Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening

Side 15 ud af 22 (216 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:
Men tankevækkende er det, at der IKKE er nogen der har bemærket, at mange - rigtig mange - sender deres børn i privatskolerne også de politikere der bærer ansvaret for folkeskolerne?

Det taler jo sit tydelige sprog – der er grundlæggende noget der skal ses på i folkeskolen – og det er der vi så står nu og tiden (finanskrisen) er til, at vi indser dette og får ryddet op i dette miskmask og får det der burde virke til at virke og dermed nedlægge det enen af de to forløb – metodikken i privatskolerne ville nok vinde her!

Jeg vil her gerne påpege at vi faktisk endte med at flytte vores børn fra privat skole over i folkeskolen. Da de simpelthen lærte for lidt i Privatskolen. Og da der var for få elever i Privatskolen havde de for få kammerater.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:42

Michael:
Jeg vil her gerne påpege at vi faktisk endte med at flytte vores børn fra privat skole over i folkeskolen. Da de simpelthen lærte for lidt i Privatskolen. Og da der var for få elever i Privatskolen havde de for få kammerater.

Wink Ja solstråle historier går begge veje.

Ligesom en sag og debat har mange sider og vinkler.

Meget gerne alle med det fælles, en god og sober tone udmundede i gensidig respekt. Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:55

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Ligesom en sag og debat har mange sider og vinkler

Du har faktis ikke i et eneste indlæg i den her tråd skrevet hvad du mener om emnet ?. Måske du skulle holde dig til emnet og så svare på det det drejer sig om.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:03

Michael:
Du har faktis ikke i et eneste indlæg i den her tråd skrevet hvad du mener om emnet ?. Måske du skulle holde dig til emnet og så svare på det det drejer sig om.

Wink Og det mener du at du skal gøre dig til dommer på ?

Jeg mener at i denne og i enhver tråd skal der holdes en sober tone.

Og det har jeg givet eksempler på, der ikke er gjort.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

P.S. Selvfølgelig har jeg en mening, bl.a. som lærer igennem 9 år, skolebestyrelsesmedlem og forældre til datter i såvel folkeskolen som i privatskole.

Men den har jeg vel også lov til at holde for mig selv ?

Men du kan regne med at jeg ser nuanceret på det.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
P.S. Selvfølgelig har jeg en mening, bl.a. som lærer igennem 9 år, skolebestyrelsesmedlem og forældre til datter i såvel folkeskolen som i privatskole.

Så svar dog ud fra det. Det er jo netop det der gør tråden interessant for andre. Og ikke alt det andet bøvl med hvem der holder en sober tone.

Og hvis du vil holde det for dig selv kan du jo bare lade være med at skrive noget. Så skal folk nok selv klare det med den sobre tone. Det behøver de såmænd nok heller ikke dig som dommer over.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cookie,

Cookie:
Jeg ser intet problem i at en fra marokko deltager fuldt.

Undre mig ikke !

Om du burde deltage er op til dig, men forskellen om jeg og/eller du deltager skal du finde i det forhold, at jeg gennem mange år arbejde med undervisning på de Tekniske Skoler som leder og som lærer og her var der et meget tæt samarbejde med folkeskolerne da vi fik eleverne derfra.

Forskellen på problemstillingen skal du alene finde i retorikken - indholdet er det samme som mdet altid har været! Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:11

Deri er jeg meget enig at Dit synspunkt er............................................... Wink

'

BusinessMaroc:
Dit synspunkt er grundliggende en meget meget syg indstilling at have.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 18:38

Natasha:
Lige præcis DET er skolens ansvar

Det er ikke kun skolens / lærernes ansvar, der er også forældrenes ansvar, og særligt hvor du har observeret at der evt. er problemer med læse / skrivefærdigheder, så skal du som forældre tage ansvar på dine børns vegne og sørger for at der bliver iværksat de rigtige tiltag.
Jeg er sikker på der er en læsevejleder på din skole og der kan du retten en henvendelse til.
Natasha:
Det er ikke rimeligt, at det er mig som forældrer, der skal rette min datters lektier...lige præcis DET er lærerens opgave.

Jeg har hørt folk sige, at med en heldagsskole, ja så slipper de for at skulle lave lektier med deres børn, men hvorfor er lektier en straf for forældrene?
Det er da en ”måde” hvormed jeg kan se, hvor mit barn er fagligt og om jeg som forældre skal have fokus på nogle mangler.

Det er alt for let bare at sige, mit barn har ikke lært at læse fordi den lære der havde ansvaret ikke formåede at hjælpe.
Natasha:
ja tak, så vil jeg gerne have noget mere undervisning for pengene
Mere undervisning med samme metode giver ikke bedre undervisning, bedre kvalitet i undervisningen giver bedre resultat, det viser al forskning, så der skal et løft til på din skole og det er dig som forældre der har et ansvar for at det kan ske.
Natasha:
Det er simpelthen for billigt, at påstå, at hvis barnet ikke kan læse eller stave, så er det forældrerens skyld. Nu må lærerene sku også snart tage et ansvar for den elendige undervisning, der foregår
Jeg påstår ikke noget men siger, det er for let bare at sige som forældre, "mit barn lærer ikke noget". Som forældre har man stadigvæk ansvar for barnet selv om det er i skole.
Der er ikke skolepligt, men undervisningspligt, så husk nu selv om der er Nul undervisning i skolen, så har du ansvar for at din barn modtager undervisning.
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:41

john sommer:

Hej Cookie,

Cookie:
Jeg ser intet problem i at en fra marokko deltager fuldt.

Undre mig ikke !

Om du burde deltage er op til dig, men forskellen om jeg og/eller du deltager skal du finde i det forhold, at jeg gennem mange år arbejde med undervisning på de Tekniske Skoler som leder og som lærer og her var der et meget tæt samarbejde med folkeskolerne da vi fik eleverne derfra.

Forskellen på problemstillingen skal du alene finde i retorikken - indholdet er det samme som mdet altid har været! Wink

Tillykke John Sommer

Nu fik du afsporet og ødelagt en debat med din yderst ubekvemme tilgang til andre mennesker og deres meninger. Og nu fremhæver du en viden fra Teknisk Skole og fordi der har været/ er et samarbejde mellem Tekniske Skoler og Folkeskolen i forhold til den unges valg fremadrettet i livet, så gør det dig til et orakel for de udfordringer der er i folkeskolen?

Du har aldrig fungeret på en københavnsk folkeskole som lærer eller klasselærer, så du aner INTET om hvordan forholdene er fra 1. hånd. Du har 2. og 3. hånds viden i dette og det er derfor historikere helst arbejder med 1. hånds viden.

Når man efterfølgende skal forsøge at ændrie tingene, så er mennesket generelt og heldigvis, men desværre ikke sådan for dig, sådan indrettet at man lader andre komme med forslag som man kan debattere og ud fra disse debatter og forslag der kan man så strukturere en model som man så kan sætte til diskussion igen og finde pro eller contra.

Du er helt uden for akademisk rækkevidde i din tankegang - og jeg synes faktisk det er synd for dig, og helt ærligt, så ved jeg ikke hvem der kan hjælpe dig. Du er en uhyggelig smagsdommer af værste karakter.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:47

john sommer:

Deri er jeg meget enig at Dit synspunkt er............................................... Wink

'

BusinessMaroc:
Dit synspunkt er grundliggende en meget meget syg indstilling at have.

Og i øvrigt sjovt at du ingensteder har kommenteret Martin Thorborg når han er kommet med sine udtalelser om danske politikere da han var bosiddende i USA og IKKE vidste om han vendte tilbage til DK. Men det viser bare din karakterstyrke eller skulle jeg sige mangel på samme.

Eller andre indlæg for den sags skyld hvor der diskutteres forhold gældende for DK med deltagelse af emigerede.

Nu repræsenterer du heldigvis ikke gennemsnitsbefolkningen, for ellers så var det da bare med at blive væk fra DK for altid.

Køb ren argan olie her

Side 15 ud af 22 (216 indlæg)