Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skuffet over Amino / Freelancer tilbud og udbud - hvad mener I andre om tilbud på 150 til 250 kr /time ?

Side 5 ud af 15 (148 indlæg)
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
Altsaa set ud fra mit synspunkt hvis jeg skulle vaelge en til at lose en IT opgave og jeg saa jeres side, ville jeg med stor sandsynlighed ikke vaelge jer pga jeres hjemmeside. Hvis jeg skal smide 500+ kr i timen efter en, vil jeg forvente at deres hjemmeside og ref. udstraaler at de kan squ det pis der.. Det ligner noget som haenger fast i 90'erne. Og de hjemmesider/shops som i henviser til i har designet.
Hvad fa ... har det lige med Freelancer og priser at gøre - ?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:

Anders S:
Altsaa set ud fra mit synspunkt hvis jeg skulle vaelge en til at lose en IT opgave og jeg saa jeres side, ville jeg med stor sandsynlighed ikke vaelge jer pga jeres hjemmeside. Hvis jeg skal smide 500+ kr i timen efter en, vil jeg forvente at deres hjemmeside og ref. udstraaler at de kan squ det pis der.. Det ligner noget som haenger fast i 90'erne. Og de hjemmesider/shops som i henviser til i har designet.
Hvad fa ... har det lige med Freelancer og priser at gøre - ?

At Anders S mener at 500+ kr. pr. time er for meget....
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
At Anders S mener at 500+ kr. pr. time er for meget....
Arghgh - for mig virker det mere som denne her diskussion ender i noget personligt og fremfor hvad det var at trådstarter startede ud med at ville diskutere. En udvikling der i øvrigt er meget almindelig her inde - når nogen lige finder en tråd hvor de kan få deres signatur med -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person
Per Krabbe:

Carsten Kvist:
At Anders S mener at 500+ kr. pr. time er for meget....
Arghgh - for mig virker det mere som denne her diskussion ender i noget personligt og fremfor hvad det var at trådstarter startede ud med at ville diskutere. En udvikling der i øvrigt er meget almindelig her inde - når nogen lige finder en tråd hvor de kan få deres signatur med -


Hej. Det er ikke noget personligt fra min side.
Han skrev b.la. Han matchede prisen men hørte ikke mere. Det kunne jo være at grunden til det var som jeg skrev pga deres hjemmeside ?
Hjemmeside skal efter min mening afspejle at han er de kr værd som han forlanger.
Ps: så var det da godt at du fandt en tråd hvor du kunne få dit signatur link med :)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Server Service:

BusinessMaroc:
150-250 i timen er ikke lavtlønnet, det er lavere lønnet end man måske forventer, men omvendt har jeg aldrig støt på nogen med særlige færdigheder der har været 100% ærlige omkring timeforbruget. Så hvis man arbejder 200 timer om måneden så er 150-250 en glimrende indtægt.

Jo det er lavtlønnet - du skal regne med at en selvstændig stadig skal betale sine egne udgifter - bil, kontorudstyr , IT udstyr og kurser til 20.000,-. Der skal også være plads til feriepenge og pension af lønnen - hvilket en fastansat ville have. Desuden har ingen sikkerhed i ansættelse , hvilket er en vigtig ting at huske og derfor bør prisen være derefter.

Og det er IKKE fordi jeg har fine fornemmelser mht. timepris - jeg vil bare IKKE underbetales. Klart der er forskel på projektopgaver på 20 timer og så enkeltstående opgaver. F.x har en af mine freelancere været ansat på projektbasis i 3 måneder på fuld tid til 350,- pr time.

Jeg kan godt blive lidt sur når jeg hører at 500,- er et højt krav for enkelttimer /opgaver - Vores konkurrenter tager nemt fra 850->1200,- pr. time for server/firma support - og så kan du da ikke mene vi er dyre til ca. halv pris Sad - og tror ikke du kan sammenligne priser med forhold i Marokko.

Jeg kender et enkelt firma i Odense der tager 2500,- pr time for Mac server support og min. 2 timer pr. gang - og ja så kan man begynde at tale om høj pris. Dvs. skal en enkelt bruger oprettes koster det 5000,-

Men alt er jo relativt - jeg sammenligner dog med hvad konkurrenter tager for samme opgave Smile

Og en selvstændig har fradrag for alle udgifterne, og tager naturligvis betaling for kørsel ud til kunderne, så det er lidt en klagesang.

Jeg antyder bestemt ikke at du har fine fornemmelser og jeg er fuldt ud bekendt med markedet og priserne og oftest er det vel sådan, at dem der får højere priser enten er bedre til, at positionere sig, at bibringe merværdi, at sælge troværdighed, at gøre opmærksom på deres spidskompetancer m.m. som I kundernes (men ikke nødvendigvis i konkurrenternes) øjne er tilfredsstillende.

Jeg kunne ikke drømme om at sammenligne med priser her fra Marokko, det ville være useriøst, det er blot for at synliggøre en af de næste udfordringer i den næste dekade for det europæiske marked, og det er de lavt lønnede kompetancer fra Afrika.

Jeg tror egentlig, uden at vide det med sikkerhed, at du kunne få succes med at prøve følgende. Hvad med at graduere timepriserne omkring sværhedsgraden af opgaverne? Forstået derhen at de ydelser man klarer i blinde er til "lavpris" set i forhold til markedet og de ydelser der virkelig kræver kompetancer snupper man så +60% eller mere. Det tror jeg ville give en større gennemskuelighed fra kundens side og føle man betaler for det man får.

Eks. at oprette nogle brugere og deres rettigheder 300+ moms pr. time og kompleks serveropsætning/optimering osv 600+moms i timen, tilretning af e-mail, synkronisering f.eks. 250 pr. time minimum 2 timer... på den måde får man en vifte at ydelser der betales efter sværhedsgrad og ikke bare til en standardiseret timepris.

Fordelen er så at kunden ikke kan gennemskue prisen og derved går i dialog omkring det at specificere opgaven, hvilket man så tager 250 i timen for, da det jo også er et arbejde i form af mindre projektledelse. Mulighederne er mange.

Hvis man vil operere i et marked som mange andre, så må man gøre det bedre og eller billigere og når man så har fået sit fodfæste, så optimere ens muligheder med andre produkter med højere db. Det gælder alt uanset varetype :)

Køb ren argan olie her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det ligner jo så en ret generel diskussion, nemlig omkring det at verden er lille, og der sidder folk i Indien og andre steder, og kan udføre det vi kan, til 1/10 af prisen. Jeg tror ikke så meget det burde ramme de som bruger freelancer, for de vil alligevel ikke kunne håndtere at bruge folk der sidder i Indien - selv om mange af disse kan sidde via dansk supervisor.

Problematiken er helt generel og vil ramme masser af jobs, store dele af banksektoren kan formentlig uutsources. Til nu har vi i hovedsagen outsourced manuelt arbejde til Kina m-m men næste store besparelse ligger i IT, finans og lignende, for hele den del er ikke til dagligt har kundekontakt.

Freelancer er efter min mening ikke ret berørt af det, burde ikke være i alle fald, og med dansk arbejde burde prisen naturligvis ligge langt højere. Der er ingen der freelance kan drive egen business, ud over lidt ekstra indtjening til SU, til priser på 100-150 kr i timen.

En bemærkning tidl. om, at ingen er ærlige om timetallet så 150 kr kan være godt  understreger for mig bare, at outsouce af IT IKKE skal ske til timepris men til en samlet pris, så skal basere sig på ordentligt materiale, som godt kan hedde - samlet pris xxxxx for projekt yyyy, anslået effektivt timetal xx - så køber kan ha en ide hvis han kræver det

Der er intet som IT der kan løbe af sporet i antal timer, og det billigste tilbud kan i pris og kvalitet blive det dyreste

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Per Krabbe:

Carsten Kvist:
At Anders S mener at 500+ kr. pr. time er for meget....
Arghgh - for mig virker det mere som denne her diskussion ender i noget personligt og fremfor hvad det var at trådstarter startede ud med at ville diskutere. En udvikling der i øvrigt er meget almindelig her inde - når nogen lige finder en tråd hvor de kan få deres signatur med -

Ja. Der er generelt mange der gerne vil opfatte kommentarer som personlige fornærmelser. - Men det er sjældent tilfældet.
Anders S mener at 500+ for arbejde udført af en person er for meget. - Det er vel ikke en personlig fornærmelse?
Han skriver at deres hjemmeside skræmmer ham væk. Det er da i bedste fald en fornærmelse af hjemmesiden. Det kan da aldrig blive en personlig fornærmelse.
Jeg synes der er mange der læser indlæg so fanden læse biblen..... Og svarer derefter.
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Jeg vil gerne give Anders ret i at min/vores hjemmeside kan blive bedre - men det kan en hjemmeside jo ALTID - og har ikke rigtigt noget med emnet at gøre - og du sælger dig selv ret dårligt ved at komme med usmagelige angreb og kalde den for "90ér agtig" - og det siger jo ingenting , men bare at DU mener noget negativt  ...

Men så er vi jo tilbage i kravlegården hvor Amino plejer at ende og for lige at afslutte hjemmeside debatten så kan de af jer der har forslag om forbedringer komme med et tilbud på http://www.server-service.dk/contact.php -

Men det kræver jo at I selv har nogle referencer og at det er tydeligt hvad jeres egen hjemmeside og firma byder på - (der er du skudt helt forbi Anders , da jeg ikke kan de din hjemmeside nogle steder , men glem det nu ... det har intet med emnet at gøre)

Mht freelancer er vi alle meget enige at det bør være = Pris for Opgave
i stedet for timepris efter hvad udbyder forventer på projektbasis -

Så har vi alle en mulighed for at byde ind på opgaven og kan konkurrere på hvor dygtige vi er ..

Mht. hvad vi har af fradrag som firma argumenterer det ikke for at at udbyder presser timeprisen - da det princippet er ens for alle firmaer i DK .

Men er du opgave udbyder så prøv at spørge dig selv om du vil arbejde for den timepris du tilbyder andre ?

Og som en skriver kunne jeg bare tage min cykel og lade være med at kræve en masse - kommer ikke så langt uden bil som It-konsulent og rimelig sjov kommentar - haha Wink

Jeg kan sagtens finde kunder andre steder end Amino - men syns det er synd at forummet har udviklet sig til Discountforum på børnestadie. .. (provokation kan forekomme)

Jeg/vi savner måske et lidt mere voksent forum og seriøse opgave stillere under freelancere - kan melde klart ud at det for mit vedkommende har været spild af tid at byde på de 2 opgaver på et år. .. Men håber da at tingene bliver bedre eller vi får mulighed for at byde på total-opgaven i stedet.

Jeg savner også folk her med lidt større armbevægelser og visioner - lidt ala Martin Thorborg , folk der tør tænke stort.
her er for mange pattebørn med små tissemænd - så er det sagt !Cool

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Server Service:

Jeg vil gerne give Anders ret i at min/vores hjemmeside kan blive bedre - men det kan en hjemmeside jo ALTID - og har ikke rigtigt noget med emnet at gøre - og du sælger dig selv ret dårligt ved at komme med usmagelige angreb og kalde den for "90ér agtig" - og det siger jo ingenting , men bare at DU mener noget negativt  ...

Men så er vi jo tilbage i kravlegården hvor Amino plejer at ende og for lige at afslutte hjemmeside debatten så kan de af jer der har forslag om forbedringer komme med et tilbud på http://www.server-service.dk/contact.php -

Men det kræver jo at I selv har nogle referencer og at det er tydeligt hvad jeres egen hjemmeside og firma byder på - (der er du skudt helt forbi Anders , da jeg ikke kan de din hjemmeside nogle steder , men glem det nu ... det har intet med emnet at gøre)

Mht freelancer er vi alle meget enige at det bør være = Pris for Opgave
i stedet for timepris efter hvad udbyder forventer på projektbasis -

Så har vi alle en mulighed for at byde ind på opgaven og kan konkurrere på hvor dygtige vi er ..

Mht. hvad vi har af fradrag som firma argumenterer det ikke for at at udbyder presser timeprisen - da det princippet er ens for alle firmaer i DK .

Men er du opgave udbyder så prøv at spørge dig selv om du vil arbejde for den timepris du tilbyder andre ?

Og som en skriver kunne jeg bare tage min cykel og lade være med at kræve en masse - kommer ikke så langt uden bil som It-konsulent og rimelig sjov kommentar - haha Wink

Jeg kan sagtens finde kunder andre steder end Amino - men syns det er synd at forummet har udviklet sig til Discountforum på børnestadie. .. (provokation kan forekomme)

Jeg/vi savner måske et lidt mere voksent forum og seriøse opgave stillere under freelancere - kan melde klart ud at det for mit vedkommende har været spild af tid at byde på de 2 opgaver på et år. .. Men håber da at tingene bliver bedre eller vi får mulighed for at byde på total-opgaven i stedet.

Jeg savner også folk her med lidt større armbevægelser og visioner - lidt ala Martin Thorborg , folk der tør tænke stort.
her er for mange pattebørn med små tissemænd - så er det sagt !Cool

Med dit sidste indlæg begynder jeg faktisk seriøst at betvivle din seriøsitet, ikke at det betyder noget da jeg ikke finder anvendelse for dine kompetancer, da du nu selv er ved at afspore debatten ved at tage tingene ud af kontekst.

Hvad I har af fradrag og har af udgifter har I allerhøjeste grad noget at gøre med hvilken pris I er i stand til at udbyde opgaver til. Og klart dem der har lavere udgifter vil forsøge at tage markedsandele fra dem med større overhead - sådan er det i alle brancher.

Og nu er Amino vel ikke oprettet for at tilfredsstille Freelancere eller deres indtjeningsmuligheder eller mangel på samme, men Freelancer er blot en del af et community med mangfoldighed. Amino er jo under konstant udvikling og det er klart der tiltrækkes alle typer mennesker.

Visioner og store armbevægelser er ikke alle beskåret. Så du efterlyser noget de færreste, inklusive dig selv i forhold til denne debat, besidder og med tyngde kan retfærdiggøre.

Uanset om man vælger samlet projekt eller delpriser, så vil der altid være ulig konkurrence når det er på det niveau som Freelancer man henter opgaver fra. Freelancer er ikke et professionelt sted for udbud af komplekse IT opgaver. Det ved du allerede godt.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Server Service:

Jeg vil gerne give Anders ret i at min/vores hjemmeside kan blive bedre - men det kan en hjemmeside jo ALTID - og har ikke rigtigt noget med emnet at gøre - og du sælger dig selv ret dårligt ved at komme med usmagelige angreb og kalde den for "90ér agtig" - og det siger jo ingenting , men bare at DU mener noget negativt  ...


Men så er vi jo tilbage i kravlegården hvor Amino plejer at ende og for lige at afslutte hjemmeside debatten så kan de af jer der har forslag om forbedringer komme med et tilbud på http://www.server-service.dk/contact.php -


Men det kræver jo at I selv har nogle referencer og at det er tydeligt hvad jeres egen hjemmeside og firma byder på - (der er du skudt helt forbi Anders , da jeg ikke kan de din hjemmeside nogle steder , men glem det nu ... det har intet med emnet at gøre)



Mht freelancer er vi alle meget enige at det bør være = Pris for Opgave
i stedet for timepris efter hvad udbyder forventer på projektbasis -


Så har vi alle en mulighed for at byde ind på opgaven og kan konkurrere på hvor dygtige vi er ..



Mht. hvad vi har af fradrag som firma argumenterer det ikke for at at udbyder presser timeprisen - da det princippet er ens for alle firmaer i DK .


Men er du opgave udbyder så prøv at spørge dig selv om du vil arbejde for den timepris du tilbyder andre ?



Og som en skriver kunne jeg bare tage min cykel og lade være med at kræve en masse - kommer ikke så langt uden bil som It-konsulent og rimelig sjov kommentar - haha Wink



Jeg kan sagtens finde kunder andre steder end Amino - men syns det er synd at forummet har udviklet sig til Discountforum på børnestadie. .. (provokation kan forekomme)


Jeg/vi savner måske et lidt mere voksent forum og seriøse opgave stillere under freelancere - kan melde klart ud at det for mit vedkommende har været spild af tid at byde på de 2 opgaver på et år. .. Men håber da at tingene bliver bedre eller vi får mulighed for at byde på total-opgaven i stedet.



Jeg savner også folk her med lidt større armbevægelser og visioner - lidt ala Martin Thorborg , folk der tør tænke stort.
her er for mange pattebørn med små tissemænd - så er det sagt !Cool



Hej. Jeg har ikke firma så kan da godt forstå at du ikke kan finde min side :-) jeg er løn slave.
Jeg mener bare at i sikkert kunne få flere kunder med et nyt design så det ikke ser ud til at i står stille og at i følger med tiden. Der er mange dygtige designer inde på freelancer ;)

Og snak om at sælge sig selv dårligt: her er for mange pattebørn med små tissemænd - så er det sagt !
Side 5 ud af 15 (148 indlæg)