Hvis du synes lock out og den hårde tone, så vil jeg da gerne høre noget mere om, hvordan du synes det fremmer motivationen hos medarbejderne.
Efter min mening er en af de triste konsekvenser af denne konflikt, at uanset, hvordan den ender så har man en stor demotiveret flok lærere.
Det tjener vist ikke noget formål.
Hej Lars
Jeg kan slet ikke se nogen hård tone fra KL's side.
De beder som arbejdsgiver om retten til at lede og fordele arbejdet for deres ansatte.
Hvad hårdt er der i det?
Det er ikke hårdt, det er et NORMALT og et rimeligt ønske for alle der lever og bor her i Danmark.
Lærerne er sluppet afsted med at leve i en beskyttet tidslomme fordi der ikke tidligere er nogen der har haft mod til at tage konflikten.
Endnu engang overrasker det mig (positivt), hvordan der er ved at komme konsensus og styring i kommunerne.
Jeg startede denne tråd fordi jeg var forvirret over alle de (modstridende) signaler, der blev sendt fra KL og Lærerne.
Men den video på Youtube har gjort det tydeligt for mig, hvad der hele tiden er sket under overfladen og som man bare ikke har ønsket at fortælle offentligt.
Men nu er aben hoppet ud af posen - og den kan ikke puttes tilbage igen.
Beklager, lærere, jeg kan godt forstå at I vil kæmpe for jeres frihed til selv at bestemme, men følg nu med tiden og lad os komme videre.
Venlig hilsen,
Christian
PS: Når lederen får lov at lede arbejdet er jeg overbevist om, lige som John, at de lærere der ikke gider at arbejde under en leder nok skal finde sig et andet job .... (hvor de forøvrigt kommer til at arbejde under en ledelse :-) )
Og hvis ikke de selv kan finde motivationen, så skal den nye ledelse nok hjælpe dem - på den ene eller anden måde.
Alt i alt, er jeg overbevist om, at dette alene vil give et MEGET tiltrængt løft af kvaliteten af undervisningen i folkeskolen.