Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening

Side 17 ud af 22 (216 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg så denne TV avis ...... for mig at høre er de MEGET enige og meget tæt på hinanden, det lyder til det er små ting der skiller de 2 parter :)

Se den her på DR  

/allan

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignYOU:

det lyder til det er små ting der skiller de 2 parter :) Se den her på DR  

Wink Ja og har det ikke været sådan et stykke tid ?

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 10:14
Det som skræmmer mig mest er at regeringen ikke vil gøre noget det første stykke tid fordi det ikke må ligne de og KL har aftalt det på forhånd. Hvor dumme tror de vi er.

For mig virker det da så lige præcis som om det er tilfældet.

Hvorfor holde de stakkels familier som gidsler i deres syge spil.

Igen igen viser regeringen en underlig holding over for befolkningen.

Grib dog ind og for EN gang skyld tag noget ansvar!

For dem er vi bare et nummer på et stykke papir, men så snart der er valgkamp kan de pludselig det hele, det er heldigvis snart slut og så skal vi ikke bruge tid på deres åndsvage tiltag i mange mange mange år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg synes ikke de virker så enige faktisk. Anders Bondo er god til at spinne - men der de jo skiller, og som for mig er vigtigt er - at:

KL vil ha skolelederne HELT kan bestemme hvor meget forberedelsestid der samlet og per lærer skal bruges, og i princippet KUNNE bestemme 0 forberedelse (hvad du ikke drømmer om tror jeg)

Anders Bondo og lærerne vil acceptere at det er skolelederne der bestemmer forberedelsen MEN kræver at der skal være en fast pulje for skolen som betyder, at forberedelsen samlet bliver helt som den er idag, nu bare mere individuelt mellem lærerne - men dog med helt samme samlede fordeling mellem undervisning og forberedelse

Jeg synes AB spinner dygtigt - men det er den pulje der skal afsættes som stadigt vil være samme fordeling samlet som idag som ligger i vejen for den giver ikke mulighed for mere undervisning og mindre forberedelse - som KL vil ha åbnet mulighed for

(om jeg har forstået det vh  Geeked)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34

en ikke uinteresant betragtning i JP idag, at man kan forestille sig et indgreb som ligger tæt op af KL MEN som giver lærerne et ordentligt plaster på såret i form af mere i lønstigning, pension, uddannelse eller andet - som kan gøre, at  de fleste lærere tilgiver S SF R går ind med et indgreb i stil med KL. 

Nok slet ikke en fjern mulighed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 13:29

en ikke uinteresant betragtning i JP idag, at man kan forestille sig et indgreb som ligger tæt op af KL MEN som giver lærerne et ordentligt plaster på såret i form af mere i lønstigning, pension, uddannelse eller andet - som kan gøre, at  de fleste lærere tilgiver S SF R går ind med et indgreb i stil med KL. 

Nok slet ikke en fjern mulighed

vh

Synes min mor snakkede om, at man havde gjort lignende da man ændrede systemet for gymnasielærere, men ikke helt sikker?

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:12
Fra Skovlunde
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:56

Her I pausen kan man også lade sine børn høre denne lille historie som jeg lavede i sidste uge:

Historien giver lidt ro og barnet kan måske tegne lidt imens :-)

Hilsen Stig Seberg

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Lockoutfest i Danmarks Lærerforening: Anders Bondo Christensen indrømmer:

"De siger, at nu skal lederen lede og fordele arbejdet. Gu' skal de da ej. Det bestemmer vi da".

Sådan siger formand for Danmarks Lærerforening til en begejstret forsamling af 2000 lærere i København fredag d. 12 april.

Så kom det endelig ud, hvad det hele drejer sig om.

Lærerne vil ikke underlægge sig en ledelse som alle andre i det danske samfund.

De er åbenbart så specielle, at de som de eneste i Danmark skal have pengene; men ikke vil underlægge sig et ansvar.

Jeg kan GODT forstå at de forhandlinger er gået i hårdknude!

Hvad er det for en verden de lever i?

Venlig hilsen,
Christian

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 08:25

Vildt... Jeg havde det på fornemmelsen og det jeg har hørt / læst sagde det samme. Men at de ligefrem siger det... Nu er der ingen tvivl!

Side 17 ud af 22 (216 indlæg)