og lavede andre opgaver imens og hjalp til i driften af den lokale filial. Det ville være rigtig god kundeservice og en god oplevelse for dem som kommer i banken fordi de ikke kan finde ud af netbank og bare har behov for at sætte / hæve lidt penge!

Et eksp. En ældre ægtepar på henholdsvis 85 år og 87 år har svært ved at forstå hvordan det IT fungerer. De har hverken computer eller bruger internettet.
Dermed heller ej Elektroniske kort. Kun kontanter som de fleste i den generation bruger som betaling. Ved der er mange som f.eks. hæver 1 gang om ugen / 14 dag i banken til at betale regninger og handle ind for. Så har de hvad de skal bruge.
Sådan har de gjort i mange år sikkert også før du blev født!
Er med på teknologien indfinder sig, men hey. Det burde være muligt at servicere disse kunder stadigvæk i stedet for at overlade dem til sig selv!
En IT support til disse mennesker er jo fuldstændig åndsvagt! Det giver ingen mening. Her skal den personlige service i filial være i orden. 

Klaus Poulsen:
Hvad fanden (undskyld sproget) har det med sagen at gøre, hvis bank manden er utilfreds kan han sikkert sagtens finde en anden butik! De har jo ikke lukket alle kasserne, men der hvor de har (som de bestemmer) kan du ikke få personlig hjælp mere, og det bestemmer de!!! Så skift dog bank hvis du har et problem med dette, jesus det hele lyder herinde som om bankerne er jeres, det er virksomheder som jeres og min, og vi vil gerne optimere og gøre det mest profitabel for os selv, eller hvad er problemet?

Du har tydeligvis ikke forstået budskabet Klaus. Forestil dig alle butikker du kan vælge imellem og hvor du kan købe din barbermaskine agerer på samme måde!
De er ens! Håber du kan se meningen med galskaben ,-) 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:43

Ronni, du render alt for meget i banken tror jeg Smile

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:10

Thomas Frost:
Ronni, du render alt for meget i banken tror jeg Smile

Ja det skulle man tro Smile
Men har haft brug for at komme i banken 3 gange indenfor det sidste 1/2 år.

Ellers bruger jeg netbank til alt hvad man nu kan der.
Men du ved. Ikke alt man kan klare over nettet.

Men mener når man endelig skal bruge banken så skal den da også fungere!

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:12

Er der ingen andre der har været i bankerne fornyligt og oplevet deres nye service "giv et nr" ? 

Confused

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:59

Ronni Larsen:
Men mener når man endelig skal bruge banken så skal den da også fungere!

Jeg har Handelsbanken i Danmark, og det fungerer upåklageligt. Der er aldrig kø, jeg har i hvert fald ikke prøvet at der var kø i min lokale bank, dengang jeg boede i Danmark.

Jeg gider ikke ind i en længere diskussion om det, men jeg synes nu stadig en bank fungerer, selvom der står en person og yder service ved døren. Der er mange andre kriterier jeg vurderer en bank på, og jeg er i øvrigt lidt ligeglad med hvordan andre driver forretning, så hellere koncentrere sig om sin egen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04

Med fare for at gentage mig:

Bankerne tjener for lidt har krav på sig for at hæve kernekapital

De skærer ned - lukker afdelinger, lukker kasser, introducer teknik, og det gør ud over ældre der ikke kan følge med, men det er en del af spareøvelsen

Nogle af dem sætter servicemedabejder i form af elev til at tage hånd om de der skal lære at bruge automater m.m og om ældre som kan få special kontakt - for at afhjælpe den for lange kassekø

Der er ikke banker i udlandet der gør det voldsomt meget smartere eller bedre -

Mange banker, som den der nævnes her har faktisk stadigt høj kundetilfredshed .- Nordea gik som mange lidt ned senest men ligger så højt som 71,8% i kundetilfredshedsscore - blev årets bank i scandinavien seneste 3 år og i vesteuropa i år af financial times magasin "banker"

Det betyder IKKE at jeg ikke mener der er plads til forbedring, bare at jeg dels ikke vil skælde ud over en service der nedbringer ventetid ved kasserne til en pris banken kan betale OG heller ikke deltage i det generelle kor mod banker.

Der er masser at forbedre - men lad være at tro, at går det galt nok, som du håbede Ronnie, så kommer noget bedre at tvinges frem, for der er ikke nogen steder eksempler på noget meget bedre bankmæssigt. Det skal blive sjovt at se hvad COOP bank kan byde på, de vil jo kunne ha lettere ved en vis kassebetjening. Det er et eksperiment jeg ser frem til med spænding. Jeg tror dog ikke den med det første bliver en erhvervsbank.

Vi må, helt som med velfærden, indse at servicesamfundet skrumper. Borgerservice er en E-mail service, telefoner lukket, pensions problemer kræver IT af de ældre osv. Det er alt sammen en del af krisen, at der skæres ind til benet mange steder, og gjorde vi ikke det NU - ville vi ligne først Spanien og så Grækenland, så det er ikke sjovt, men det er nødvendigt.¨

Lad os gerne tale bankerne til rette der hvor vi konstruktivt kan tilføre noget som kan hænge økonomisk sammen, men der skal meget mere substans i det, end surhed og latterliggørelse over, at de lader en ung modtage kunderne og forsøge at guide dem.

At skaffe deltagere til et hylekor mod bankerne som skurke på alle områder, er ikke vanskeligt (henvendelse til liste Ø skaffer de første) - faktisk langt nemmere end at finde 12 der vil demonstrere for det modsatte Big Smile Nationaliser dem, eller sæt Ronnie i spidsen, så kører det (tag det ikke så tungt Ronnie - det er ikke så slemt ment men du virker til at mene du kunne køre det hele)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 17:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ronni Larsen:
Er med på teknologien indfinder sig, men hey. Det burde være muligt at servicere disse kunder stadigvæk i stedet for at overlade dem til sig selv!

Og det er det da også, da de jo mødes af en person i banken, som kan lede dem direkte til den service som de har behov for.

Jeg tror at bankerne i i færd med at gøre lige netop det som du roser dig selv for at kunne: nemlig optimere og udvikle deres forretning, så den giver mest muligt overskud.

Jeg vil minde dig om, at dit første indlæg jo ikke primært handlede om forringelsen af bankens service, men mest om det tåbelige i, at banken spilder ressourcer ved at have en medarbejder stående og trække numre for folk.

Nu hvor du så udfordres på den indstilling, og præsenteres for fakta og tal som ikke passer din oprindelige påstand, så handler det lige pludselig om stakkels gamle pensionister Big Smile, som så nok er dén gruppe som reelt har mest ud af den nye 'service'.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:44

At skaffe deltagere til et hylekor mod bankerne som skurke på alle områder, er ikke vanskeligt (henvendelse til liste Ø skaffer de første) - faktisk langt nemmere end at finde 12 der vil demonstrere for det modsatte Big Smile Nationaliser dem, eller sæt Ronnie i spidsen, så kører det (tag det ikke så tungt Ronnie - det er ikke så slemt ment men du virker til at mene du kunne køre det hele)

Nej det har jeg nu aldrig påstået jeg kan! Men har da succes med at være innovativ og jeg har vel lov at mene at banksektoren bestemt ikke er særlig innovativ og jeg har vel også lov til at have en mening om dette.

Jeg er sikker på der kommer nye banker og nye muligheder i fremtiden. Det er jeg slet ikke i tvivl om!
Ved flere afventer i markedet da det jo er ret gunstigt.

Jeg er ikke ude på at skaffe deltagere til et hylekor. Er bare overrasket over den dårlige fortolkning og satsning i hverfald i den bank jeg kommer i.
Det blev jeg meget overrasket over. Og derfor lavede jeg dette indlæg på Amino blandt en masse innovative mennesker.

Men det lader til flere i denne tråd er godt tilfredse og ikke oplever ventetid i deres bank og måske ikke har været ude for der er en ansat til at trykke på knappen så jeg kan få mit kø nr. ud. Havde medarbejderen nu bare hjulpet mig!

Lad mig forklare:
Hvis en medarbejder henvender sig og spørger hvad han kan hjælpe mig med og jeg fortæller jeg skal sætte nogle penge ind.
Vedkommende siger så gerne og trykker et nr. ud til mig og siger jeg kan stille mig i Kø?

Man får lige en kort optur over der faktisk er en medarbejder der henvender sig til en og byde en velkommen for derefter at blive skuffet over han ikke kan hjælpe en?
Det er hele polimikken og det mit indlæg handler om!

Men det er jo også svært her hvis ingen andre end mig har sat sine fødder i banken fornyligt og har oplevet dette nye tiltag.
Udaf de ca. 25 ventende kunder var der måske 2 som blev henvist til en skrivebords konsulent fordi de skulle oprette en konto.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:50

Ronni Larsen:
Men det lader til flere i denne tråd er godt tilfredse og ikke oplever ventetid i deres bank og måske ikke har været ude for der er en ansat til at trykke på knappen så jeg kan få mit kø nr. ud.

Har du overvejet folk måske har prøvet, men bare ikke kører helt op pga. det, som du gør?

Ronni Larsen:
Det er hele polimikken og det mit indlæg handler om!

Ja den tror jeg de fleste har forstået, men du må også forstå at vi er en del som er hamrende ligeglade. Hvis banken vil stille en person op og give mig et nummer, så fint med mig. Det er et privat firma, de kan gøre lige præcis som de vil, for min skyld.

Om der er kø i banken er jeg også ret ligeglad med, den ene gang om året jeg kom der, kunne jeg godt vente lidt.

Side 4 ud af 9 (81 indlæg)